Auteur |
Bericht |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
In de DS en CX zitten toch andere soort veerbollen..?
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
10 feb 2010 14:21 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
klopt 
|
10 feb 2010 14:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
Misschien zijn comfortbollen dan wel iets voor je Willy ... ? 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 feb 2010 14:25 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
Wat is eigenlijk het verschil? 
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
10 feb 2010 14:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
Voor veerbollen hier graag verder viewtopic.php?f=8&t=3614&start=0
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 feb 2010 14:29 |
|
 |
--willem--
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jan 2010 00:16 Berichten: 25
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
Inmiddels zijn de spoorstang en de stabilisatorstangetjes vervangen. Het klapperen is er echter nog steeds. Alle rubbers in de ophanging zijn ok. Geen speling op de wielen. Alle delen in de motorruimte zitten goed vast, ook uitlaat e.d. Iemand nog een idee wat te controleren?
|
29 mei 2010 10:30 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
--willem-- schreef: Inmiddels zijn de spoorstang en de stabilisatorstangetjes vervangen. Het klapperen is er echter nog steeds. Alle rubbers in de ophanging zijn ok. Geen speling op de wielen. Alle delen in de motorruimte zitten goed vast, ook uitlaat e.d. Iemand nog een idee wat te controleren? Ik neem aan dat ook alle afdekplaten en kappen eraf geweest zijn om te kijken of daar niet toevallig iets onder ligt of los zit? Heeft het misschien met dit: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=7228 of dit: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1055&start=15 te maken? Weet je wel zeker dat het uit het onderstel vóór komt? Een tik of een rammel kan zich best op een andere locatie voordoen dan daar waar het vandaan lijkt te komen. Zo zou je inderdaad aan het hitteschild o.i.d. kunnen denken, iets in het dashboardkastje, er is ooit iets in de deur gevallen, er ligt iets in de kofferbak of iets los ín het reservewiel. (Grote problemen kunnen ooit zomaar kleine oplossingen hebben). Anders blijft advies bij een Citroën specialist vragen via mail of telefoon de laaste optie (Denk aan Renard in Beneden-Leeuwen of Jo Oldenhage in Nieuw-Vennep). Groet en succes
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
29 mei 2010 19:37 |
|
 |
--willem--
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jan 2010 00:16 Berichten: 25
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
Bedankt voor de reactie, maar het rammelen is alleen over minder goede wegen. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Op de snelweg rijdt hij prima. En het klinkt echt als een stabilisator stang rammel, alleen die is dus vernieuwd (reactiestangetjes). Misschien dat de bevestiging van de stabi aan de vloerplaat nog speling heeft. Ik heb ook ontdekt dat als ik het stuur snel van links naar rechts draai (stilstaand) hij eenzelfde rammel geeft. De onderste kruiskoppeling voelt niet helemaal spelingvrij maar tijdens een rit voelend geeft dit geen trilling. Zijn er nog andere delen in de ophanging die verdacht kunnen zijn of snel slijten? Veerpoten, veerpootlagers motorrubbers. Als ik stilstaand tegen de banden schop/sla in rijrichting is de rammel ook te horen, resoneert helaas door de hele auto en kan niet lokalizeren waar het nou vandaan komt. Het maakt niet uit of je voor of achter schopt. Ik heb nog in een andere C5 gereden en die deed het ook in mindere mate. De verkoper dacht meteen aan de stabilisator... Misschien is het een auto die meer rammelt dan de gemiddelde auto en moet ik er maar aan wennen. Wel jammer want ik had hem gekocht omdat hij praktisch groot is en er mooi uitziet.
|
30 mei 2010 10:55 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
--willem-- schreef: Als ik stilstaand tegen de banden schop/sla in rijrichting is de rammel ook te horen, resoneert helaas door de hele auto en kan niet lokalizeren waar het nou vandaan komt. Het maakt niet uit of je voor of achter schopt. Een rammel die zo duidelijk is kun je toch haast niet missen zou ik denken. De ANWB beschikte altijd over een trilbank, ik neem aan dat ze die nog steeds hebben. Je zet je auto daarop en ik weet uit ervaring dat de storing dan snel gevonden is. Misschien eens even contact opnemen met de ANWB
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
30 mei 2010 11:12 |
|
 |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
O ja, ik vergeet nog te vragen of er misschien iets kan rammelen bij de remklauwen of remschijven?
Klinkt overigens om moedeloos van te worden.
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
31 mei 2010 17:29 |
|
 |
--willem--
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jan 2010 00:16 Berichten: 25
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
@ rob310. Goede tip. Als ik de handrem aantrek en tegen de banden tik is de rammel alleen achter duidelijk te horen. Als ik de handrem loszet rammelt het voor ook. De remblokken zijn rondom aan vervanging toe. Het zou best eens kunnen zijn dat de blokken in de klauwen rammelen. Ik ga ze vervangen en kijken of het probleem dan opgelost is. Ik zal het nog even laten weten. Bedankt in elk geval voor de info.
|
31 mei 2010 23:49 |
|
 |
--willem--
C5club Rookie
Geregistreerd: 29 jan 2010 00:16 Berichten: 25
Auto: C5 Break 2.0i 16v aut. Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
@rob310. Nou dat was het dus. Blokken voor en achter vervangen en nieuwe schijven voor. Was wel nodig. Achter waren ze erg scheef afgesleten, waarschijnlijk door de a-symmetrische anti-piepplaatjes. En de achterremmen piepen nu ook niet meer. Ik heb textar blokken gebruikt, die schijnen wat zachter te zijn. Wat een genot, heerlijk zonder rammel zweven. Nogmaals bedankt en natuurlijk ook voor de andere leden die gereageerd hebben.
|
02 jun 2010 22:43 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: rammelend onderstel
--willem-- schreef: Achter waren ze erg scheef afgesleten, waarschijnlijk door de a-symmetrische anti-piepplaatjes. En de achterremmen piepen nu ook niet meer. Achter slijten de blokken scheef af en gaan de remmen piepen doordat de klauwen scheef op de steun zitten. Dat komt door oxidatie tussen de steun en de remklauw. Als je de klauwen er niet afhaalt en schoonmaakt is het zo weer terug en is alles voor niets geweest.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
03 jun 2010 09:37 |
|
 |
RichardvD
|
 Re: rammelend onderstel
Sinds vrijdag in het bezit, met lichte huivering, van een C5 break 2.0 benzine uit 2002 met 172k. i.d.d. de verkeersdrempels in mijn wijk moeten ik minder snel of hard nemen, anders de bonk voorin, dan met mijn voorganger de Xantia waar ik met 60 km/uur alle soorten drempels kon nemen. Ook qua zweven en reageren op de weg viel de Xantia niet echt tegen... mis 'em toch wel.
|
13 sep 2010 07:38 |
|
 |
|