Hallo techneuten,
is er iemand die ervaring heeft met een stroef lopende hevel van de handrem op de klauw. Het is niet de kabel.
Kan deze eenvoudig gedemonteerd en gesmeerd? WD 40 spuiten is natuurlijk maar tijdelijk. Een extra veer ook....
Een doorsnede afbeelding zou me ook goed helpen, heb ik inzicht.
Ben ervaren sleutelaar met de nodige tools.
Hoor graag,
Juk
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 15:03
Auto: C5 break exclusive
Opties: panoramadak, lederen schietstoel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: zwart
Locatie: Arnhem
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Haal een kapotte klauw op de sloop en leef je uit zou ik zeggen; als je alles doorgrond hebt post je hier je foto's en belevenissen en doe je het voor het echie bij je eigen remklauwen. Het kan heus uit elkaar en kan dus gesmeerd worden, het is ook in elkaar gezet, toch? 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bij de Xantia`s heb ik ze allebij grondig gereinigd en opnieuw ingevet.
Oorzaak van slecht lopen was uitgedroogd vet en binnengedrongen vocht, dit laatste te zien aan de oxidatie.
Daarna liep alles weer voor jaren soepel.
Ik dacht dat er ook revisiesetjes waren, met name de veertjes begeven het wel eens door het roesten en breken dan af.
Oorzaak van slecht lopen was uitgedroogd vet en binnengedrongen vocht, dit laatste te zien aan de oxidatie.
Daarna liep alles weer voor jaren soepel.
Ik dacht dat er ook revisiesetjes waren, met name de veertjes begeven het wel eens door het roesten en breken dan af.
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2012 15:03
Auto: C5 break exclusive
Opties: panoramadak, lederen schietstoel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: zwart
Locatie: Arnhem
Bedankt voor alle reacties!
Ga vanavond aan de slag, zal foto's maken en posten.
De doorsnede is helder, ook fijn dat we met Duits spul op een Franse wagen rijden....
Heb juist een kapotte distributiespanrol van mijn T4 vervangen... dat was een Canadese... pfff (jawel, twee kleppen krom)
groet,
Juk Jager


