Veerbollen & comfortbollendiscussie
Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
wat is het verschil nu tussen de twee soorten bollen
|
15 mei 2010 07:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
De druk, zie ook aan het begin van dit draadje de uitleg van ET viewtopic.php?p=144786#p144786
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
15 mei 2010 08:30 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Niet alleen de druk, naar ik vermoed. Bij de Xantia bollen is er ook sprake van andere demperplaatjes, daardoor spreekt 'ie iets makkelijker aan op oneffenheden. Ik vermoed dat dit ook bij de C5 bollen het geval is. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 mei 2010 17:43 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Ik heb vorig jaar al comfortbollen laten inbouwen. En heb geen last van deinen oid. Ook met de caravan zijn er geen problemen of meer last van zijwind. Tijdens de meeting bij Timmer hebben er een paar mensen meegerden om te proberen, dus door een woonwijk met drempels, optrekken en remmen. Een mooie omschrijving van een passagier:(weet niet meer wie, maar die reed met 17 inch) :"het lijkt wel of de veerbeweging iets later gestabiliseerd wordt, zonder te deinen". Ik heb daarna in de C5 met 17 inch meegereden en herken deze uitspraak. Het voelt gewoon iets stugger, nu zal ook meespelen dat er 17inch onder zat. Maar de veerbeweging voelt net iets stugger. Ik ben er erg blij mee. Ook leuk is dat de comfortbollen de helft van de prijs van de groene bollen van de dealer zijn. Johan
|
15 mei 2010 18:53 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Ha die Johan, die gast met 17 inch, dat was ik, en moet zeggen, dat comfortbollen, dat rijdt gewoon super. 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
15 mei 2010 20:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Ik ben er erg tevreden mee ... rijdt geweldig 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 mei 2010 11:31 |
|
 |
wim ellen
C5club Fan
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:45 Berichten: 58
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Naar boven
|
 Comfortbollen gemonteerd.
Vandaag comfortbollen laten monteren bij rene spaan.En ik moet zeggen nu rijdt mijn C5 als een echte citroen. De prijs viel mij mee en ik vindt rene een aardige man die echt wel verstand van zaken heeft. Voor een ieder die een echt comfortabele C5 wil een aanrader. 
|
29 mei 2010 15:31 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: Comfortbollen gemonteerd.
En de prijs was ........ ??????.....
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
29 mei 2010 15:45 |
|
 |
wim ellen
C5club Fan
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:45 Berichten: 58
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Naar boven
|
 Re: Comfortbollen gemonteerd.
De prijs 4 x comfortbol,1liter lds en milieu toeslag 291,= eurie incl btw.
|
29 mei 2010 16:02 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Ook ik overweeg CB's te monteren onder mijn V6 Break, ik heb zeer goede ervaringen daarmee gehad onder m'n laatste Xantia.
Nou lees ik ergens in dit draadje dat CB's wél opgeboord (zouden) kunnen worden, dit itt de standaard C5 bollen. Dat doet me denken dat het meer Xantia-type bollen zijn zoals ze onder de Activa zaten, met speciale membranen ipv de standaard membranen. Of zijn dit ook de "multicouche" membranen, zoals ze ook in de standaard C5 bol zitten? En die dus een leven mee gaan.....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 jun 2010 14:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Er zit een beveiliging op standaard bollen tegen uitboren ... mijn garage heeft het mij een keer laten zien, ... Dat heeft een comfortbol niet , maar waarom zou je die dan nog verder willen uitboren ?  Ik ben overigens nog steeds uitermate tevreden over de comfortbollen, het is hiermee weer een echte ( ouderwetse ) HP Citroen, maar goed ik ben dan ook een echte HP rijder na diverse Citroens BX/XM/Xantia's , dus misschien niet voor iedereen weggelegd. Bij volle belading voel je iets meer deinen ( 5 personen + bagage ) , maar dat komt toch verder bijna nooit voor en is niet hinderlijk maar wel iets waar je m.i. rekening mee moet houden. ( ik ben toen overigens vergeten de sportknop in te drukken om eventueel verschil op te merken ) In NL komt het al helemaal niet voor, daar zijn de wegen te goed voor.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
25 jun 2010 14:50 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Om alle misverstanden te voorkomen: het is niet m'n bedoeling die CB's ook nog eens op te boren De aanleiding is slechts m'n gedachte dat het meer Xantia-bollen zouden zijn dan C5-bollen, vanwege deze mogelijkheid. Daarom ook m'n vraag of de membranen dan wél van het C5 type zijn, multicouche, met de facto onbeperkte levensduuur. Overigens, zijn ook de C5 CB's dichtgelast op de kop, dus geen mogelijkheid tot hervullen? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 jun 2010 15:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )
Ondanks wat de doos doet beloven zitten er gewoon grijze 'platte' C5 bollen in ( iets lichter van kleur dan de standaard ) ... Niet navulbaar 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
25 jun 2010 16:06 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Comfortbollen gemonteerd.
wim ellen schreef: ik vindt rene een aardige man die echt wel verstand van zaken heeft. Ehhhh.... Dat tweede klopt wel, maar dat eerste,  hij had zeker een hele goede bui. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
25 jun 2010 20:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Comfortbollen gemonteerd.
nu zullen de "echte zwevers" mij natuurlijk uitlachen en voor gek verklaren.. dat zal allemaal waar zijn..
maar vandaag heb ik de eer gehad om mee temogen rijden in een C5 V6 met comfortbollen.. eerst dit stuk met mijn wokkelkar gereden en daarna met de CB... en ik moet eerlijk zeggen mijn wokkelbak doet qua comfort er echt niet voor onder hoor..
misschien hier en daar dat de C5 met CB nog iets zachter was maar verder.......
|
08 jul 2010 21:17 |
|
 |
|