Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Vallende Vering 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het rammelende of bonkende geluid van de wielen die in een gat of van de drempel vallen blijkt toch een veel gehoorde klacht te zijn. Mijn C5 Berline is van 2003 en is de laatste 8mnd 3x voor onderzoek in de garage geweest het probleem was nadien minder maar de oorzaak is nog steeds niet opgelost en het probleem blijf terug komen (was overigens garantie) .Ik krijg een onduidelijk verhaal te horen over remklauwen ed en daar blijf het bij. Bij het verlaten van een drempel of een oneffenheid in de weg, maak de rechter-achtervering een klappend geluid.Het reservewiel en de krik heb ik beter vastgezet ( reservewiel ruimte is een grote klankkast ) en de remklauwen gecontroleerd en schoongemaakt en zowaar iets minder geluid maar nog niet goed. Uit alle verhalen begin ik toch sterk te twijfelen aan de kundigheid van heel veel dealers. Het lijkt net of de klant moet uitproberen wat het beste is om te vernieuwen. Een stukje kwaliteit en goede voorlichting geven heb ik altijd geleerd. Kenners ( dealers) laat nu eens echt horen wat het probleem is, en doe er wat aan.

Ben


17 maart 2007 13:48
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dit is volgens mij een ander verhaal dan de vallende vering, ik denk dat hier wel iets mis is.
Hoe oud is de auto (in KM), het zou nl kunnen dat er rubber van de ophangen uitgelodderd zijn. heb ik ook bij mijn vorige auto gehad.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


17 maart 2007 17:39
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijn auto is 3 1/2 jaar oud met 74000 km op de teller.
Bedoel je met rubbers van de ophanging de zgn silentblocs van het subframe of de nylon lagers waar de wieldraagarm in scharniert ? Ik denk zelf dat het daar niet vandaan komt maar misschien breng je me op andere gedachten. Ik denk zelf eerder aan de veercylinder rechts achter. Het geluid doet zich voor op het moment dat de vering gestrekt is en het wiel komt weerstand tegen ( op dat moment drukt het gewicht van de wagen nog niet op de vering ). Aan de voorzijde wil ik het ook wel eens horen wanneer ik iets sneller een drempel neemt.


17 maart 2007 19:01
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 26 jul 2006 22:19
Berichten: 264
Woonplaats: Venlo
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wat ik had dat hoorde je ook als je over een slecht weg dek reed.

_________________
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002


17 maart 2007 20:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
:smt149

Zeer herkenbaar, ik heb het bij uitveren van de voorwielen als je drempels op- en afrijdt, en tevens gelijksoortige geluiden bij slecht wegdek, in elk geval is het meer dan bandengeluid.


17 maart 2007 20:44
Antwoord met een citaat
Bericht 
fengels schreef:
Wat ik had dat hoorde je ook als je over een slecht weg dek reed.


dat zijn toch meer de stabilisatiestangen?

AJ


17 maart 2007 20:49
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
AJ Meester schreef:
fengels schreef:
Wat ik had dat hoorde je ook als je over een slecht weg dek reed.


dat zijn toch meer de stabilisatiestangen?

AJ


Dat denk ik dus ook. Bij mij is er om die reden al een stabilisatorstang vervangen en de klacht was verholpen.

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


17 maart 2007 21:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Kan ik dat zelf op relatief simpele wijze (zonder brug) vaststellen ?
Zo ja, hoe ?

Groet,


17 maart 2007 21:47
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wimmie schreef:
AJ Meester schreef:
fengels schreef:
Wat ik had dat hoorde je ook als je over een slecht weg dek reed.


dat zijn toch meer de stabilisatiestangen?

AJ


Dat denk ik dus ook. Bij mij is er om die reden al een stabilisatorstang vervangen en de klacht was verholpen.


Wat kost zo'n stabilisatorstang incl montage als ik vragen mag...?


17 maart 2007 22:28
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Heb ik geen rekening van want hij is onder garantie vervangen

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


17 maart 2007 22:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Van Fengels heb ik nog niet gehoord wat voor rubbers bij zijn vorige auto de problemen gaf. De problemen zijn niet alleen bij drempels maar ook op wegoneffenheden zoals ik in mijn eerste schrijven aangaf.Binnekort zal ik is gaan testen of het de stabilisatiestang zou kunnen zijn. Ik meen ergens gelezen te hebben dat zo'n stangetje ong. € 65,- kost


18 maart 2007 01:03
Antwoord met een citaat
Bericht 
Welke onvolkomenheden aan de stabilisatiestangen bewerkstelligen dan dit fenomeen ?


18 maart 2007 01:15
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat het de stabilisatiestang zou kunnen zijn is niet mijn idee maar ik zou het me kunnen voorstellen. De onvolkomendheden zouden kunnen bestaan uit speling in de bevestigingspunten ( 4 stuks ). Om dit te controleren is een brug het beste. Maar misschien in de hoogste stand en op je rug dat je kunt voelen of er speling aanwezig is. Zet wel een paar bokjes onder de wagen en blokkeerd je wielen als je er onder bezig ben, wel zo veilig.


18 maart 2007 01:44
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
Wat kost zo'n stabilisatorstang incl montage als ik vragen mag...?


even gekeken in mijn onderhoudhistorie van de xantia op 13/07/04

stabilisatiestangen kosten 31.92 exbtw p.st. en voor uurloon (2 stuks vervangen) 0.75uur = 39.38 dus tot 52euro in 2004!!!!


18 maart 2007 13:30
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.