
Citrofrance's ADALS - Smeernippels installeren ???
Na een klein half jaartje af en toe kreunen (en de laatste 2 mnd meer)door de dame gaan woensdag de nieuwe ADAL's er in. En dat nog voor de eerste 100.000 erop stond.
Het gewicht van de gasinstallatie en het jaar stilstand bij de dealer zullen er ook wel mee te maken hebben.
'k had het graag aan JO gegund, maar het prijsverschil met mijn vaste garage werd te groot.
Heeft het zin smeernippels te installeren ?(NB ik heb de eerdere draadjes gelezen, maar we zijn al weer 2 jaar ervaring verder tov de laatste gedetailleerde)
Gezien de plastic koker welke aan de binnenzijde zit kom je dan nog niet bij de lagers. Moet je dan daar ook een gat in maken, en is dat verstandig? Kan je dit realistisch bij het bredere gedeelte van de buis doen?
Daarnaast hebben de lagers mogelijk stof/vuilafdichtingen en zou je die er ook af moeten slopen.
Kortom : Heeft het zin of moet je de plastic binnenbuis en lagers volpompen met het meest resistente kogellagervet, monteren en afwachten hoe lang het het houdt?
Who knows?Bijkomende anekdote (om te janken)
Onderdelen via lokale vestiging van Citroen dealer (Het Motorhuis), netjes de onderdeelnummers/tekeningen bijgeleverd, "...daar kunnen we niks mee..." . En via het chassisnummer konden ze alles wel leveren. En wat schetst onze verbazing, met de door ons opgegeven onderdeelnummers. Het blijven Opel-jongens.
Nog maar weer eens een reden om met een hele grote boog om deze 'experts' heen te blijven lopen.
Zoals mijn opa zei "
Schoenmaker, blijf bij je leest"