Bij de auto van m'n vader was het verhaal idd vergelijkbaar: de naalden van de lagers waren achter op 1 punt helemaal in het gietijzer van de draagarm gewalst

(gelukkig was de arm nog goed genoeg om te gebruiken)
En de lagerschalen zaten idd ook loeivast in de armen (verroest of hitte oid). Ik was er ook een avond mee zoet. En als je alles tezamen koopt (dus niet alleen de lagers, maar de bevestigingbout, binnenbus, plastic bushouder, afstandsbussen etc. ben je meer dan 100 euro/kant kwijt. Ik heb de arm ook nog uitgeshimt, dus echt volgens het boekje zeg maar. Wel wat meer werk (arm steeds in en uitbouwen), maar hopelijk minder kans op herhaling. De auto (phII uit 2007) had nog maar 180.000 gelopen. Mijn eigen c5 met 400dkm heeft z'n originele lager nog, en die heeft hetzelfde gebruik gehad in z'n leven, dus het kan ook anders
Maar volgens mij is het slijten van de rechter achterband niet per definitie een kapotte adal (al gaat het dan een stuk sneller). Mijn 2.0 hdi heeft het ook altijd al iets gehad (sowieso slijten de achterbanden snel. Wellicht is de wieluitlijning achter wat meer geent op koersvastheid of comfort oid ipv bandenslijtage)