Lossen achter- en voorremmen
Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Ja, het is net een BX  Alleen de voorklauwen - die zijn anders en daar heb ik denk ik ander gereedschap voor nodig - grote torx oid?
|
20 jul 2013 00:59 |
|
 |
Hollender
C5club Bikkel
Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26 Berichten: 413 Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
JW-NHS schreef: Die klauw gaat niet open als je het doet zoals het hoort.
Je moet eerst de blokken verwijderen, en dan het lange M5 boutje er weer in doen en dat vastzetten. De klauwhelften blijven dan netjes tegen elkaar zitten.
Groet, JW De klauw is niet uit elkaar gevallen maar begon wel te lekken doordat de twee helften niet meer stevig tegen elkaar werden gedrukt. En dan nog was dat maar aan 1 kant, de andere heeft niet gelekt.
_________________ Free beats!
|
20 jul 2013 07:37 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Maar, voorklauwen, geen overmaat torx oid nodig?
|
20 jul 2013 08:56 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Hollender schreef: Ik heb ze met veel moeite los kunnen draaien maar er zeker nooit uit gekregen. Toch helemaal eruit peuteren en schoonmaken. Dan een 10 mm boor door het gat en alle troep eruithalen, die bouten zitten erin gelijmd met locktite.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
20 jul 2013 09:12 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
En, die voorremmen, torx maatje zit-niet-in-m'n-doppendoos (45 of 55 ofzo) of valt dat wel mee?
|
20 jul 2013 09:16 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4126 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Nee hoor ook daar gewoon dop of ring steek sleutels alleen de schijven zitten met torx vast.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
20 jul 2013 09:16 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Ok, da's anders dan een xantia dus. Mooi zo, bedankt!
|
20 jul 2013 09:27 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Het remzadel van de voorremmen zit met 2 Torx bouten T55 vast. Ik weet niet hoe je dat gemist hebt, Edwin48. Als je die niet loskrijgt, krijg je de schijven er niet af, zonder slijptol. 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 jul 2013 11:18 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
edwin48 schreef: alleen de schijven zitten met torx vast. 
|
20 jul 2013 11:35 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4126 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Bij mij zitten er gewone bouten in geen torx vandaar mijn opmerking hierover GWtje
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
20 jul 2013 11:44 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Merkwaardig....
Volgens de gegevens in de DB zitten er bij alle C5's, zowel PH1 als PH2 dezelfde 12x150-40 bouten in met artikelnummer 4405-49.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 jul 2013 13:07 |
|
 |
Kwekkel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2011 13:01 Berichten: 141 Woonplaats: Uppsala Zweden
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09866
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 136.000
Kleur: Zwart EXLD
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Even oven Torx, misschien ten overvloede maar dit is mijn ervaring: die bouten kunnen aardig vastzitten en het Torx deel is zo kapot gedraaid. Voordat je probeert de bout los te draaien maak eerst de binnenzijde van de bout goed schoon met WD40 oid. en tik er dan met een kleine hamer een oude bit in om nog vastzittend vuil los te krijgen of peuter de laatste resten er uit met een keine priem oid.
|
20 jul 2013 15:38 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7539 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
WD40 is voor je fiets... maar het idee is wel goed; torx is zo stuk, zeker als je te klein begint. Sowie so zijn dit boutjes die je beter eerst een tik kunt verkopen voor je er aan gaat zwengelen. Bij de BX (geen torx maar kruis) is vaak de enige manier om ze los te krijgen door het gebruiken van een slagschroevendraaier. Ik heb onlangs een bus deblock oil gekocht, dát werkt echt goed. De achterrembouten waren gemakkelijk genoeg los te krijgen. De klauwen en de blokken achter zitten bij mijn C5 vast met normale bouten, geen torx. De verzonken boutjes waarmee de achterremschijven (die nog dik zat waren) vastzitten zijn wél torx. Voor ben ik nog niet bezit geweest; achter kostte het nogal wat tijd om het pasvlak van de linker achterklauw weer enigzins vlak te krijgen want die stond echt flink scheef. Zie hier de achterrempasta:  Dit was ong. halverwege het wegschuren, ik dacht er bijna te zijn maar na het afspuiten bleek het nog voornamelijk wit, geen aluminium. Ik heb zoveel mogelijk van de witte corrosie weggeschuurd en her 'oppervlak' volgesmeerd met kopervet. Dat is dan weer het voordeel van putcorrosie: er blijft wat vet in zitten... NB: de remleiding is niet verbogen oid, ik heb de leiding uit de clips genomen en met wartel en al een klein stukje gedraaid. Dat gaf voldoende ruimte om te werken. Eigenlijk was het een beetje zonde van mn tijd; binnenkort moeten de blokken vervangen worden; ik bestel dan klauwen + blokken...
|
20 jul 2013 15:55 |
|
 |
Kwekkel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 nov 2011 13:01 Berichten: 141 Woonplaats: Uppsala Zweden
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09866
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 136.000
Kleur: Zwart EXLD
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
c5jan schreef: WD40 is voor je fiets...
Je hebt helemaal gelijk. Groeten, Arnold.
|
20 jul 2013 17:49 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Lossen achter- en voorremmen
Later kunnen er altijd andere bouten geplaatst zijn natuurlijk. Voor heb je normaal met torx te maken. Achter met zeskant bouten. Het vet tussen klauw en plaat voorkomt vocht daartussen waardoor corrosie geen kans krijgt. Bij gevallen waarbij problemen ontstaan is mijn inziens te danken aan het niet aanbrengen van vet. Als de schijven door een andere garage of zelf eens zijn vervangen is die kans aanwezig.
|
20 jul 2013 18:17 |
|
 |
|