Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Auteur |
Bericht |
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Misschien ten overvloede maar toch maar vermelden. Bij het gebruik van PLASTILUB wel eerst remklauw en (als je geen nieuwe blokken gebruikt) de remblokken grondig reinigen ( zodat alle oude meuk eraf is) met remmenreiniger o.a. te koop bij de winkelketen ACTION voor 1 euro per spuitbus van 400mL dus dat kost de kop niet.
Als je de oude remblokken weer monteerd dan deze aan de achterzijde (metaalkant) goed van event. roest ontdoen en glad schuren zodat ze mooi vlak zijn. Daarna invetten met PLASTILUB en monteren.
|
07 sep 2011 13:19 |
|
 |
Paljas
V.I.P.
Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59 Berichten: 610 Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Zojuist ook de achterblokjes vervangen. Waarom is het "antipiep plaatje" maar half ? Hierdoor wordt het blokje dus scheef aangedrukt. Ik heb ze met tegenzin maar weer gemonteerd. Kun je ze weglaten als je dat ATE spul gebruikt ?
_________________ C5 Break 2.0i exclusive 2002
|
23 dec 2011 15:09 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Vandaag de voorremblokken vervangen. Gelukkig kan ik bij Koke op de brug en mag zelf sleutelen. Al met al nog best een tijdrovende klus. Ik merk dat ik al lang niet meer zelf aan de auto sleutel. Even goed kijken hoe een en ander zit. Proefondervindelijk kan ik adviseren dat het indraaien van de remcilinders niet te doen is zonder hulpmiddel. Na een uurtje klooien een set geleend. Toen was het een fluitje van 1 cent. Teminste aan 1 kant. De andere kant hebben we samen even gedaan omdat de liksomdraaiende sleutel voor de remcilinder er niet was Maar samen ging het prima. De oude remblokken gingen er moeilijk uit, en de nieuwe er niet makkelijk in. Flink schoongemaakt en ontroest. Een volgende keer zal het best sneller gaan. En dit geeft een goed gevoel om binnenkort ook de achterremmen aan te gaan pakken. Gelijk ook maar even olie en oliefilter gewisseld. En natuurlijk ook tijd om koffie tussendoor te drinken 
|
25 jan 2012 17:57 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
En dan doe ik het met een waterpomptang en een lange schroevendraaier om een beetje druk op te zetten.  laatste keer trouwens had ik de sleutel van de haakse slijper die paste er op.!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 jan 2012 18:01 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ja helaas, dan merk ik dat ik toch wat last heb van mijn motoriek van mijn rechterarm. Na een auto-ongeluk en hersenletsel is de oa de motoriek dus wat verstoord, lees onhandiger geworden. Dus te complexe samengestelde handelingen lukken niet meer. Gelukkig is er dan even hulp. Ik heb dus echt die set wel nodig. De rest gaat prima in je eentje, zelfs met een minder gewillig arm/hand dus. Hierdoor ben ik ook wat meer tijd kwijt dan waarin het ook kan. Heb ik al lang geaccepteerd. Ik merk dat ik van het zelf gedaan hebben en dat het gelukt is, weer een hele tijd reden heb om tevreden te zijn. Ik weet hoe het moet die remmen, heb ik vroeger veel vaker gedaan bij onze andere auto's. In de lijn van een reclame: sommige dingen zijn onbetaalbaar!
