wiellager voor toe aan vervanging?
Beste "lotgenoten"

Ben nieuw op het C5 forum (overgestapt van xantia forum)
Reeds enige geschiedenis met de fijne citroën automobielen (xantia 1992, xantia 1999, C5 ligne prestige 2005 en nu C5 2005 2.0 exclusive )
De laatste vrij recentelijk aangeschaft en een heerlijke auto! Maar twee kleine issues waar ik een beetje raad voor nodig heb.
Tijdens het maken van een bocht naar rechts op wat hogere snelheid (bv klaverblad) hoor ik een duidelijk “gonzend” geluid van links voor komen. Het is een duidelijk ander geluid dan een bocht naar links en passagiers valt het ook op. Ik ben onlangs met deze “klacht” naar de citroën garage geweest, zij hebben naar de lagers gekeken en de banden (voor – achter) gewisseld (mocht het daar aan liggen) maar konden niets verdachts vinden.
Geluid is echter nog steeds aanwezig. Mijn vraag aan jullie: moet ik terug gaan naar garage een vragen of ze het lager vervangen of gewoon het geluid negeren. Ik weet niet hoe snel een lager degradeert maar zit niet te wachten op een vluchtstrook.
Tweede issue, hoort eigenlijk niet onder kopje “onderstel” maar als jullie toch aan het lezen zijn,…. Kleppendekselpakking is lek aan de achterzijde (kant v schutboord) Is dit een beetje zelf te vervangen ? Gezien de olie lekt op het spruitstuk is probleem verhelpen wel urgent.
Het betreft overigens een 2.0 4 cil. motor)
Alvast bedankt!