Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
(kogel)klepjes in rembekrachtiger
Auteur |
Bericht |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 (kogel)klepjes in rembekrachtiger
Klein maar lastig probleem. Bij stilstand rem ik heel lichtjes, als ik daarna optrek, met een haartje gas merk ik dat vaak bij opschakelen van 1 naar 2 het toerental oploopt tot zo'n 2/3000 toeren. Alsof je de eerste autorijles hebt.... rij alleen al 45 jaar rond. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de vacuümsturing tussen gasklephuis en rembekrachtiger. Met name dat in de bekrachtiger hier of daar een klepje blijft hangen.. Heeft iemand een plaatje/ diagram van de rembekrachtiger waar ik de schuldige kan vinden en evt reinigen. Op advies van Albert van JO heb ik gecheckt of de bekrachtiger zelf goed werkt. Die klopt. Bij niet lopende motor rempedaal herhaaldelijk indrukken zodat vacuüm in de bekrachtiger verdwijnt en dan met ingedrukt rempedaal motor starten. Dan moet pedaal zakken, dat is in orde. Maar wat zorgt dan dat ik zo'n toerental krijg? Er zal wel ergens een klepje vast zitten, kan ik dat bereiken en daarbij cq schoonmaken. Het lijkt wel wat op het probleem met de ruitensproeier, klepje werkt maar half
Wie heeft een helder idee?
|
30 jun 2012 23:37 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: (kogel)klepjes in rembekrachtiger
Dit heeft toch niets met de rem te maken Koppeling niet gewoon "op" ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
02 jul 2012 08:38 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: (kogel)klepjes in rembekrachtiger
Nee, het lijkt veel meer een vacuümprobleem. De stand van de gasklep of de klepjes in de rembekrachtiger beïnvloeden elkaar en iemand blijft hangen.. Het verschijnsel is vooral het toerental wat omhoog vliegt, alsof je een pas beginnende chauffeur bent. Het is ook gewoon herhaalbaar. Heel licht het rempedaal intrappen en met weinig gas wegrijden roept het op. Zodra ik de rem steviger intrap is er niets aan de hand. Ik krijg sterk de indruk dat een van de klepjes in de rembekrachtiger niet helemaal meer lekker is. Wat ik eigenlijk zoek is een plaatje cq handleiding waaruit is af te leiden hoe een en ander in elkaar zit en of er dus ook iets aan te doen is, behalve een andere bekrachtiger. Daar is het te klein voor, eigenlijk alleen maar irritant. De koppeling is nog goed, geen problemen.
|
02 jul 2012 10:08 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: (kogel)klepjes in rembekrachtiger
de terugslagklep,zit op vacuum gedeelte op de hoofdremcilinder
|
02 jul 2012 10:32 |
|
 |
Dirck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 apr 2008 15:08 Berichten: 225 Woonplaats: Hoofddorp
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: (kogel)klepjes in rembekrachtiger
Is die klep bereikbaar of helemaal opgesloten in de bekrachtiger. De vacuümslang zit op de bekrachtiger met een dop die wel weg heeft van een ouderwetse bougiekap. Is dat los te halen?
|
02 jul 2012 15:59 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: (kogel)klepjes in rembekrachtiger
de ouderwetse bougiekap,dat is het klepje dat kun je er gewoon uittrekken
|
02 jul 2012 16:19 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|