Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding) 
Auteur Bericht
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Maarten, het was toch echt € 23,50 per liter.
Maar goed je hebt niet altijd invloed op wat de reparateur er in gooit.
Goede leer voor hopelijk geen volgende keer ;)
Ik moet wel zeggen dat de ANWB mij prima heeft geholpen.

Ben wel heel erg benieuwd naar meningen als het gaat om; kan die koppeling volstaan of moet de leiding echt vervangen worden.


17 apr 2009 23:40
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
ms-c5 schreef:
Is er misschien een foto van om welke leiding het gaat, ik zou de mijne wel eens willen inspecteren, vandaar.


Ik zou hem zo aan kunnen wijzen maar een foto dat wordt lastig.
Ik zal eens gaan spitten op internet of ik iets kan vinden.
Mocht dit niet lukken probeer ik bij de dealer ( als ik besluit hem te laten vervangen ) wat detailopname's te maken.


17 apr 2009 23:44
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Kosten bij de dealer tussen de 400 a 500 Euries; leiding vervangen incl. circa 4 uur arbeid.
De € 130,- LDS bespaar ik want wat ze er gister in hebben gegoten is opnieuw te gebruiken.

Ik vind 400-500 bij de merkdealer overigens meevallen; ik dacht dat het altijd boven de 500 ex btw was.
De mijne was laatst ook lek (leiding naar achteren, voor de 2e keer). Die heb ik bij de lokale turkse garage op de hoek laten repareren. Was bijna 350,- incl btw excl lds. (de lds was daar overigens goedkoper dan in de winkel :mrgreen: 12€/L ofzo )
De garage kon geen koppelingetje felsen.
Dat zou imho een prima reparatietechniek kunnen zijn (mits goed uitgevoerd); het wordt ook met remleidingen gedaan (ook stalen leidingen), en daar staan vergelijkbare drukken op.
Het kan misschien gelegen hebben aan dat het leidinkje heel dun is, dunner dan een 'reguliere remleiding'.

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


17 apr 2009 23:50
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik heb de desbetreffende koppeling gezien , en het is gewoon een kleine uitvoering van wat wij dhzvers voor de cv- of waterleidingen gebruiken.
Deze oplossing welke de ANWB heeft uitgevoerd heeft mij niets gekost behalve dan de olie :oops: .

Waar ik een beetje mee zit is laten vervangen bij de dealer voor € 500,- of niet.


17 apr 2009 23:55
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Op deze site monteert iemand degene die jij waarschijnlijk hebt als reparatie op z'n VW bus.
http://www.relitech.com/brakeln.htm
Afbeelding
Een echte snelkoppeling dus (compression fitting)


Meestal zijn de aansluitingsystemen voor remleidingen echter gefelst (flaring), dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Alle info die ik vind over brake lines en compression fittings hebben te maken met luchtremmen die natuulijk op veel lagere druk werken. Alle vloeistofremleidingen lijken gefelste fittingen te hebben. Vanuit dat oogpunt heb ik er veel minder vertrouwen in.
Ik denk dat alle aansluitingen in het hydrolisch systeem ook gefelste aansluitingen zijn.
zoals je op bovenstaand plaatje ziet heb je een soort malletje voor je fels nodig om de fels te maken. Wellicht gaan alle standaard malletjes niet tot de kleine maat die de hydroliekleiding heeft (4mm ofzo). Misschien kon de garage daarom wel niet felsen.

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


18 apr 2009 00:21
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Ik heb de desbetreffende koppeling gezien , en het is gewoon een kleine uitvoering van wat wij dhzvers voor de cv- of waterleidingen gebruiken.
Deze oplossing welke de ANWB heeft uitgevoerd heeft mij niets gekost behalve dan de olie :oops: .

Waar ik een beetje mee zit is laten vervangen bij de dealer voor € 500,- of niet.

Allereerst moet ik zeggen dat ik het wel knap werk van die wegenwachter vind.
Een goede kwaliteit knelfitting kan bij deze diameter tenminste 250 bar hebben ('Swagelok' is bekende fabrikant). Een groot verschil met de DHZ-CV knelfitting is daarbij dat de knelring (of 'ferrule' zoals het dan heet) uit twee delen bestaat en daardoor een veel betere verbinding geeft. Mijn ervaring met dit materiaal: Als het dicht is, blijft het ook dicht. Als de fitting goed is aangebracht kan die eigenlijk niet zomaar losschieten. Maar het is onduidelijk was de wegenwachter heeft gebruikt.
Het grootste probleem is dat de leiding wellicht onder de auto beweegt. Het extra gewicht van de koppeling kan dit versterken waardoor de koppeling misschien toch gaat lekken (alhoewel Swagelok aangeeft dat hun spul 'vibration resistant' is). Dan zie je wel een paar druppels onder de auto en kun je alsnog de leiding vervangen.
Ik zou die 500 Euro nog maar even vasthouden ;-)
Jacco


18 apr 2009 09:49
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik kan niet meer achterhalen welk type en merk de wegenwachter heeft gebruikt.
Ga er niet van uit dat hij de gefelste uitvoering had want hij heeft laten zien dat het gewoon met knelringetjes verbonden werd.
Tja die € 500,- vasthouden is gevoelsmatig uitstellen tot dat je in Frankrijk tijdens je vakantie ergens op een parkeerplaats staat in de :smt004 brandende zon :smt004 met een plas groene zooi onder je auto.

