Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Hydrauliek PH1 PH2
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=10051
Pagina 1 van 1

Auteur:  Nibrus [ 10 aug 2011 14:40 ]
Berichttitel:  Hydrauliek PH1 PH2

Gewoon omdat t me interesseert! Weet iemand wat nu t preciese verschil is tussen t hydraulisch systeem van de PH1 en PH2?

Auteur:  Menno [ 10 aug 2011 14:49 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Je hebt HA3 en HA3+ , dat is in beide hetzelfde systeem ...

Auteur:  EvilTwin [ 10 aug 2011 15:39 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Het verschil zit hem in details, als iets andere waardes voor de demping. Dus het rijdt wel ietsje anders.

Daarnaast heeft niet elk motortype wat in de Ph.I nog recht had op HA3+, ook op de Ph.II nog HA3+.

Belangrijkste verschillen:
2.2HDi136 BVM6 met HA3+ werd opgevolgd door de 2.0HDiF BVM6 zónder HA3+ (dus HA3)
2.0-16v (EW10J4) met HA3+ werd opgevolgd door de EW10A zónder HA3+.

Auteur:  Nibrus [ 11 aug 2011 11:57 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Thanks! En wat is dan het verschil tusen HydroActiv3 en HydroActiv3 +? Heb ik dan een Activ of een Activ plus?

Auteur:  Menno [ 11 aug 2011 12:32 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Zoek er eens op, ET heeft daar uitgebreid over geschreven ;)

Auteur:  EvilTwin [ 11 aug 2011 16:28 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

@Nibrus, je hebt "simpel" Hydractive 3. Dus geen variabele veerkarakteristiek, geen sportstand. Vier veerbollen (eentje per wiel)

Versies met HA3Plus hebben zes bollen (een per wiel+eentje extra per as), een variabele veerkarakteristiek dmv stijfheidsregelaars, herkenbaar aan een sportknoppie tussen de hoogteregelingsknoppen.

Dat wil niet zeggen dat simpel Hydractive3 helemaal niks kan, het kent nog altijd automatische hoogteregeling:
viewtopic.php?p=308705#p308705
wat kunnen de uitgebreidere systemen:
viewtopic.php?p=270136#p270136
welke versie heeft welk systeem:
viewtopic.php?p=342709#p342709

Auteur:  Nibrus [ 12 aug 2011 20:02 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Helemaal helder! Inderdaad vind ik de HydroActiv3 al een bijzonder veersysteem, waar ik me over blijf verbazen.

Of HydroAvtiv Plus nu zo veel anders of zelfs beter rijdt, hoor en lees ik overigens verschillende verhalen over....De een vindt t fijner rijden, merkt verschil, de ander merkt nauwelijks of zelfs geen verschil.
Tja ieders eigen mening zullen we maar zeggen.

Auteur:  EvilTwin [ 13 aug 2011 12:41 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Het is Hydractive :smt023

geen o, wel e aan het eind.

Het verschil tussen Ha3 en HA3+ is vrij wezenlijk. HA3+ is 20% comfortabeler als het kan, en 20% sportiever als het nodig is; letterlijk, het beste van twee werelden.

Het beantwoord problemen die men bij Citroën al tijdens de ontwikkeling van DS onderkende: dat je zelden echt de grens opzoekt van de wegligging en dat je zelden in noodsituaties komt, maar dat die situaties wel de bovengrens van je comfort bepalen. Door de auto een hardere stand te geven voor dergelijke situaties (minder dan 10% van de tijd), kun je de normale veerkarakteristiek aanzienlijk zachter maken (voor de 90% van de tijd).

Dat neemt niet weg dat "simpel" Hydractive 3 nog altijd erg comfortabel is, zeker ivt conventionele vering. Plus dat ook HA3 uiteraard de belading compenseert, zowel in het veerkarakter als de hoogte van de auto en dat de rijhoogte variabel is.

plaatje is HA3+:
Afbeelding

Auteur:  Nibrus [ 14 aug 2011 10:11 ]
Berichttitel:  Re: Hydrauliek PH1 PH2

Wederom bedankt voor de heldere uitleg over de HydrActivE!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/