Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Auteur |
Bericht |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
bij deze leden kun je een KPH bestellen, of even op de volgende MEETING komen, ook daar kun je ze aanschaffen. Rene verkoopt de dorpellijsten e.d. zie hier.
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
25 jul 2010 16:25 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben: na een tijdje geparkeerd te hebben gestaan ligt de achterkant wel errug laag 2 september staat de 60k beurt op het programma met een APK. Zal het dan wel laten bekijken. Ik ga alvast maar een lening aanvragen 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
22 aug 2010 12:18 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Dat is wel errug vroeg. Laten we hopen dat het bij een paar hoogteregelaars blijft.  Laat ze bij die 60K beurt ook even je remklauwen eraf halen, bij mij was het te laat en dat kostte mij toen ook nog een set blokken.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 aug 2010 12:22 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe. Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt? 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
22 aug 2010 12:25 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Wimmie schreef: Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?  Bij de meeste dealers helaas niet, ze vinden het een kolere klus. MIjn achterblokkken waren bij 100k ongeveer 50% versleten maar moesten vervangen worden omdat ze scheef waren afgesleten. Mijn voorblokken zitten er bij 120K nog steeds in en gaan nog wel een tijdje mee.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 aug 2010 12:41 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Wimmie schreef: Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Lekkage veercilinders is inwendig naar de retour. Dat zie je dus niet op straat.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
22 aug 2010 15:05 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Wimmie schreef: Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe. Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?  bij mijn vorige c5 moesten bij de 60k al nieuwe remblokken gezet worden..voor en achter..
|
22 aug 2010 17:08 |
|
 |
CitrofielHans
V.I.P.
Geregistreerd: 13 sep 2010 09:07 Berichten: 85 Woonplaats: Bornerbroek
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Citaat: Die reparatie valt mee, ... overigens lekken de veercilinders op de rubber ringen, dus als je een beetje handig bent vervang je enkel die Worden in de toekomst vast ook los leverbaar via de dealer i.p.v. een complete set cilinders ...
Als ik dit goed begrijp is dus niet het membraan in de bol kapot. Ik merk ook weinig verschil in het veergedrag. (lees= ik zweef nog steeds super comfi over de weg). Behalve dat het er niet zo leuk uitziet als je instapt kan het dus geen kwaad? Bij mij gaat het overigens wel hard: na een uurtje stilstand staat 'ie al laag. De ene veerbol vertoont sporen van vervanging; de andere 'zweet' een beetje. Maar er ligt geen olie onder. Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II?
_________________ Groetjes, Hans Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
|
25 okt 2010 15:23 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Denk eraan dat je pomp aanzienlijk meer uren maakt als de veercilinders lekken.
Ik merkte afgelopen winter ook dat mijn auto bij ernstige koude moeite met starten kreeg door de problemen met de veercilinders: het omhoogkomen putte de accu al zover uit dat het starten nog maar met moeite ging.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
25 okt 2010 17:21 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
CitrofielHans schreef: Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II? Dat ligt eraan, is je Ph.I ook een break met Hydractive 3+? Dan wel, beide 44bar bollen #5276-22.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
25 okt 2010 17:46 |
|
 |
CitrofielHans
V.I.P.
Geregistreerd: 13 sep 2010 09:07 Berichten: 85 Woonplaats: Bornerbroek
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Hoe komt het eigenlijk dat de hele achterkant inzakt terwijl er maar één bol kapot hoeft te zijn? Mijn dealer raadt me aan om ze allebei te vervangen...
_________________ Groetjes, Hans Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
|
27 okt 2010 09:55 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Het is niet de bol, het is de veercilinder die lek gaat.
Simpel: er staat oliedruk op voor de hele achteras. Als dat weglekt, zakt de auto gewoon in.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 okt 2010 12:04 |
|
 |
|