Wel klasse weer trouwens de reacties hier op 't forum.
Ben niet anders gewend eigenlijk.

Net nog even naar buiten gekeken, maar de dame staat nog steeds netjes op haar pootjes :lol:


18 apr 2009 10:12
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
WackoH schreef:
Als het dicht is, blijft het ook dicht. Als de fitting goed is aangebracht kan die eigenlijk niet zomaar losschieten.
Ik zou die 500 Euro nog maar even vasthouden ;-)


De Engelsen repareren al jaren met Ducktape, ijzerdraad en plakband en die hebben daar een mooi gezegde voor, "if it runs, don't fix it"

Mijn ervaring is ook, gewoon laten zitten, het kan over een week lekken, maar de kans is groter dat het er nog net zo onder zit als je de auto weer inruild of verkoopt.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


18 apr 2009 10:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43
Berichten: 2861
Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Tja die € 500,- vasthouden is gevoelsmatig uitstellen tot dat je in Frankrijk tijdens je vakantie ergens op een parkeerplaats staat in de :smt004 brandende zon :smt004 met een plas groene zooi onder je auto......


Dat hoop ik niet voor je, dat er een plas groene zooi onder je auto ligt dan, want er zit namelijk rode olie(LDS) in ons systeem, samen met die groene (LHM) of alléén groene, dat gaat niet goed, de groene olie tast het systeem aan.

Ik weet niet of je het systeem met groene hebt bij gevult, zoja, dan zou ik alles er maar af laten lopen en er weer Rode in doen.

_________________
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding


18 apr 2009 13:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Maarten, het was toch echt € 23,50 per liter.


Tja, ik vind het duur, ik heb toen ook mijn LDS bij de dealer gehaald voor het eerder genoemde bedrag, beetje grote marge :? maar daar hebben wij als klant toch geen invloed op!
Hoop dat je weer met een gerus hart kan zweven zonder nare verrassingen :smt023

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


18 apr 2009 13:37
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Ik weet zeker dat het ook LDS is want ik had nog een discussie met de ANWB man over LHM maar hij wist mij te vertellen dat dat niet meer wordt toegepast in de C5's.
Heb voor mijn C5 in Xantia's en BX gereden welke dus LHM hadden.
Wat er uit de C5 stroomde was in ieder geval geel/groenig.
Zal nog even in de extra literfles kijken die ik mee heb gekregen voor de zekerheid.


18 apr 2009 13:38
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Ik weet zeker dat het ook LDS is want ik had nog een discussie met de ANWB man over LHM maar hij wist mij te vertellen dat dat niet meer wordt toegepast in de C5's.
Heb voor mijn C5 in Xantia's en BX gereden welke dus LHM hadden.
Wat er uit de C5 stroomde was in ieder geval geel/groenig.Zal nog even in de extra literfles kijken die ik mee heb gekregen voor de zekerheid.



Dat is dus al niet goed!!
Het moet oranje/gelig zijn! Ik zou het zo snel mogelijk even nakijken bij je auto voordat het schade aanricht, en dan kom je met €500,- niet daar :?

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


18 apr 2009 13:43
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Wat er op de Fles staat;

Eurol, Hydractive III LDS Synthetic pour Citroen.
Artikelnummer 160673

Op de achterzijde;Het mag absoluut niet vermegd worden met de groene LHM vloeistof.
Ontwikkeld voor stuurbekrachtiging en het Hydractive III systeem van Citroen.


18 apr 2009 13:45
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
Greeny schreef:
Wat er op de Fles staat;

Eurol, Hydractive III LDS Synthetic pour Citroen.
Artikelnummer 160673

Op de achterzijde;Het mag absoluut niet vermegd worden met de groene LHM vloeistof.
Ontwikkeld voor stuurbekrachtiging en het Hydractive III systeem van Citroen.


:smt023

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


18 apr 2009 13:47
Profiel
Bericht Re: Lekke hydrauliekleiding 2e keer (geen retourleiding)
:smt038 bedankt pfffffff, zweet, zweet.

Heb de fles niet opengemaakt om de kleur te bekijken maar die :smt023 geeft me weer rust.

Bedankt voor het opvoeren en weer op peil brengen van de bloeddruk.


18 apr 2009 13:51
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.