Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 26 dec 2011 13:19
Auto: insigne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180000
Kleur: antreciet grijs
hallo
tijdens het rijden hoorde ik de afgelopen week af en toe een schrapend geluid. Vooral bij lage snelheid en als ik naar rechts stuurde werd het erger. geen constant geluid maar een geluid alsof de blokken tegen een kromme schijf aanzitten
vandaag op de snelweg werd het opeens erger.... gestopt en gekeken.... er kwam rook vanachter het wiel en een verbrande lucht.....rechtsvoor
langzaam terug naar huis gereden... opeens was het geluid veel minder en de laatste kilometers ineens het geluid weg......
remmen gaat gewoon goed
wel heb ik al een maand een klapperend geluid rechtsvoor, maar mij werd verteld dat dit een stoterstangetje is dat volgende maand ook vernieuwd kan worden als de beurt gedaan wordt
iemand enig idee wat het kan zijn? kan het zijn dat het remblok blijft hangen tegen de schijf en hoe kan ik dit evt verhelpen??
gr
Serge
tijdens het rijden hoorde ik de afgelopen week af en toe een schrapend geluid. Vooral bij lage snelheid en als ik naar rechts stuurde werd het erger. geen constant geluid maar een geluid alsof de blokken tegen een kromme schijf aanzitten
vandaag op de snelweg werd het opeens erger.... gestopt en gekeken.... er kwam rook vanachter het wiel en een verbrande lucht.....rechtsvoor
langzaam terug naar huis gereden... opeens was het geluid veel minder en de laatste kilometers ineens het geluid weg......
remmen gaat gewoon goed
wel heb ik al een maand een klapperend geluid rechtsvoor, maar mij werd verteld dat dit een stoterstangetje is dat volgende maand ook vernieuwd kan worden als de beurt gedaan wordt
iemand enig idee wat het kan zijn? kan het zijn dat het remblok blijft hangen tegen de schijf en hoe kan ik dit evt verhelpen??
gr
Serge
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een keertje ontluchten of de vloeistof doorspoelen?
C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 26 dec 2011 13:19
Auto: insigne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180000
Kleur: antreciet grijs
ik zal het morgen proberen
het gekke vind ik dat het schrapen klinkt alsof de remblokken op zijn, maar dat zijn de niet
of kan er ook iets anders tegen de remschijf aanlopen?
lagers kunnen het toch niet zijn van de wielen? dan ruik je toch geen verbrande lucht?
ik vind het maar vreemd dat hij het laatste stuk het niet meer deed
het gekke vind ik dat het schrapen klinkt alsof de remblokken op zijn, maar dat zijn de niet
of kan er ook iets anders tegen de remschijf aanlopen?
lagers kunnen het toch niet zijn van de wielen? dan ruik je toch geen verbrande lucht?
ik vind het maar vreemd dat hij het laatste stuk het niet meer deed
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Misschien een steentje ertussen oid.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zo extreem heb ik het niet, ik laat wel de hele zooi vervangen binnenkort (klauwen, kabels etc., schijven, blokken).
Ik heb vanmiddag op de brug zien constateren dat de voorklauwen niet goed lossen.
Van rook nooit iets gemerkt, toch is de rechter remschijf iets verbrand en is de linker iets krom.
Ik heb vanmiddag op de brug zien constateren dat de voorklauwen niet goed lossen.
Van rook nooit iets gemerkt, toch is de rechter remschijf iets verbrand en is de linker iets krom.
C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Goedemorgen,
zou het kunnen zijn dat de remblokken niet voldoende terugkomen en constant tegen de remschijven slepen. Daardoor wordt de remklauw goed heet waardoor de remolie in de remklauw is gaan koken. Kookpunt remolie ligt tussen de 150 en 250 C. Dan is de remolie samendrukbaar waardoor er geen druk opgebouwd word. Nadat de zaak weer een beetje is afgekoeld lijkt het alsof er niets aan de hand is maar dat is dus wel zo.
Heb het ooit iets dergelijks met mijn AMI gehad. Er was een veer van de remschoenen gebroken waardoor deze niet meer vrij kwamen als er niet geremd werd. Gevolg dat de remschoenen constant tegen de remtrommel aanliep. Alles werd goed heet zodat de remolie begon te koken en er geen druk opgebouwd werd. Dat was dus tijdelijk geen remmen. Na even stilgestaan kon er weer gewoon geremd worden. Duurde even voordat ik erachter was wat de oorzaak was van het feit dat ik af en toe geen remmen had.
