akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Vaag stuurgedrag opgelost
Even een kort verhaal, misschien heeft iemand er iets aan.....
Al enige tijd had ik last van een vreemd gevoel in het stuur. rechtuit was er niets vreemds, alleen bij het nemen van een bocht deed zich zo nu en dan het fenomeen voor dat het draaien aan het stuur afwisselend licht en zwaar ging.
Niet echt een peil op te trekken, maar het kwam steeds vaker voor. Na verloop van tijd, en een aantal dingen gecontroleerd te hebben zoals de pomp, LDS niveau, lexia, etc, bleef dit zich voordoen, en kwam er ook spontaan een "knak" vanuit het vooronder tijdens het sturen.
Wederom niet altijd, maar verontrustend genoeg om ook rubbers, reactiestangen etc te gaan bekijken. maar wederom alles ok, nergens speling.
Omdat ik nu heel erg aan het stuurhuis dacht, en er "toevallig" een had liggen, wilde ik deze in het weekend gaan vervangen. Echter, toen ik de stuurkolom verwijderde, ondekte ik dat een van de kruiskoppelingen de geest gegeven had. (zie foto´s)
Het zal vast niet vaak voorkomen, maar ik zal vast niet de laatste zijn die het mee kan maken..
De stuurkolom is vervangen, en de auto stuurt weer als nooit tevoren. Door dat deze slijtage heel geleidelijk gaat, valt het je niet op dat je na een redelijk tijd zo goed als geen bekrachtiging hebt, zo zwaar stuurt het dan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Zeg maar André
|