Veerbollen & comfortbollendiscussie
Auteur |
Bericht |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Rob, heb je die bollen nog?
Oh, ik heb een break, dat zijn natuurlijk weer andere.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
10 maart 2011 11:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Dat is m.i. netjes ... kan b.v. Johan ze niet op druk controleren ??? zou leuk zijn om te weten of ze daadwerkelijk "op" zijn
Rene, volgens mij is er maar 1 soort cb bollen.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 maart 2011 11:31 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Ik denk dat ze, zeker in deze toestand voor een break veel te slap zijn.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 maart 2011 11:31 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
|
10 maart 2011 11:43 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Ik heb dus een ander type.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
10 maart 2011 11:52 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
de laatste twee cijfers is de druk die op de bollen zit zijn bij u de cijfers hoger of lager
|
10 maart 2011 13:00 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Er zitten dus wél verschillen in de CB bollen bij HA3+ en HA3. Maar niet tussen de bollen voor de Berline en de Break.
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas. Destijds heb ik het bij de CB's voor mijn Xant (gewone HP, geen hydractief) laten checken. Daarbij bleken de voorste bollen op ruim 70 bar druk te staan, hoeveel het in de achterbollen was weet ik niet meer.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 maart 2011 13:19 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.
wat bedoel je daarmee,staan daar geen cijfers op???
|
10 maart 2011 13:36 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Inderdaad.
Die drukken staan niet in de lijst, en ook niet op de bollen. Dat laatste in elk geval niet op die van de Xant. Ook op de verpakking daarvan staat alleen de type aanduiding, geen druk.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 maart 2011 13:42 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Menno schreef: Kan enkel melden dat de cb's enorm bevallen ... ( HA3+ ) Ik ga niet meer terug !! ..... Da's plezierig om te lezen  De vraag is echter of jouw situatie goed vergelijkbaar is met die van mij. Een verschil is sowieso dat jij een Berline hebt, terwijl ik in een Break rij. Dat scheelt in gewicht achter de achterwielen. Voorts weet ik niet of jij vaak met een (on)behoorlijk volgeladen auto rijdt. Dat doe ik met name in de zomervakantie, en dan gaat er ook nog een fietsdrager met onze fietsen op de haak. Onder die omstandigheden wil ik de stabiliteit handhaven die ik nú heb, ook tijdens de vakantietrip-met-belading-en-fietsen in september was dat dik voor elkaar. Onder de Xant had ik ze ook, en daar zijn ze me goed bevallen. Maar dat was geen hydractief, dat is mijn C5 wél. Vandaar m'n grote aarzeling...... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 maart 2011 17:05 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Mijn auto is zelden tot nooit volgeladen .... Echter op vakantie nooit nadelige gevolgen ondervonden, 2 personen en volle achterbak/achterbank ... Niet vergelijkbaar zoals je al opmerkt.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
14 maart 2011 11:30 |
|
 |
wcjmdevries
C5club Newbie
Geregistreerd: 08 feb 2009 23:55 Berichten: 10 Woonplaats: Almere
Auto: C5 1.6 16V HDIF BREAK LIGNE BUSSINES
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145.000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Re:
Phritz schreef: Ik rijdt nu ca 12 dkm met comfort bollen. Nu moet ik zeggen dat ik de oorspronkelijke vering wat te hard vond voor een Citroen. Ik had wel mijn bollen laten testen, de druk was amper terug gelopen, dus daar kon het niet aan liggen. Na alle voor en tegens tegen elkaar afgewogen te hebben, toch maar comfortbollen laten monteren bij Citroenspecialist Rene Spaan te Krommenie, voor ca 45 a 50 euro per bol incl montage (ik meen tegen ca 75 euro bij Chyparse?).Ik vind de auto nu heerlijk veren, zachter, veeel comfortabeler maar niet deinend. Ik ervaar iedere dag weer het genot van die comfortbollen en zal het bij mijn volgende C5 zeker weer laten doen. Je moet wel iets voorzichtiger een drempel overgaan omdat de auto toch wat meer doorveert, maar niet doorslaat. Misschien een leuk idee voor een meeting in het najaar waarbij C5 rijders zelf het verschil kunnen ervaren  Phritz, ik ben ook niet tevreden met mijn c5 break uit 2006 wat betreft de vering! vooral het heen en weer door elkaar geschut worden onder de 50kilometer per uur, en de hardheid, ja ik zou ook wel eens een proefrit willen maken om het te voelen vanwege mijn versleten rug. ik ga zo19-06-nog even tot de 29e op vakantie, en 4 juli dan gaat eerst de wagen voor een storing steeds FF Dood tijdens het rijden Garantie einde. Maar zou graag meer willen weten, wacht bericht af Groet Wim de Vries.
|
18 jun 2011 00:04 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Wim de Vries, je hebt je PB nog niet beantwoord..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
18 jun 2011 12:22 |
|
 |
stafford
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 maart 2011 12:16 Berichten: 443 Woonplaats: Den Helder stad
Auto: Citroen C5 berline 1.8i 16v
Opties: airco,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08992
Productienummer: 0460
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142.000
Kleur: Grilyne ( KNAC**)
Naar boven
|
 Re:
Harm schreef: Scheelde ook dat Martin er niet was, met hem had ik graag even de discussie gevoerd. Ik moet zeggen dat ik martin het prettigste vind hij legt alles uit e.d dat deed die andere kerel niet die zei niks en was maar druk... ik vraag altijd naar martin ik denk dat ik mijn C5 ook maar eens laat nakijken ( niet dat ik het idee heb dat er iets niet goed is hoor !!)
_________________ Citroen Xantia 1.8i "93 Citroen Xantia 1.8i 16V Pallas "99 Citroen C5 Break 2.0i 16V "01 Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V "00 Citroen C8 2.2i 16V "02 Citroen C5 berline 1.8i 16V "01
Www.garagerene.nl
|
19 jun 2011 18:34 |
|
 |
wcjmdevries
C5club Newbie
Geregistreerd: 08 feb 2009 23:55 Berichten: 10 Woonplaats: Almere
Auto: C5 1.6 16V HDIF BREAK LIGNE BUSSINES
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145.000
Kleur: Rood
Naar boven
|
 Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie
Jongens Sorry dat ik nog niet heb gereageert, maar ik kan nog niet goed overweg met alle mailtjes. Weet dan niet meer waar ik wat heb gevraagt, of waar het staat er zijn er zoveel omtrend dit onderwerp!
Zie nu pas dat ik op de ghoogte van nieuwe reacties gehouden kan worden met een Vinkje
Maar ik heb net dit bericht van over de 12000km gereden gelezen en was er nog een waar ik niet op heb geantwoord excuus daar voor dat was niet mijn bedoeling.
Ik kom trouwens wel op de meeting van 24 september, dus misschien zijn er dan nog comfortbolpiloten aanwezig? Om onze ervaringen te delen met een proefrit misschien?
De dode momenten zijn uit de wereld na de laatste garantie reparatie (Zie dode momenten) Wel met nieuw probleempje inhouden stotteren niet vloeiend reageren op het gas (Dacht bij gaspedaal?)
Weet niet of ik nog andere berichten heb gemist gaar dan even opnieuw mailen staat nu wel aan als er een bericht is! Groet Wim.
|
11 sep 2011 22:05 |
|
 |
|