Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7535 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Ik weet ´t niet hoor, ik vraag me af of hier niet iets moet kunnen bewegen bij in- of uit sturen?
|
01 sep 2013 22:32 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
@Hollender: Krimpkous had zeker gekund (en ziet er netter uit. Maar is ook zwakker want dun spul). 1) Ik had niet verwacht dat dit zo rot zou aansluiten. En misschien heb ik het wel fout gedaan. Of zijn de handremkabels slecht passende namaak (~17 Euro per stuk). 2) Zo'n dikke krimpkous had ik niet, maar ik heb wel die rubber tape  En zelfs dan was ik ook echt niet van plan om het weer los te maken om er krimpkous overheen te schuiven. @C5jan: Volgens mij moet de boog in de kabel de beweging opvangen, niet bij de overgang want dat zou juist tot doorschuren van de buitenmantel op het metaal van de geleider kunnen leiden. Daarom zit er ook zo'n langwerpig oog aan de veerpoot waar de buitenkabel doorheen loopt. De rubber tape is flexibel. Ik denk dat het juist leidt tot een betere verdeling van de beweging en minder 'knikken' op de overgang geleider -> flexibele buitenkabel.
|
01 sep 2013 22:57 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7535 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Ok, bij de andere troen die ik wat dit betreft ken (BX) is het oog op het binnenscherm juist essentieel om die beweging op te vangen, het oog aan de fusee kan het niet alleen in goede banen leiden. De kabel hoort daar een klein beetje terug te schuiven zodat het wiel netaan vrij blijft. Vandaar mijn opmerking.
|
02 sep 2013 00:15 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
WackoH schreef: Het ging fout bij het laatste schroefje dat de remschijf vasthoudt. Dat moest ik uitboren. Mijn gewoonte bij het losnemen van dit soort boutjes: Eerst een paar flinke klappen op geven, met een goed passende sleutel uiteraard. Dan treedt een soort Obelix-effect op. Even wachten, het boutje moet zich kunnen realiseren dat hij wordt losgenomen  en dan losdraaien.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
04 sep 2013 23:44 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Ik ben op dit moment bezig om de handremkabel aan de bestuurderszijde te vervangen. Alles los om erbij te kunnen. Boutje van de geleider is los en de geleider is uit de clip. Hij zit nu alleen nog vast in het rubber waar hij doorheen loopt naar het interieur. Hoe zit hij hier vast? Zit hij er alleen ingeschoven of moet het rubber uit de carrosserie of zit er nog een schroefje? Wie helpt?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 mei 2014 16:28 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
er is hard aan trekken
|
30 mei 2014 16:34 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Idd trekken ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
30 mei 2014 16:35 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Het rubber zit dus aan de geleider vast?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 mei 2014 16:36 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Zover ik weet wel ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
30 mei 2014 16:40 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Gewoon met gepaste kracht ( lees geweld) aan het pijpje trekken en hij komt los.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
30 mei 2014 16:41 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Rubbertje bleef in de carrosserie zitten en de geleider is er nu uit. Maar nu? Moet hij aan de kant van de voorwielen erdoor of juist naar achteren? Wat een k*t-constructie zeg!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 mei 2014 17:03 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Als ik naar het derde plaatje kijk in de instructie B3FG2QP0 Verwijderen-Aanbrengen: Handremkabels, dan gaan ze er naar voren uit. Die instructie kun jij toch oproepen?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 mei 2014 17:14 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Ja, maar dan moet ik alles opnieuw installeren en zover was ik nog niet met mijn nieuwe 2e-hands pc. Ik ging dus even voor gemak via het forum. Het werkt op zich prima met al die kennis van onschatbare waarde hier! 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 mei 2014 17:16 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Via het vootwiel iets draaien en dan kan hij er zo uit. Even onthouden Hoe je het gedaan hebt om de nieuwe weer aan te brengen en eerst de kabel er door werkt het makjelijkst.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
30 mei 2014 17:23 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Handremkabels
Je hebt nu de kabel uit de geleider gekregen. En nu moet de nieuwe kabel door de oude geleider?!
Ik hoop dat dat je lukt. Ik had een touwtje aan de handremkabel gedaan toen ik 'm eruit haalde en heb de geleider schoongemaakt door verschillende lapjes er heen en weer doorheen te trekken.
Alles vergeefse moeite. Ik kreeg met een mogelijkheid de nieuwe handremkabel door de geleider (zelfs niet met het trektouwtje en tegelijkertijd duwen omdat er teveel troep (corrosie?) in de geleider zat.
Gelukkig had ik nieuwe geleiders al klaarliggen...
|
30 mei 2014 17:35 |
|
 |
|