Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33550
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbelans-perikelen bij nieuwe banden
ronama schreef:
totale kosten voor zo'n uitlijn/correctie sessie om en nabij de 600 euro...


Enig idee wat ze voor dat bedrag deden ? :shock: ( behalve bandenspanning verlagen :lol: )

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


19 mei 2008 16:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbelans-perikelen bij nieuwe banden
hoe is je duits??

link

Citaat:
Das Auto hat immer gezittert, vibriert. Das ging soweit, dass Navigationssysteme abgestürzt sind in dem Auto." Kaum zu glauben, dass Peter Bach das Fahrverhalten und die Folgen seines gerade mal 8 Monate alten BMW 325 i beschreibt. Der Hersteller vertröstet ihn mit dem Argument, dies sei der Nachteil der Runflat-Reifen. Und auch weitere Experten der DEKRA, des TÜVs oder des BMW-Tuners Hartge finden den Fehler nicht. Nach jedem Werkstattbesuch fährt sich Peter Bachs 325 i unverändert "schwammig".

Schließlich findet er Frank Döring in Köln. Dessen "Reifendienst West" hat sich seit über 10 Jahren auf Abstimmungsprobleme spezialisiert. Peter Bach übergibt seinen Wagen, und Frank Döring macht sich gleich an die Arbeit. Während der ersten Probefahrt bemerkt der Experte die Probleme Er nimmt etwas Druck von den Reifen - mit weniger Druck lässt sich der BMW direkt viel besser kontrollieren.

Satte 0,6 bar unter den Herstellerangaben liegt nun der Luftdruck. Frank Döring weiß: "Die meisten Leute denken, dass mit hohem Luftdruck auch mehr Stabilität verbunden ist. Doch es ist genau das Gegenteil der Fall."

Zurück in der Werkstatt, wird der Wagen wie jedes Problemfahrzeug mit eigenen Geräten vermessen und optimiert. Achsgeometrie und Radaufstandsfläche werden neu justiert, die Reifen mit speziellem Verfahren an die Felgen angepasst und genau auf das Fahrwerk abgestimmt. Mehr verrät Döring nicht. Am Nachmittag kehrt Peter Bach zurück. Seine Runflat-Sommerreifen und das Fahrwerk wurden einzeln abgestimmt. Der erste Eindruck ist vielversprechend: "Das war sehr gut. Das unruhige Fahrgefühl ist meines Erachtens verschwunden."

Und nicht nur die Kunden sind zufrieden mit der Arbeit – auch die Industrie profitiert von Dörings Knowhow. Auto- und Reifenhersteller sehen ihn als Partner, der hilft, sensiblere und anspruchsvollere Kunden zufriedenzustellen.


19 mei 2008 19:09
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33550
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Prijzig hoor :smt017

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


19 mei 2008 19:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Hallo,

citroen heeft beloofd de wagen één dag binnen te nemen om een onderzoek te doen naar de trillingen. Zij beweren deze problemen nauwelijks te kennen.
Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat.

Cross my fingers !!!

Guido


19 mei 2008 20:21
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Menno schreef:
Prijzig hoor :smt017



600 euro voor een dagje van een èchte specialist vind ik meevallen......

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


19 mei 2008 21:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
citaat:
Satte 0,6 bar unter den Herstellerangaben liegt nun der Luftdruck. Frank Döring weiß: "Die meisten Leute denken, dass mit hohem Luftdruck auch mehr Stabilität verbunden ist. Doch es ist genau das Gegenteil der Fall."

En de regering wil ons de banden steeds maar harder laten oppompen om benzine te sparen.
Ik had zelf ook al eens ontdekt dat mijn C5 beter en comfortabeler rijdt bij 2.0 als bij de aangegeven 2.3 / 2.5

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


20 mei 2008 09:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Ik sta nog op 3.0, na Berlijn :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


20 mei 2008 09:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Kan me er wel iets bij voorstellen. Banden zijn belangerijk voor het comfort. Ze veren zelf ook. En een zachte band veert meer dan een harde en zal dus ook meer trillingen absorberen. Best wel logisch.

_________________
Groeten, Marc


20 mei 2008 10:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Toen ik drie weken geleden mijn "nieuwe"auto ging halen bij de dealer had hij er voor twee nieuwe michelins op gelegd. Bij 100 km per uur trilde hij behoorlijk in het stuur. Nu houdt ik wel van een massage maar niet in mijn handen op de autoweg, je moet al goed genoeg op het drukke verkeer letten. ;)
Mijn dealer heeft de auto opnieuw naar de bandenboer gebracht en hij kreeg de onbelans er niet uit. Daarna maar twee Continentals erop gelegd, uitgebalanceerd en nu zweef ik weer trillingsvrij over het wegennet. :smt190


11 jun 2008 22:09
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 591
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
probleem nog opgelost?


17 jun 2008 19:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Nog steeds geen trilling in mijn zwever. :smt193


18 jun 2008 10:43
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Heerlijk!

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


18 jun 2008 10:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 09 jan 2008 09:51
Berichten: 164
Woonplaats: Gent/België
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Ik heb er nu 4 nieuwe Dunlops SP9000 onder zitten en voel het ook wat trillen, het is minimaal maar toch. Ik ga ze eens opnieuw laten uitbalanceren ;)


18 jun 2008 10:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Veel succes. :smt023


18 jun 2008 16:42
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39
Berichten: 204
Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eeuwige onbalans-perikelen bij nieuwe banden
Nadat ik een maand of twee terug de voorwielen heb laten balanceren omdat het stuur ook wat trilde, bleek daar maar in één wiel 5 gram te zitten.
Daarna was wel het stuur trillingsvrij maar voelde ik de trillingen door de gehele auto, wat duidt op onbalans in de achterwielen.
Vandaag laten balanceren en aan de ene kant zat 10/10 en de andere 10/15 gram onbalans.
De bandenspecialist heeft tevens geconstateerd dat de banden gecupped zijn, oftewel niet meer rond. Dat geeft ook onbalans maar kan er niet uit gebalanceerd worden.

ik heb helaas nog geen tijd gehad om een stukje snelweg te pakken om te voelen hoeveel trilling er nu nog over is.
Zijn er meer mensen die dit ook gehad hebben? Ik kwam met googlen ook een review op autoweek tegen, waar, bij iemand twee sets banden achter gecupped waren. Zou dit dan toch een oorzaak hebben in de manier van vering en tevens een reden waarom de schoenen van onze dames zo moeilijk in balans te krijgen zijn?

_________________
Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame


Afbeelding


23 sep 2008 23:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.