|
25 jan 2012 18:15 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
 Volgende keer alleen nog even dezelfde kwaliteit spullen scoren voor minder dan de helft van het geld en dan heb je 2 dingen om zeer tevreden over te zijn. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
25 jan 2012 22:05 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Paljas schreef: Zojuist ook de achterblokjes vervangen. Waarom is het "antipiep plaatje" maar half ? Hierdoor wordt het blokje dus scheef aangedrukt. Ik heb ze met tegenzin maar weer gemonteerd. Door de remkrachten worden de blokjes iets scheef gedrukt en zullen dan scheef afslijten, deze halve plaatjes moeten dit compenseren.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
25 jan 2012 22:22 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
GW, Ik ben al zeer tevreden over gisteren  . De man waar ik kan sleutelen heeft een automaterialen bedrijf en mooie nieuwe brug en gereedschap. En een kachel, en koffie Ik was op internet gaan kijken naar prijzen en begrijp eigenlijk niet waar jullie goedkoper Bosch/bendix remblokken en Valvoline 5W30 Synpower ENV C2 motorolie kunnen halen. En zelfs dan zal ik voor totaal 10 a 15 euro meer dat niet op internet gaan bestellen denk ik. Schreef bij onderhoudskosten al dat ik aan materiaal 125 euro kwijt was voor de remblokken en olie + filter. Mijn extra kosten zitten met name in de brughuur volgens mij. Of kunnen jullie genoemde olie/filter en remblokken goedkoper kopen? Ben ik best benieuwd naar eigenlijk, ondanks mij tevredenheid natuurlijk 
|
26 jan 2012 11:24 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Waarom zit je vast aan Bosch? Voor dit soort slijtdelen zijn de merken niet altijd, ik zeg niet altijd, belangrijk.... Zoek op e-bay maar eens op wat onderdelen. Je zult versteld staan..... Trouwens bij Mister-auto.nl kost een setje Bosch blokken ook maar 44 euro...... Olie van Valvoline rond de 70 euro voor 5 liter. Dat moet beter kunnen.... Hier: Shell ook c2Heb je voor 15 euro extra thuisbezorgd. Dit is een merkolie, maar er zijn nog veel goedkopere met de c2 specificatie. Filtertje mag je zelf zoeken. Zonder gekheid, met wat zoekwerk is best veel te halen en zeker als je dubbel besteld voor een extra beurt heb je relatief weinig verzendkosten.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
26 jan 2012 13:07 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik moet inderdaad meer op internet gaan zoeken wanneer ik de prijzen zo zie. Daar ben ik eigenlijk niet zo handig in en ik heb zo mijn adresjes waar ik graag "boodschappen" doe. Al let ik wel degenlijk op de prijzen. Maar voor 55 euro bij een bekend adresje, of 50 euro via internet, kies ik voor mijn bekend adresje meestal. Maar voor die remblokken moet je trouwens wel 10 euro extra rekenen ivm verzendkosten. Dan is mijn 52 euro weer goedkoper Dat van die olie moet ik maar eens goed uit gaan zoeken. Zeker met een Peela6000 oid en dan bestellen via internet kan ik de prijs echt drukken. Aan de andere kant wanneer ik voor een 60 -70 euro klaar ben met de oliewissel en het laat doen ben ik ook tevreden. Maar gauw terug naar remblokken, want olie en remblokken verdragen elkaar niet zo goed. En dan komt menno weer met die knuppel langs. 
|
26 jan 2012 15:30 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Het is ook vaak de kunst om een met een boodschappenlijstje die verzendkosten volledig uit te nutten. Filters mee bestellen, ruitenwisserbladen en nog wat meer slijtagespul en dan haal je het er echt wel uit. Daarnaast.....het wordt aan de voordeur afgeleverd. Ik snap dat jij die c2 olie nodig hebt maar ik koop lekker olie bij de Action en dat bevalt totnogtoe heel goed. Ben voor 19 euro klaar.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
26 jan 2012 22:36 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
GW, Die C2 normering is toch nodig voor HDIF(met roetfilter). En dat heeft de Action olie toch niet?
Voor onze oude Saviem SG2, met 2700cc 4cilinder benzine motor, uit 1972 haalde ik ook altijd een dergelijke budget olie. Niks mis mee in dat blok. En het oliewisselen deed ik 2 keer per jaar. Er ging een dikke 8 liter olie in. Die geode budgetolie was dus echt welkom. Daar ging echt geen Valvoline Max-life(speciaal voor oude motoren) in. Ik ben niet vies van budgetolie(niet denegrerend bedoeld!) maar die C2 voor de HDIF is wel noodzakelijk toch?
Maar je hebt gelijk, alles in 1 keer bestellen is natuurlijk maar 1 keer verzendkosten.
|
27 jan 2012 15:17 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Nee, dat klopt. Weet ik ook, hoor. Maar bedoelde alleen te zeggen dat als je die c2 niet nodig hebt voor de FAP dan is je keuze nog ruimer qua olie. Hierdoor kan ik dus die van de Action toepassen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 jan 2012 23:25 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ja, inderdaad de eisen van de moderne auto. Ik heb al wel eens zitten denken of de volgende auto niet een gewoon lekkere ouderwetse old-timer gaat worden. Lekker ouderwets dan remvoeringen op remschoenen lijmen en/of klinken met koperen klinknagels. Remtrommels schuren en flink stof happen dus. En inderdaad gewoon Action olie. Dagjes uit naar old-timer beurzen, of een weekend naar Essen. Voorlopig nog een paar jaar behelpen met remblokken en C2 olie 
|
28 jan 2012 01:08 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Ik heb zo'n oldtimer maar zo erg is het nou ook weer niet hoor. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 jan 2012 15:16 |
|
 |
|