HELP: Slecht afveren van de wagen
Auteur |
Bericht |
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
 Re: HELP: Slecht afveren van de wagen
Zijn de banden goed gebalanceerd? Of zit er daar ergens iets fout. Als je geen oplossing kan vinden bij je dealer zou ik mss eens voor een second opinion bij een andere dealer langsgaan.
|
24 feb 2010 15:28 |
|
 |
Pierke
|
de wielen zijn goed gebalanceerd. geen trillingen tijdens het rijden.
|
24 feb 2010 17:00 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Energielabel: C
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Naar boven
|
dit probleem lijkt sterk op dat van mij... bij mij is er wel eerst door een kuil gereden.... velg stuk... daarna is de misserie begonnen... slecht uitgelijnd ... veercilinders lekken.... uitlijning is terug inorde nu.. maar zoals Pierke hier ook al meld het is net of ik altijd in een sportwagen zit .. heb ook al 3 dealers onder de arm genomen ondertussen. probleem is, auto is nog in garantie en ze vervangen alleen de stukken die zichtbaar stuk zijn  voor de rest zeggen ze auto moet inorde zijn !!! nu moet ik wel zeggen na de laatste uitlijning is het al wel stuk gebeterd. Pierke , als je over een riooldeksel rijd reageerd de ophanging daar speciaal op? bij mij is het net of mijn achterwiel zakt niet naar beneden dan!! En dan krijg je een wegschuivend gevoel.
|
24 feb 2010 17:50 |
|
 |
Pierke
|
dag iedereen, zoals gedacht, heeft de laatste ingreep (vervangen van de voorste veerpoten) niks geholpen. ik begin zo stilaan mijn geduld te verliezen. nu moet er weer een afspraak gemaakt worden met een andere kerel van citroen die dan 'plots' wel de oplossing zou hebben.... ik begrijp niet waarom citroen deze problemen zo lang laat aanslepen. we zijn ondertussen meer dan drie maanden ver!!!! het gaat hier per slot van rekening over hun sterste troef nl de hydro-ophanging die er de brui aan geeft. wie weet wat er hier aan de hand is ??????????????????????? en filip, als de wagen over een putdeksel rijdt, dan lijkt het net alsof ik met een cart rond rij. de wagen duikt echt in die put. het lijkt wel alsof er een massieve torsie-stang van een vrachtwagen gemonteerd is. eerst het voorwiel en dan het achterwiel in die put of andere oneffenheid van de weg. veel goeds aan de stijfheid van het koetswerk doet dit ook niet. groeten, pierke
|
27 feb 2010 13:25 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Naar boven
|
ben toch eens benieuwd wat het probleem nu toch gaat zijn  Heb van de week bij mij LDS olie laten vervangen.... bolt weeral ietske beter nu 
|
27 feb 2010 15:12 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
ja Fillip waarom heb ge de olie laten vervangen ge hebt nog geen 17000km gedaan en dat die vering nu beter is volgens mij maar een gedacht
|
27 feb 2010 15:24 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Naar boven
|
willy4 schreef: ja Fillip waarom heb ge de olie laten vervangen ge hebt nog geen 17000km gedaan en dat die vering nu beter is volgens mij maar een gedacht telkens ik de banden van de grond gezet had bolde hij beter !! Dus als de olie eens goed rondgepompt is, is het een betere vering!! ze hebben bij Verrellen al 2 of 3 keer olie bijgevuld en ik vertrouwde da nimeer ( olie in garantie gekregen, alleen werk betaald). Ik had zoiets van die moet eruit  .....Dat ik dat mij maar inbeeld zeggen ze in garage ook  Maar ik weet wat ik voel he 
|
27 feb 2010 15:35 |
|
 |
Pierke
|
dag iedereen, zo'n afspraak met een citroen regiomanager laat ook op zich wachten. heb mijn verhaal al eens bij een andere citroen dealer naar voor gebracht en die stond ook raar te kijken. moet mij weer lukken......................... 
|
03 maart 2010 16:17 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Naar boven
|
ik ben echt wel eens benieuwd wat de oorzaak gaat zijn? Dan heb ik ook ineens de oplossing voor mijn probleem denk ik 
|
03 maart 2010 18:40 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Naar boven
|
Pierke schreef: dag iedereen, zo'n afspraak met een citroen regiomanager laat ook op zich wachten. heb mijn verhaal al eens bij een andere citroen dealer naar voor gebracht en die stond ook raar te kijken. moet mij weer lukken.........................  Is er ondertussen al nieuws te rapen ???? 
|
19 maart 2010 21:16 |
|
 |
primal
|
Heb net een C5 berline gekocht van 2001...ik heb net hetzelfde probleem. Hiervoor reed ik met een xantia, en die was superzacht (zalig) om mee te rijden.
Deze C5 heb ik sinds vorige vrijdag, en reed er mee naar de Ardennen, en krijg steeds het gevoel of die botst op alle kleine oneffenheden. Verkeersdrempels e.d. is geen enkel probleem.
Dus begint voor mij ook de zoektocht...allereerst zou ik een handleiding van de C5 willen, misschien ben ik daar al wijzer mee.
Er steken ook nieuwe banden onder, maar weer dus niet wat de ideale bandenspanning zou moeten zijn.
post 2...nog 3 om een handleiding af te halen.
|
14 apr 2010 17:30 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Naar boven
|
mijn dame gaat vrijdag nog eens binnen.... veercilinder rechtsachter en reservoir van de LDS olie wordt vervangen ... dan zullen al mijn veercilinders vernieuwd zijn  .... hoogtesensoren zijn getest (al rijdend) alles was goed! veerbollen zijn getest... alles oke  al 3x uitgelijnd ! LDS olie helemaal vervangen! Nu is het wel zo dat ze veel beter bolt nadat de wielen even van de grond geweest zijn .... duurt ongeveer een 100 km en dan weer.... boenk knots boem 
|
14 apr 2010 17:52 |
|
 |
primal
|
maakt andere banden veel uit? ik controleer net dat er normaal 195/65 michelins dienen op te steken...
De garage waar ik de wagen kocht hebben er nieuwe 215/55 type banden gestoken, merk royal en nog iets...
|
14 apr 2010 17:58 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Naar boven
|
die 195/65 michelins zijn de banden die ze in de fabriek erop gezet hebben... maar als ze die andere op dezelfde velg getrokken hebben kan het wel eens zijn dat het niet juist is?
|
14 apr 2010 18:15 |
|
 |
primal
|
Nadat ik het instructieboekje las vond ik de bandenspanning op de voorziene plaats, ben toen naar een bezinestation gereden om te controleren wat de bandenspanning was: conclusie: achteraan voor beiden 1.70 ipv de voorziene 2.3 en vooraan 2.7 en 2.6 ipv de voorziene 2.3!! nogal wiedes dat die vooraan als een puberend konijn gedraagd...nadat ik achteraan en vooraan de bandenspanning juist zette was de wagen ineens een heel stuk aangenamer om mee te rijden... nu alleen nog eens naar de garage gaan om dat geluid (alsof er een ijzeren stangetje los zit) in de stuurkolom te laten nazien, en de wagen is perfect... 
|
14 apr 2010 23:01 |
|
 |
|