Auteur |
Bericht |
orangejuice
|
 Re: HELP probleem vering
bedankt voor alle reacties. Heb de zekering laten vervangen door een grotere en we zien nu eerst verder wel. Wel zou ik nog willen vragen naar de oorzaak, heb daar een kleine, niet technisch onderlegde, theorie over en ben benieuwd naar jullie mening.
2 weken terug ging de krukaspoelie onderweg kapot. De ANWB is daar bij geweest en heeft toen de dynamoriem er af gelegd. Er werd mij aangegeven dat ik nu nog 1 ritje kon maken (tot de accu leeg was). Ik had toen geen airbag meer, maar ook geen stuurbekrachtiging... en ja volgens mij delen de stuurbekrachtiging en de vering dezelfde vloeistof! Ik heb de auto naar de garage gereden en daar hebben ze de poelie vervangen en de vloeistof ververst. Toen de auto van de brug kwam wilde deze niet meer omhoog. Kan hier een relatie tussen zijn? Is de pomp door de rit naar de garage te zwaar belast of vuil geworden of droog gelopen of iets dergelijks? Kunnen de problemen veroorzakt zijn door de noodreparatie van de ANWB?
groeten Ronald
|
08 maart 2010 09:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
hmmm. Dat wist je dus al bij je eerste post over dit onderwerp? NB de stuurbekrachtiging en de hydrauliek delen een vloeistof (LDS) en een reservoir, maar het zijn twee afzonderlijk circuits met twee pompen. De BHI voor de vering (elektro-pomp, kleppen, computer) en een accessoires-riem aangedreven stuurbekrachtigingspomp voor de besturing. Citaat: en daar hebben ze de poelie vervangen en de vloeistof ververst. Waarom dat?  hebben ze er wel LDS in gedaan? Loopt de pomp nu soms te zwaar omdat de olie een te hoge viscositeit heeft?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 maart 2010 10:19 |
|
 |
orangejuice
|
 Re: HELP probleem vering
EvilTwin schreef: hmmm. Dat wist je dus al bij je eerste post over dit onderwerp? Bij de eerste post had ik nog geen idee dat zowel stuubekrachtiging als hydrauliek zelfde vloeistof gebruikte. Laat staan dat ik wist dat dit lds heette... Ik heb gisteren op nog eens op de factuur gekeken van de poelie en daarop stond lds ververst. Ik weet niet waarom en of dit de goede is geweest. Kan dit fout gaan? oftewel wat is de goede vloeistof? groeten Ronald
|
08 maart 2010 11:35 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
misschien is het systeem niet goed ontlucht na het verversen van de LDS. Men heeft aan het systeem gewerkt en daarna ontstaat het probleem. Ik heb niet zelden meegemaakt dat ik een auto ophaalde na een beurt of zo en dat ineens een nieuw probleem zich voordeed. De garage zei dan altijd, dat het stom toeval was. Maar ik ben in de loop der jaren wat sceptisch geworden...of zoals Cruyff eens zei: "toeval is logisch".
|
08 maart 2010 16:28 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Citaat: Bij de eerste post had ik nog geen idee dat zowel stuubekrachtiging als hydrauliek zelfde vloeistof gebruikte. Laat staan dat ik wist dat dit lds heette... Dat kan gebeuren, maar als er nét iets fundamenteel fout is gegaan waar reparties aanvastzaten dan is dat wel handig om even te melden. Juist als relatieve leek... Citaat: Ik heb niet zelden meegemaakt dat ik een auto ophaalde na een beurt of zo en dat ineens een nieuw probleem zich voordeed. De garage zei dan altijd, dat het stom toeval was. Maar ik ben in de loop der jaren wat sceptisch geworden... Volledig mee eens. Toeval bestaat niet en geluk dwing je af 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 maart 2010 10:27 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Mijn C5 wordt oud, vandaag voor de eerste keer een echte storing. Bij het wegrijden voelde de auto een beetje stug aan, net of je op de hoogste stand rijdt. Bij 60km/u "pieeeeep" Storing vering max. 90km/u Gelukkig niet al te ver van onze onvolprezen huisdealer. Karel pakte onmiddelijk de toverdoos om de auto uit te lezen, maar Johan was hem te vlug af, hij had de diagnose al gesteld, wist het onderdeelnummer uit zijn hoofd en had ook al gekeken of het in voorraad was. Hoogteregelaar achter defect, een onderdeel van 30 euro en dan 20 minuten om het te vervangen, maar helaas niet in voorraad. Morgen eerst maar even kijken bij de plaatselijke dealer of het daar misschien ligt, anders moet ik donderdag weer zo'n stuk hobbelen naar JO. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
30 maart 2010 20:39 |
|
 |
Paap_Dude
|
 Re: HELP probleem vering
Klaverblaadje schreef: Mijn C5 wordt oud, vandaag voor de eerste keer een echte storing. ...  Oud? En ik haal morgen mijn nieuwe C5 uit 2004 op bij de dealer. 
