C5 beweegt continu bij het stilstaan
Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Deed mijn Xantia ook. Is ook normaal: als je de rem intrapt gaat de auto "duiken". De vering wil dat graag zsm weer oplossen en begint te pompen.
Volgens mij blokkeert de rem de hoogteinstelling (maar dat mogen de techneuten bevestigen) en zodra je de rem loslaat gaat de hydrauliek ineens onbelemmerd door en schiet de vering omhoog en daarna weer omlaag.
Dus minder op de rem en het probleem is "weg", weer een voordeel van een handbak 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
03 jan 2007 12:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Volgens mij is bij de C5 de HP/HA en het remsysteem gescheiden.
Bij de Xantia en voorgangers was dat 1 systeem, waardoor je je auto kon laten "springen", maar nu, helaas....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jan 2007 12:23 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
pieter melissen schreef: Wimmie schreef: Volgens mij niet. Waarom moet een auto continu corrigeren als daar geen aanleiding voor is  dat doet ie alleen als je je voet op de rem hebt, waarschijnlijk iets dat automaat rijders vaker moeten doen. Je kon er zelfs een beetje mee spelen, om mensen die achter je staan raar op te laten kijken.
Ik heb daar toch echt wweinig lastvan. Heel soms zie ik ineens de achterkant omhoog veren maar dat gebeurt zelden. Bij de Xantia had ik dat inderdaad veel vaker. Voet op de rem op een helling was een garantie voor beweging in de auto, maar toch maar 1 keer, niet continu zoals de beginner van dit draadje beschrijft.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
03 jan 2007 12:30 |
|
 |
pieter melissen
|
Wimmie schreef: pieter melissen schreef: Wimmie schreef: Volgens mij niet. Waarom moet een auto continu corrigeren als daar geen aanleiding voor is  dat doet ie alleen als je je voet op de rem hebt, waarschijnlijk iets dat automaat rijders vaker moeten doen. Je kon er zelfs een beetje mee spelen, om mensen die achter je staan raar op te laten kijken. Ik heb daar toch echt wweinig lastvan. Heel soms zie ik ineens de achterkant omhoog veren maar dat gebeurt zelden. Bij de Xantia had ik dat inderdaad veel vaker. Voet op de rem op een helling was een garantie voor beweging in de auto, maar toch maar 1 keer, niet continu zoals de beginner van dit draadje beschrijft.
De xantia kon je een tijdje laten wippen, de C5 doet wel eens iets, maar zover ik gemerkt heb niet controleerbaar. Overigens heb ik geen ervaring met 15 minuten stationair draaien......
|
03 jan 2007 13:05 |
|
 |
revi
|
Hey, dat doet mijn C5 ook ... op en neer gaan. Niks ernstigs dus!?
|
03 jan 2007 14:06 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Volgens mij is bij de C5 de HP/HA en het remsysteem gescheiden.
Bij de Xantia en voorgangers was dat 1 systeem, waardoor je je auto kon laten "springen", maar nu, helaas....
Volgens mij heeft het niets te maken met dat het een systeem is bij de Xant, maar alles met dat je de auto "opsluit" bij het remmen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 jan 2007 22:01 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Remdruk en HP-druk kwam van 1 pomp vandaan.
Ik denk dat we beiden een deel van de waarheid melden: door te remmen sluit je de auto op, maar vraag je ook pompdruk als je de rem blijft intrappen. En dan levert de pomp de druk...
Correct me if I'm wrong 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jan 2007 22:07 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Uh, zou inderdaad maar zo kunnen........
Maar aan de andere kant: als de remmen vast staan staan ze vast en kan er niet meer olie naartoe. Dus vraag je wel druk, maar geen olie.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 jan 2007 22:14 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Zat er niet een continue lek naar het reservoir?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jan 2007 22:17 |
|
 |
pieter melissen
|
't is misschien zonde van het geld en het milieu maar misschien moeten we allemaal eens 15 minuten gaan draaien en dan kijken wat er om de minuut gebeurt...
|
03 jan 2007 22:18 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Zat er niet een continue lek naar het reservoir?
Dan zou je de remleidingen niet hoeven bleeden om ze te verversen......
Aan de andere kant: dat lek zal er wel ergens moeten zitten. Je moet namelijk de rem ook weer lossen. Maar gaat dat niet doordat je de remservo verstelt door het pedaal weer los te laten?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 jan 2007 22:20 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
pieter melissen schreef: 't is misschien zonde van het geld en het milieu maar misschien moeten we allemaal eens 15 minuten gaan draaien en dan kijken wat er om de minuut gebeurt...
Bij mij helemaal niets 
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 jan 2007 22:20 |
|
 |
pieter melissen
|
EW schreef: pieter melissen schreef: 't is misschien zonde van het geld en het milieu maar misschien moeten we allemaal eens 15 minuten gaan draaien en dan kijken wat er om de minuut gebeurt... Bij mij helemaal niets 
ongelukkige 
|
03 jan 2007 22:21 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
EW schreef: Harm van Beek schreef: Zat er niet een continue lek naar het reservoir? Dan zou je de remleidingen niet hoeven bleeden om ze te verversen...... Aan de andere kant: dat lek zal er wel ergens moeten zitten. Je moet namelijk de rem ook weer lossen. Maar gaat dat niet doordat je de remservo verstelt door het pedaal weer los te laten?
Ben eerlijk gezegd nooit diep in de HP-materie gedoken: het reed prima....nu weer ontopic...anders wordt de mod weer kwaad... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
03 jan 2007 22:22 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
EW schreef: pieter melissen schreef: 't is misschien zonde van het geld en het milieu maar misschien moeten we allemaal eens 15 minuten gaan draaien en dan kijken wat er om de minuut gebeurt... Bij mij helemaal niets 
De twee bij mij staan ook gewoon netjes stil.
Hoogteregelaar misschien niet helemaal jofel meer ?
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
03 jan 2007 22:25 |
|
 |
|