Verderop bij het scharnierpunt van de ophanging zit toch een slang?
Als ik me goed herinner zit die vast op een bracket met de bouten van de stabilisatorstang.
Maar goed, als je systeem aan 1 kant gewoon dicht zit kan er geen vloeistof uitlekken en heb je geen klem oid nodig. Dit toon ik aan met een heel simpel proefje:
in de volgende foto hou ik een siliconenslangetje vast die gevuld zit met wat water waar ik aan 1 kant met m'n vinger de opening afdicht. (ja, brakke pic, lastig te zien, maar je kan wel wat belletjes zien zitten. Je moet me maar op m'n woord geloven dat het slangetje vol water zit). De onderkant is gewoon open en er stroomt geen water uit..... rara
gewoon een simpel natuurkundig fenomeen.
Als ik mijn vinger van het slangetje afhaalt stroomt het gelijk binnen een halve seconde leeg.
Wil je het experiment zelf uitvoeren en zoek je een dun slangetje: mijn slangetje is het melk aanzuigslangetje van een cappucinoapparaat en is ongeveer net zo dik als een remleiding.

Dus als er vloeistof uitstroomt, weet je dat er aan de andere kant een open verbinding zit. Volgens mij hoort dat niet omdat voor mijn gevoel alles door een ventiel gestuurd moet worden, maar daar kan ik me in vergissen. Wellicht heeft abs daar iets mee van doen.
Die klemmen bestaan natuurlijk niet voor niets. Maar dan moet eerst je reservoir leegstromen voordat er lucht in de leiding trekt. En dat gebeurt dus vanaf de reservoirkant.