lekkage LDS-vloeistof uit retourleiding
Auteur |
Bericht |
cloudje
|
ja hoor hij lekt weer/nog steeds, het viel mij al weken op dat er steeds een donkere plek onder de auto stond waar ik m geparkeerd had staan en steeds zette ik m iets 8teruit en steeds weer zo`n zelfde plek. een week na de reparatie is mijn man nog terug geweest omdat hij nog lekte toen vertelde ze mij dat ze een slangklem vergeten waren ofzo  en in 1 week tijd was hij weer behoorlijk wat lds kwijt dus moesten ze weer aanvullen, en wij dus in de gaten gehouden of daarna nog steeds lekte en ja hoor bleef lekken. vanmiddag bied ik m voor reparatie aan zodat morgen gemaakt kan worden. ik vind t niet leuk en ga dan ook de rekening niet betalen vind €502 al genoeg wat ik er voor betaald heb. tis namelijk nog steeds de zelfde lekkage [kep net gekeken in t reservoir en ja hoor niveau is weer gezakt van de lds  ] ik hou jullie op de hoogte 
|
27 feb 2007 14:43 |
|
 |
cloudje
|
zo ff een update, we hebben de auto weg gebracht en ze hebben gelijk daar gekeken wat er aan de hand was en wat blijk nou het geen wat vorige keer vervangen was was niet t euvel maar een of andere leiding van de stuurbekrachtiging moest t zijn die lekt namelijk en dat is vorige keer niet goed bekeken. Kosten weer iets van €500,- tja nog een keer. Maaaaaaaaaaar ik moet er wel bij zeggen dat deze reparatie ons niets gaat kosten deze kosten neemt de garage [ citroen dealer] geheel voor hun eigen rekening. het is hun fout geweest en dat geven ze ook toe. Dus dat is gelukkig toppie geregeld enne als ik de auto gaat ophalen van de week dan neem ik een lekkere taart voor ze mee , ik vind dat ze dat ook wel verdient hebben. Je kan wel denken van jamaar t is hun fout [ en dat is ook zo] maar t word wel heel mooi opgelost zo en daar verdienen ze een taart voor vind ik. en nu maar hopen dat ik nooit meer olie onder de auto vind 
|
27 feb 2007 20:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
En zo'n beetje alles is hierdoor vervangen wat kan gaan lekken , .... prima opgelost hoor 
27 feb 2007 20:59 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Mee eens.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 22:17 |
|
 |
AJ Meester
|
Citaat: Kosten weer iets van €500,- tja nog een keer. Maaaaaaaaaaar ik moet er wel bij zeggen dat deze reparatie ons niets gaat kosten deze kosten neemt de garage [ citroen dealer] geheel voor hun eigen rekening. het is hun fout geweest en dat geven ze ook toe. zeer netjes, toch maar even vermelden welke dealer je bent geweest. (is ook een draadje voor)
|
28 feb 2007 00:14 |
|
 |
W. Priester
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 dec 2006 12:35 Berichten: 13 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V automaat
Phase: 1
Organummer: 09383
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
Cloudje gefeliciteerd met zo'n coulante dealer. Dat is zeker een taart waard. Oorzaak bij jou was toch verkeerde olie in het LDS reservoir ? Het lijkt mij dan logisch dat ook de flexibele leiding van de stuurbekrachtiging een opdonder heeft gehad en nu uiteindelijk toch ook is gaan lekken, immers in die leiding stroomt dezelfde LDS-vloeistof als in het circuit van het veersysteem. Ik hoor van andere C5 rijders dat ook de leiding van de stuurbekrachtiging regelmatig in beeld komt als boosdoener voor lekkage LDS. Nogmaals het is niet leuk wat je overkomt, maar ik denk dat je mazzel hebt met zo'n dealer.