|
30 maart 2010 20:42 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Op dit moment zit ik bij v.d. Maat in Hoorn, een dealer met internet en koffie voor de klanten. De hoogteregelaar is in voorraad en wordt er nu ondergezet. Ik zal later vandaag even een foto plaatsen van het probleemgeval.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
31 maart 2010 11:03 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Probleem opgelost, al was het wel meer werk als gedacht. De zekering van de pomp was ook doorgebrand en dat is een slecht teken, maar op de standaard zekering werkte de pomp weer en voor de zekerheid een 1 maat zwaardere zekering er in gezet. Omdat de C5 toch aan de lexia stond gelijk ook even de automatische volumeregeling van de radio aan laten zetten. Je kunt die zelf in de BC aan en uitzetten, maar de sterkte moet met de lexia ingesteld worden. Dat aan en uitzetten met de BC heeft trouwens weinig zin, want je kunt de sterkte met de lexia instellen van 0 tot 4 en affabriek staat deze op 0. Totale rekening inclusief regelaar, zekering en arbeidsloon € 137,84. Wel vreemd dat die regelaar ex BTW bij JO € 30,19 kost en bij v.d. Maat € 32,62 Verder geen aanmerkingen op de werkplaats of de koffie al blijf ik er problemen mee hebben dat ze aan mijn auto werken en dat ik er niet bij mag kijken. Hieronder de boosdoener. Bijlage: hoogteregelaar.jpg Enneh, ET zegt altijd: als je problemen hebt is het met onderdelen uit Duitsland of andere landen". Klopt, de regelaar was "Made in germany"
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
31 maart 2010 14:02 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Mooi dat het weer is opgelost, maar Karel ken ik niet bij JO  ?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
31 maart 2010 17:54 |
|
 |
Maurits
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2010 18:56 Berichten: 135 Woonplaats: Voorthuizen
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
da's natuurlijk de Karel van:"Nee Karel, Nee Karel.....niet vandaag" Heb van de week bij het vervangen van de Adal's de bus WD40 van Brian(Karel?) geleend en dit onderdeel ff goed ingespoten. Is echt zo'n onderdeeltje dat je niet makkelijk bij kan komen en wel de volle laag straatvuil krijgt. Dus als de wagen op de brug staat, hou de bus met vettigheid gereed. BTW: de elektrische verbinding er naar toe, kan ook wat aandacht gebruiken!
_________________ CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident" (Schopenhauer 1788-1860)
|
31 maart 2010 18:34 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Klaverblaadje schreef: Verder geen aanmerkingen op de werkplaats of de koffie al blijf ik er problemen mee hebben dat ze aan mijn auto werken en dat ik er niet bij mag kijken.
Vorm van zichzelf indekken lijkt mij. Als jij in de werkplaats je hoofd vreselijk stoot en een deuk in je schedel hebt mag de garagist zich verantwoorden wat de klant dan te zoeken had in de werkplaats. Maar zelf kijk ik ook graag mee...
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
31 maart 2010 18:53 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Menno schreef: Mooi dat het weer is opgelost, maar Karel ken ik niet bij JO  ? Vooruit dan, noemen we hem vandaag Albert. (ja toch?)
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
31 maart 2010 18:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Haha, ja die ken ik wel 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
31 maart 2010 20:19 |
|
 |
willemcj
V.I.P.
Geregistreerd: 11 feb 2009 23:40 Berichten: 242 Woonplaats: Amstelveen
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: HELP probleem vering
Ik had ook zoiets, bij mij was de pomp in december vorig jaar helemaal dood. Mijn garage heeft 'm vervangen door een gebruikt exemplaar en de electronica overgezet. Om het geheel weer aan de praat te krijgen (de auto wilde aanvankelijk niet omhoog komen) heeft hij toen wel een bevriende Citroen dealer moeten raadplegen / inschakelen. Ik was €500,= kwijt.
_________________ met vriendelijke groet, Wim
|
01 apr 2010 23:23 |
|
 |
|