Mtvrgr, Uzet1797.
zou het kunnen zijn dat de remblokken niet voldoende terugkomen en constant tegen de remschijven slepen. Daardoor wordt de remklauw goed heet waardoor de remolie in de remklauw is gaan koken. Kookpunt remolie ligt tussen de 150 en 250 C. Dan is de remolie samendrukbaar waardoor er geen druk opgebouwd word. Nadat de zaak weer een beetje is afgekoeld lijkt het alsof er niets aan de hand is maar dat is dus wel zo.
Heb het ooit iets dergelijks met mijn AMI gehad. Er was een veer van de remschoenen gebroken waardoor deze niet meer vrij kwamen als er niet geremd werd. Gevolg dat de remschoenen constant tegen de remtrommel aanliep. Alles werd goed heet zodat de remolie begon te koken en er geen druk opgebouwd werd. Dat was dus tijdelijk geen remmen. Na even stilgestaan kon er weer gewoon geremd worden. Duurde even voordat ik erachter was wat de oorzaak was van het feit dat ik af en toe geen remmen had.
Mtvrgr, Uzet1797.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik vermoed ook dat het handrem-mechaniek is blijven hangen. Ik had dat ook (zie bv hier het gevolg). Mijn vrouw merkte op snelweg dat de auto weinig vermogen had. Bij aankomst heeft ze verder niets gemerkt en toen ze later vertrok was alles weer goed.
Ik dacht eerst aan het handremmechaniek van de remklauw. Ik heb toen een vervangende tweedehands gekocht (die mag je met alle plezier overnemen!)
Het bleek echter aan de handremkabels te liggen. Die bleven hangen in de geleiders omdat die vol met prut (zand en olie) zaten.
Mijn voorstel:
- Bewegen de handremkabels nog soepel?
-- Nee --> kabel(s) plus geleider(s) (!) vervangen.
-- Ja --> Controleer handremmechanisme op de remklauw.
Zit het vast?
-- Ja --> Probeer weer vrij te maken (of stuur ene pb voor een vervangende klauw naar mij
-- Nee. Dan weet ik het verder niet
Ik dacht eerst aan het handremmechaniek van de remklauw. Ik heb toen een vervangende tweedehands gekocht (die mag je met alle plezier overnemen!)
Het bleek echter aan de handremkabels te liggen. Die bleven hangen in de geleiders omdat die vol met prut (zand en olie) zaten.
Mijn voorstel:
- Bewegen de handremkabels nog soepel?
-- Nee --> kabel(s) plus geleider(s) (!) vervangen.
-- Ja --> Controleer handremmechanisme op de remklauw.
Zit het vast?
-- Ja --> Probeer weer vrij te maken (of stuur ene pb voor een vervangende klauw naar mij
-- Nee. Dan weet ik het verder niet
C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Duidelijk is dat er iets bij de remmen erg heet is geworden met voornoemd gevolg.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nieuwe remklauwen bij mister auto voor 80 tientjes ex statiegeld. Aanrader of juist niet?
http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/c ... 1_g78.html
http://www.mister-auto.nl/fl/remklauw/c ... 1_g78.html
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Die van mij kosten minder hoor (ze liggen toch maar in de weg). maar zijn niet gereviseerd. Ze komen van een Ph 2 (maar gelijk aan Ph 1) en zijn dus nog relatief nieuw.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Het kan nooit kwaad om de huidige klauwen goed te reinigen en te smeren. Eventuele beschadigde stofkappen ed. kun je los bestellen mocht het nodig zijn.
Bij het vervangen of blokken of schijven wordt er naar mijn ervaring bij garages weinig aandacht aan geschonken.
Bij het vervangen of blokken of schijven wordt er naar mijn ervaring bij garages weinig aandacht aan geschonken.
C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 26 dec 2011 13:19
Auto: insigne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 180000
Kleur: antreciet grijs
ok ik ga kijken
ik vind het zo raar dat het geluid en gevoel net is alsof er ijzer op ijzer schraapt terwijl de blokken nog goed zijn......
ik vind het zo raar dat het geluid en gevoel net is alsof er ijzer op ijzer schraapt terwijl de blokken nog goed zijn......
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zitten de blokken er wel recht in? Misschien toch een splitje tussen gekomen oid?