_________________ groet,
Willem
C5 break 2.0 16V automaat 2002
|
28 feb 2007 00:25 |
|
 |
cloudje
|

W. Priester schreef: Cloudje gefeliciteerd met zo'n coulante dealer. Dat is zeker een taart waard. Oorzaak bij jou was toch verkeerde olie in het LDS reservoir ? Het lijkt mij dan logisch dat ook de flexibele leiding van de stuurbekrachtiging een opdonder heeft gehad en nu uiteindelijk toch ook is gaan lekken, immers in die leiding stroomt dezelfde LDS-vloeistof als in het circuit van het veersysteem. Ik hoor van andere C5 rijders dat ook de leiding van de stuurbekrachtiging regelmatig in beeld komt als boosdoener voor lekkage LDS. Nogmaals het is niet leuk wat je overkomt, maar ik denk dat je mazzel hebt met zo'n dealer.
of t de oorzaak geweest is weten we niet ze twijfelden ook erg met de olie leek beetje groenig kon ook klein beetje ingezeten hebben van de andere olie.
wat ik wel erg vreemd vond is dat wij op de plek die eerder vervangen is niks geen olie kon zien en hun [de monteur ] er misschien gemakshalve er maar van uit ging dat t die plek was, terwijl wij heel duidelijk waren over de plek van lekkage persoonlijk denk ik dus ook dat t eerste niet nodig was geweest en deze wel t was iets meer speurwerk [ wat gelijk waar wij bij waren werd gedaan] en hier ene hevige lekkage werd geconstaeerd die neit te zien was met de voorste bodemplaat erop.
maar in iedergeval word t een lekkere taart van de Hema [ als ik op tijd weet waneer kan ik nog eentje bestellen daar ook misschien wel een met een tekst of logo citroen erop  ]
enne wat de dealer betreft om te vermelden vind ik een beetje dubbel, aan de ene kant hebben ze dus een fout gemaakt wat eigenlijk hun naam geen goed zal doen en aan de andere kant is t geweldig opgelost en daar verdienen ze weer een pluim voor. dus ik moet er nog over nadenken of ik de dealer naam wel zal zeggen hier op t forum.
|
28 feb 2007 14:33 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
cloudje schreef: enne wat de dealer betreft om te vermelden vind ik een beetje dubbel, aan de ene kant hebben ze dus een fout gemaakt wat eigenlijk hun naam geen goed zal doen en aan de andere kant is t geweldig opgelost en daar verdienen ze weer een pluim voor. dus ik moet er nog over nadenken of ik de dealer naam wel zal zeggen hier op t forum.
Het gaat er niet om dat er fouten gemaakt worden. Het blijft mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het gaat erom hoe er vervolgens met de fout wordt omgegaan.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 feb 2007 15:42 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
EW schreef: cloudje schreef: enne wat de dealer betreft om te vermelden vind ik een beetje dubbel, aan de ene kant hebben ze dus een fout gemaakt wat eigenlijk hun naam geen goed zal doen en aan de andere kant is t geweldig opgelost en daar verdienen ze weer een pluim voor. dus ik moet er nog over nadenken of ik de dealer naam wel zal zeggen hier op t forum. Het gaat er niet om dat er fouten gemaakt worden. Het blijft mensenwerk en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het gaat erom hoe er vervolgens met de fout wordt omgegaan.
Precies! Ik vind het zekereen vermelding waard. Het is zeer goed opgelost
Pluim voor de dealer 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
28 feb 2007 15:47 |
|
 |
AJ Meester
|
helemaal mee eens.
zeker een pluim en een taart voor de dealer!!!
ik wou dat meerdere dealers dit deden.
Anne-Jan
|
28 feb 2007 20:46 |
|
 |
Citroentje
|
AJ Meester schreef: ik wilde dat meerdere dealers dit deden.
En de dealers wilden dat meerdere klanten met een taart aan zouden komen zetten... 
|
01 maart 2007 09:34 |
|
 |
cloudje
|
zo de taarten [ ja ik heb er twee neergezet] zijn gebracht de auto hebben we opgehaald.
er is zelfs nog een extra slangetje vernieuwd dat een beetje dubieus [ wel of niet lek] uitzag maar vraag me niet meer welke hij liep er vlak voor dat heb ik wel begrepen.
Als t goed is lekt hij nu niet meer we gaan t zien ik heb er wel vertrouwen in. Hopelijk hebben de dames en heren lekker gesmult van de [Hema] taarten t was een hele slagroom en een slagroom met mokka.
Ze waren blij verrast dat kon ik wel merken gebeurd denk ik niet gauw dat iemand dat mee brengt maar ik moet ook zeggen ik vind het super fantastische service van een geweldige dealer.
Enne t heeft me alleen de eerste reparatie gekost de rest was op hun kosten goed en lief allemaal he?
|
02 maart 2007 18:14 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
En je hebt nu duidelijk vrienden gemaakt: goede kans dat ze bij jou nu minder snel nog een keer een fout maken 
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
02 maart 2007 21:54 |
|
 |
|