Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Harde (metalen) tik van achter bij drempels 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 1.8 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 246.000
Kleur: EYP

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
chathanky schreef:
BJG schreef:
Er is overigens wel en terugroepactie geweest voor de eerste serie C5 van 2001 voor rammelen :idea:

Daarbij vervingen we de veerbollen achter, plaatsten ve contragewichten aan de achteras, en brachten geluidsisolatie aan op de kofferbodem,

Wellicht is de auto van johno niet gedaan?
Lijkt wel vreemd dat iemand dan zonder klachten zo lang daarmee rijdt, dus waarschijnlijk is het niet.

Er waren nog meer aanvulingen op gerammel van het onderstel achter. Wijzigen van de aanhaalkoppels van het subframe, extra bevestiging van de achterveercilinders en opvullen van holle ruimten van het subframe.
Of die in het pakket zat van de benoemde terugroepactie is me niet bekend, wel terug te vinden in de citroendocumenatie.

In de beginjaren van de c5 werkte in in het magazijn van een grote citroen dealer in het oosten des lands en zijn de hierboven genoemde zaken (en vele andere) wel als terugroepactie naar de klant overgebracht , er waren mensen die meer als 10 keer terug geroepen zijn voor aanpassingen aan hun c5 , deze waren vaak ook niet zo zeer te spreken over het feit dat hun auto zo vaak terug moest , en de HPI`s zijn als ik het mij goed herinner allemaal terug geweest naar de fabriek of importeur (dat laaste weet ik even niet meer helemaal zeker waar ze heen moesten)
Op garantie werden ook om de haverklap achterruiten van de breaks vervangen ,
( :offtopic maar voor de freaks leuk om te weten) in die periode kwam er ook veel picasso`s op lpg terug met ontplofte inlaatpruitstukken vanwege backfires , nieuwe software was daarop een oplossing)

19 mei 2013 21:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Tja :smt017
Allemaal waar, maar ook weer relatief, dokters zouden ook gemakkelijk kunnen denken dat alle mensen ziek zijn ;)

Hobbyauto: Burton Classic zie website

19 mei 2013 22:45
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: c5 break 1.8 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 246.000
Kleur: EYP

Naar boven
Antwoord met een citaat
er is natuurlijk hier al veel over gesproken maar die harde tik had ik ook in de break en heb afgelopen week mijn adals vervangen en voilla ...weg tik , ligt trouwens ook beduidend strakker op de weg nu en vering is ook van mwah kan beter naar hmm zo slecht waren de bollen nog niet want veert weer super :smt023

05 jul 2013 16:43
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7