Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Handrem werkt niet normaal meer
Auteur |
Bericht |
HOverbeek
|
Handrem werkt niet normaal meer
Weer een nieuwe ervaring/probleem ?
Begin van de avond een vrachtje hout gehaald met een aanhanger. (Met nog twee gevolgen die in andere draadjes door gaan komen)
Of het er mee te maken kan hebben weet ik niet, maar ik heb een stukkie door ruw terrein in de hoogste stand gereden, later weer op de weg in de middenstand, en bij het afladen bleek plotseling dat m'n handrem totaal geen "weerstand" had bij het optrekken tot ongeveer in 90 gr. verticaal waarin 'ie weer enigszins aansprak. Is dit een bekend fenomeen qua optreden, oorzaak en oplossing ?
Groeten,
|
15 maart 2007 22:19 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Mijn eerste reactie is een gebroken kabel.
De kabels gaan naar de voorwielen, dus wellicht eens voorzichtig een wiel eraf halen en neuzen. 50% kans dat je het goede wiel hebt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 00:36 |
|
|
HOverbeek
|
Hmmm, nog een kabel ?
|
16 maart 2007 08:51 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Hoe bedoel je?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 09:20 |
|
|
HOverbeek
|
Sorry, "nog steeds een kabel ?" bedoelde ik. In deze high-tech voiture had ik geen kabel meer verwacht, vandaar.
Maarre, als een kabel gebroken is kan 'ie helemaal niet meer werken. Als ik de handel bijna 90 gr omhoog heb staan spreekt de handrem wel aan, hij remt dan wel, zij het niet zo sterk als voorheen als 'ie (bijvoorbeeld) 45 gr omhoog stond. Er is nog remwerking, maar een dooie slag van jewelste.
Groeten,
|
16 maart 2007 13:45 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Er gaan bij mijn weten 2 kabels naar de voorwielen: 1 naar elk wiel.
Ik kan me voorstellen dat als 1 kabel gebroken is, dat de andere nog wel wat remt, maar niet zo sterk als dat beide kabels nog vast zitten...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 13:49 |
|
|
HOverbeek
|
Aaha
OK, klinkt plausibel, dank.
|
16 maart 2007 13:50 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Vandaar: auto op de krik en voorwielen loshalen
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 13:51 |
|
|
HOverbeek
|
Geen zin in, even naar de garage morgen.
Garantie claimen opportuun ???
|
16 maart 2007 13:52 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Geen idee in hoeverre zoiets claimbaar is... Zou je de garantievoorwaarden voor moeten bekijken.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 13:56 |
|
|
HOverbeek
|
Heb ik niet, maar vallende onder de normale 6 maands BOVAG garantietermijn ?
|
16 maart 2007 13:58 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Geen idee, maar nee heb je en ja kun je krijgen
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 maart 2007 14:01 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
HOverbeek schreef: Sorry, "nog steeds een kabel ?" bedoelde ik. In deze high-tech voiture had ik geen kabel meer verwacht, vandaar.
Wat had je dan verwacht? Een stangenmechanisme gaat namelijk niet werken bij de bewegende voorwielen (sturen en veren).
En een mechanisch bediende rem heeft zo zijn voordelen qua betrouwbaarheid.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
17 maart 2007 08:59 |
|
|
HOverbeek
|
Verwacht, hydraulisch of electromechanisch !
|
17 maart 2007 09:36 |
|
|
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Hydraulisch gaat niet want dan heb je een werkende pomp nodig en als het electromechanisch zou gaan dan zou je accu er een moeten zijn van een buitegewoon caliber
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
17 maart 2007 09:47 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|