Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Dat is de prijs die ik vandaag bij de dealer kreeg, ik schrok er ook een beetje van. Maar nogmaals, incl vulplaatjes en stootblokken(wel excl bouten)
_________________ Zeg maar André
|
05 jun 2013 00:21 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Als je nog niets besteld hebt: even dezelfde bestelling bij JO plaatsen en hem laten leveren.......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
05 jun 2013 08:19 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
BJG schreef: @JW: Zoiets ja, ik plaats in principe de vulringen terug, en check dan in de bankschroef of de lagers te strak, te los of goed zitten voordat de draagarm terug onder de auto gaat. Is vrij eenvoudig te voelen. Je moet wel de bankschroef zeer vast zetten (net als onder de auto).
Ben je zo wel eens tegengekomen dat het dan niet klopte? Zo ja, dan zit je aan die lastige meetmethode vast waarmee je de dikte van de vulring moet vaststellen, toch? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 jun 2013 09:34 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Soms klopt het inderdaad niet, dan kies ik gewoon een dunner of een dikker vulplaatje naar inschatting. Dat kun je redelijk goed voelen in de bankschroef.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 jun 2013 20:43 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Inmiddels via E-bay FR besteld(hoop ik, aangezien mijn Frans waardeloos is) Een set voor beide zijdes, 118 euro(4x lager, 4x keerring, 2x as, 2x moer, 2x afstandsbus en 2x huls. ex verzenden, van 22 euro. Daarna pas de tip van GW gezien om JO te bellen. Ik had er niet bij nagedacht, waarschijnlijk is nieuw vennep te ver........... of ik verwachtte (zonder na te denken) dezelfde prijs als de dealer. Toch maar even gebeld voor info: 134 euro(lagers, bussen, keerringen en hulzen voor 2 kanten). Over 200.000 km toch maar dichter bij huis houden 
_________________ Zeg maar André
|
06 jun 2013 00:13 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Goed onthouden voor iedereen: JO bellen als het echt belangrijk is om originele onderdelen van Citroën te monteren! JO stuurt de spulleboel netjes verpakt binnen no-time naar je toe....... Dus dat Nieuw-Vennep te ver weg is, gaat niet op.
@akooiman: je hebt nu alles besteld, terwijl JO ook goed met je meekijkt wat je ECHT nodig hebt voor een klus. Het had nog goedkoper gekund want de tussenbus, de huls, de bout en de moeren had je niet nodig. Die zijn immers niet versleten. En nu heb je nog geen nieuwe stootrubbers.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 jun 2013 08:23 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
dat zou ik niet durven zeggen, dat je het allemaal niet hoeft te vervangen ik heb toch al een paar keer voorgehad dat alles stuk was
|
06 jun 2013 10:28 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
....en de nylstop moer moet je sowieso vervangen, zegt de instructie B3DG24P0 - Verwijderen - aanbrengen : Wieldraagarm achter
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 jun 2013 10:33 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Nog een Adal vraagje
Het kan inderdaad voorkomen dat alles stuk is, maar dan staan/hangen de wielen al echt scheef onder de auto. Bij vervanging op basis van eerste symptomen is dat meestal niet nodig. De zeskantmoer met nylon ring hoef je niet te vervangen, die doet zijn werk echt nog wel een keer. Kost natuurlijk ook geen drol zo'n moer.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
06 jun 2013 11:47 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|