Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
banden https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=1338 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | AJ Meester [ 04 jun 2007 22:18 ] |
Berichttitel: | banden |
vandaag twee nieuwe michelin energie 205/65R15 (nw type) onder de break laten monteren, die van voor naar achter en voor twee nieuwe erop. Merk nu dat de auto ook weer trillingsvrij rijdt. kosten hiervan: 2 banden a 95euro pst : 190,-- btw: 36,10 totaal: 226.10 Inderdaad uitlijnen en monteren ed. gratis. Gelijktijdig heeft hij mijn remmen nagekeken, deze waren nog goed. een geweldige service van mijn citroenspecialist |
Auteur: | JeroenS [ 04 jun 2007 22:34 ] |
Berichttitel: | |
Wie is die specialist (ik zit zelf in Arnhem, bij Jansen). |
Auteur: | arjan schmalz [ 04 jun 2007 22:36 ] |
Berichttitel: | |
je kunt beter de nieuwe banden achter laten zetten de achterbanden bepalen nl. de koers van de auto als er iets gebeurt dan kun je voor nog iets doen met je gas en stuur achter kun je niets doen dus is ook daar de grip zeer belangrijk (belangerijker dan voor) maar dit moet je zelf weten natuurlijk (het is alleen maar een advies) groetjes arjan |
Auteur: | Harm [ 04 jun 2007 22:42 ] |
Berichttitel: | |
Zoiets adviseert Michelin ook... |
Auteur: | arjan schmalz [ 04 jun 2007 22:51 ] |
Berichttitel: | |
je kunt bijna alle banden leveranciers erna vragen en ze zullen je allemaal dit andwoord geven maar het is natuurlijk altijd aan de klant om er iets mee te doen vaak komt dit varhaal naar voren van vroegen bij achterwielaandrijfing dan moet het juist andersom beste dus voor maar gelukkig hebben wij traction avant !!!!!! |
Auteur: | AJ Meester [ 04 jun 2007 23:12 ] |
Berichttitel: | |
JeroenS schreef: Wie is die specialist (ik zit zelf in Arnhem, bij Jansen). citroenspecialist Harry verhoeven op de industrieterrein achter de praxis en de MAKRO mocht je er een keer heen willem noem mijn naam maar, ik heb daar ook mijn 2cv5 in onderhoud. Anne-Jan |
Auteur: | jpiek [ 04 jun 2007 23:48 ] |
Berichttitel: | |
Afgelopen week nog deze 'discussie'gehad, liet bij de garage gelijk ff voor en achter wisselen, omdat voor veel meer profiel had. Een klant die net binnenkwam begon meteen "Als je dood wilt moet je dat doen, met voor stuur je" 'k heb 'em van repliek gedient dat ik al weet hoe 'de beste banden voor' reageren bij een slip : de Xantia ging met 110 frontaal de vangrail in, na een dubbele slip. Niet nogmaals, dank u... Je kunt sturen wat je wilt, als de achterwielen niet volgen ben je nergens... Ze komen je evenhard weer voorbij ![]() |
Auteur: | arjan schmalz [ 04 jun 2007 23:54 ] |
Berichttitel: | |
zie je wel ![]() |
Auteur: | jpiek [ 05 jun 2007 00:13 ] |
Berichttitel: | |
't akelige is dat ik scherper moest insturen vanwege een bestuurder die plompjverloren naar de linkerbaan kwam.. Akelig, omdat die bestuurder onbekend is gebleven ![]() |
Auteur: | Arnold [ 05 jun 2007 00:23 ] |
Berichttitel: | |
Heb zelf onder mijn break 2.0 16V benz. Bridgestone Turanza ER300. Geweldige banden, zowel op droog, als nat wegdek. Michelin zeer goed op droog, maar laat duidelijk steken vallen op een nat wegdek. Daarnaast zijn zowel mijn zomer- als winterbanden gevuld met stikstof; super. Gr. Arnold |
Auteur: | R1200C [ 05 jun 2007 08:42 ] |
Berichttitel: | |
Simpel bewijs nodig: loop de showroom in en pak daar een model auto en een stuk plakband. Plak de voorbanden af en laat de auto van een helling een tafel op rijden: rijdt gewoon door. Plak de achterbanden af en laat de auto van dezelfde helling (een boek of zo) weer de tafel op rijden en kijk wat er gebeurd. Of ga een keer een slipcursus doen, dan doen ze het voor ![]() |
Auteur: | EvilTwin [ 05 jun 2007 08:45 ] |
Berichttitel: | |
hoort dit niet in onderstel? btw nieuw moet natuurlijk altijd achter; FWD, RWD of AWD maakt niet uit, maaar ... als je voor 50dkm doet en achter 75dkm, en je na 50dkm je achterbanden naar voren zet en nieuwe achter dan ben na 10dkm weer toe aan nieuwe, en kan je nog een keer wisselen. Eventuele scheve slijtage door scheefstand oid merk je dan ook niet meer, dus het is niet altijd even praktisch. ![]() |
Auteur: | maeseelek [ 05 jun 2007 10:40 ] |
Berichttitel: | |
en als je 30dkm doet voor en achter zijn ze nog steeds goed, ook na ik vermoed 60dkm? ![]() |
Auteur: | R1200C [ 05 jun 2007 11:56 ] |
Berichttitel: | |
EvilTwin schreef: hoort dit niet in onderstel? btw nieuw moet natuurlijk altijd achter; FWD, RWD of AWD maakt niet uit, maaar ... als je voor 50dkm doet en achter 75dkm, en je na 50dkm je achterbanden naar voren zet en nieuwe achter dan ben na 10dkm weer toe aan nieuwe, en kan je nog een keer wisselen. Eventuele scheve slijtage door scheefstand oid merk je dan ook niet meer, dus het is niet altijd even praktisch. ![]() Dat wisselen is 5 minuten werk voor een bandenboer. Dus dat is geen argument. Veiligheid is wel een argument. Maar ieder voor zich hoor ![]() |
Auteur: | EvilTwin [ 05 jun 2007 15:13 ] |
Berichttitel: | |
R1200C schreef: Dat wisselen is 5 minuten werk voor een bandenboer. Dus dat is geen argument. Veiligheid is wel een argument. Maar ieder voor zich hoor ![]() Wielen blijven wisselen (achter->voor) is gewoon geen handige optie bij mijn C5, omdat de bandenspanningssensoren dan van slag raken. ![]() Daar heb ik bovendien geen bandenboer voor nodig; een bandenboer die de sensoren zou kunnen inleren, daar heb ik wat aan ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |