Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Trekhaak en kunnen trekken? 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trekhaak en kunnen trekken?
ARNIE schreef:
Even ander vraagje;

Ik sleur nog wel eens een bootje uit het water van zo`n kleine 1000 kilo(inclusief trailer). Dit gebeurd meestal op een helling waarbij m`n huidige picasso zich aardig goed gedraagd mits het droog is.

Welke type c5 heeft traction control, en is een automaat ook een optie in deze of moet je dan met 4 man op de motorkap gaan zitten voor een beetje grip??

En is de normale handrem op de achterwielen even goed als de P van de automaat ?

Volgens mij hebben de meeste traction control
en de handrem zit op de voorwielen!
En wat betreft de P lijkt me geen goed idee om die erin te zetten met een aanhanger en de boot erachter zonder de handrem daar bij te gebruiken.

06 maart 2010 00:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik rij zelf met een 2.2hdi automaat en heb al heel wat km's met een 1250kg zware caravan gereden.

Mijn ervaring is dat dit een met het grootste gemak gaat. Heel de Ardeche, en de Col du Mont Ventoux gedaan met caravan. Geen probleem zolang dat je zelf schakelt. Dit geldt ook op hellingen als je moet stoppen voor tractors of overstekende schapen :-). Grip genoeg en nooit doorgeslipt. Zelf op een kleine camping in Frankrijk geweest waar je een steile helling moest nemen om je caravan te parkeren. Als je je tijd neemt gaat het best.

Parkeren moet je zeker met de handrem doen. Anders blijft ie steken en moet je hem eruit trekken met een klonk als resultaat.

Alleen maar lof over de combinatie automaat - caravan. En c5 ophanging is geweldig om mee te rijden!

06 maart 2010 00:25
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoi,

Ik ben vorig jaar voor het eerst met een C5 break 2,0 HDI en een Kip Grey Line 48 T naar Zuid Frankrijk gereden, hiervoor ging ik altijd met een Opel Omega, maar tot nu toe is het met de Citroen het beste gegaan, een geweldige ervaring en echt een eitje. Dit jaar ga ik weer maar nu met een TEC 510.

Gr,

Fred

07 maart 2010 14:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6