Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Metalige klonk - wellicht vanuit achterwiel ophanging? 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 mei 2009 19:39
Berichten: 18
Woonplaats: Doorn
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metalige klonk - wellicht vanuit achterwiel ophanging?
Jawel, Na 420kkm heb ik ook de metallige bonken gehoord. Ondertussen al weer weg zo lijkt het ... moet ik nu gaan vrezen voor extra kosten :( ???)

Wie zou me kunne helpen voor een analyse/bevestiging en voor een reparatie? Mijn lokale man wil zich niet branden aan potentieel vervelende klussen, hij heeft het te goed ;)

Ik woon in Doorn in midden NL en werk rond Arnhem. Waar rond deze route ligt een aan te bevelen garage?

Dank voor je reactie.


Leon


16 okt 2019 16:55
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metalige klonk - wellicht vanuit achterwiel ophanging?
@Patricia :"Omdat wij wel respect hebben voor anderen noem ik hier niet de garages"
Snap ik, maar ik vind dat de garages, en zeker dealers, die kennelijk bij herhaling geen enkel respect voor (de misschien wat oudere) auto's en/of klanten hebben juist in vette letters genoemd zouden mogen/moeten worden. Zeker aangezien de meeste mensen die geen leaseauto hebben zich geconfronteerd zien met de, dankzij onze politici, extreme prijzen van nieuwe automobielen.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


16 okt 2019 18:47
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 20 dec 2021 09:50
Berichten: 1
Auto: C5 break automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 2
kilometerstand: 275000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metalige klonk - wellicht vanuit achterwiel ophanging?
PatriciaR schreef:
Hallo allemaal,

het mysterie is opgelost; vandaag nieuwe garage gevonden waar ze de auto meteen geheel hebben uitgelezen en visueel geïnspecteerd, free of charge.

Wat bleek; links achter was een kabelboom-steunbeugel die boven/rond de draagarm zit losgekomen; bout doorgeroest.

Ze hebben nieuw schroefdraad getapt en de beugel weer stevig bevestigd.
De harmonica-hoes daaronder was nog niet beschadigd, de remleiding ook niet maar wel uit z'n steun getikt en rammelde eveneens in het luchtledige...
Dat had op den duur "vervelend" kunnen worden, aldus het droge commentaar van de zeer nauwkeurig en rustig werkende monteur.

Dus we zijn blij; auto op tijd gered van mogelijke problemen en een adres gevonden waar ze wel respect hebben voor oude auto's.
Omdat wij wel respect hebben voor anderen noem ik hier niet de garages, daar draaide onze post ook niet om.

Heel fijn dat jullie allemaal meedenken en we gaan de lagers van de draagarmen voor de zekerheid ook laten controleren (al bleek alles bij de uitgebreide testen vandaag verder in orde).

Fijne avond en een goed weekeinde gewenst :cit4


Mag ik toch het adres van de garage?


20 dec 2021 11:33
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 19 jun 2017 16:56
Berichten: 51
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Metalige klonk - wellicht vanuit achterwiel ophanging?
Ik vrees dat je dat antwoord niet gaat krijgen. Patricia heeft 2,5 jaar voor het laatst ingelogd.


20 dec 2021 15:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.