Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Remklauw voor vervangen..
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=20695
Pagina 3 van 3

Auteur:  Hamen [ 05 sep 2019 21:28 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Omdat de handrem vast liep op beide remtangen/klauwen, de hevel terug geslagen zodat er weer gereden kon worden, van de week beide remklauwen vervangen. Via Snuverink een set 2de hands geregeld.

Nu liggen de oude als oud ijzer op mijn werkbank. Iemand ervaring met het reviseren van de handrem op de klauw? De rem zelf deed het prima. Na het aantrekken van de handrem komt de hevel niet meer terug in de "los" stand.

Auteur:  akooiman [ 05 sep 2019 23:51 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Ik weet dat iceman op dit moment met zon project bezig is...…….

Auteur:  Iceman [ 06 sep 2019 11:51 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

De enige manier om de hevel weer goed gangbaar te krijgen is om hem veelvuldig te bewegen.

Even een stukje pijp op de hevel zetten en dan op en neer bewegen, kost wat moeite maar daarna werkt het weer prima.
Let op bij deze actie komt de zuiger uit de klauw, als je dan de ring in de remklauw vervangt en dan de zuiger terug plaatst dan werkt alles weer zoals het hoort.
Er zijn revisie setjes te verkrijgen via de diverse onderdelen sites.

Succes :smt023

Greetz Iceman :smt197

Auteur:  jantje1948 [ 06 sep 2019 12:12 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Dat kun je dus het beste doen met de klauw op de auto. Dan komt de zuiger er niet uit.

Auteur:  c5jan [ 06 sep 2019 13:07 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Is dat een duurzame fix?

Auteur:  jantje1948 [ 06 sep 2019 14:19 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Ik heb het in maart gedaan, daarna goed in het vet gezet en het werkt nog steeds goed. Zolang het niet vaker hoeft dan 2 keer per jaar.....

Auteur:  wimt [ 14 dec 2019 13:54 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Iceman schreef:
De enige manier om de hevel weer goed gangbaar te krijgen is om hem veelvuldig te bewegen.

Even een stukje pijp op de hevel zetten en dan op en neer bewegen, kost wat moeite maar daarna werkt het weer prima.
Let op bij deze actie komt de zuiger uit de klauw, als je dan de ring in de remklauw vervangt en dan de zuiger terug plaatst dan werkt alles weer zoals het hoort.
Er zijn revisie setjes te verkrijgen via de diverse onderdelen sites.

Succes :smt023

Greetz Iceman :smt197



Ik krijg die zuiger er niet uit, niet met perslucht of whatever. Krijg m er ook niet meer in, waarschijnlijk te ver eruit laten komen. Heb een speciale set ervoor, klauw ook los van remslang, maar bij indrukken komt de handremhandeltje vast, en komt het niet verder.

Auteur:  jantje1948 [ 14 dec 2019 14:11 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Een smeernippel er op zetten en dan met een vetspuit.

Auteur:  c5maarten [ 14 dec 2019 15:25 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Misschien maar eens aan een nieuwe klauw denken, ze staan namelijk niet bekend om de geweldige kwaliteit. Vergeet niet dat het een remsysteem betreft, hier wil je geen concessies aan doen!

Auteur:  wimt [ 15 dec 2019 11:10 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

leek mij ook Maarten, heb ik al besteld.

Auteur:  wimt [ 15 dec 2019 12:18 ]
Berichttitel:  Re: Remklauw voor vervangen..

Nou ja, niet vanwege de kwaliteit. Moet toegeven dat deze klauw ook klemde dmv de handrem handle, maar verder geen roest of zelfs lechte rubbers na 17 jaar. Ik ben nogal merktrouw, omdat als je een andrere auto moet, bij dezelfde auto en type de onderdelen over kunt zetten, want elk merk heeft dezelfde zwakke punten.

Nee, Ford Mondeo had goede remklauwen ook, Mazda 626 was prut, ook de remkwalteiten zelf. Die van de C5 zijn waanzinnig goed, met dat snelle reactie systeem, scheelt echt meters en dus schade.

Ga m komende maand reviseren, dwz alle keeerringen, drukgroep en koppeling, distributie met waterpomp, stuurinrichting (iemand had remvloeistof ipv lds bijgevuld ooit), hydraulische kleppen keerringen vervangen en opboren ivm iets hangende kleppen bij koude start, remschijven en blokken net vervangen.

Kortom, de motor gaat er even uit, werkt makkelijker. Meeste is niet actueel slecht, maar als de auto 220.000 km heeft gelopen, kun je beter alles meteen aanpakken, anders blijf je aan de gang. Kost wat tijd, maar ik vind het heel leuk, en de auto is het waard, want ik denk dat batterijen het niet wordt, wordt waterstof, Toyota begint er ook mee. Dus kan de auto blijven bestaan. En dat is veel duurzamer dan de hele auto vloot vervangen, wat de @groene@ industrie maar al te graag wil.

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/