ZieTroen
V.I.P.
Geregistreerd: 07 jun 2012 20:49 Berichten: 271 Woonplaats: Deventer
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
 Re: Bandenmaat 205-60-16, Michelin Primacy
Hallo MedeTroentroetelaars,
Het is even geleden dat ik meldde dat ik op het e.e.a. terug zou komen na de ANWB-keuring van mijn C5 Break. Dat heeft alles te maken met de wens om eerst wat zaken op orde te stellen, voordat ik weer wat wilde laten weten. Het rapport was overigens veelbelovend en er zijn geen essentiele problemen waargenomen. Daarover elders in dit forum later meer.
De banden die ik had gereserveerd, heb ik kunnen afzeggen.
De velgen (6-spaaks, met ET-waarde 15) die ik had gekocht, kon ik terugbrengen en ruilen voor een andere set (mooie 5-spaaks velgen). Eigenlijk had ik die set in de 1e instantie al willen hebben, maar de ET-waarde hiervan was nog niet vastgesteld/gevonden. Dat was nu wel het geval. De ET-waarde was 31. Uitgaande van het feit dat met een spacer van 5 mm, alsmede 5mm langere bouten, ik precies zou voldoen aan het advies van Citroen, dacht ik hiermee wel goed te zitten. De wielen bleken na reiniging toch wel in duidelijk minder fraaie staat te verkeren dan de set die ik terugbracht, dus besloot ik om ze ook maar even te laten stralen en coaten RAL 9023 (Parelmoer grijs). Blits bij de auto, nietwaar? Jaja, totdat ik vandeweek bij de banden-/velgenboer (Jan Steverdink - Deventer, die ik absoluut geen verwijt mag maken voor gepleegde vriendelijkheid) te horen kreeg dat de betreffende spacers heel moeilijk, en de verlengde bouten al helemaal niet verkrijgbaar zijn. Na 24 uur verwerking, heb ik toch maar eens verder gezocht, gevraagd, geinformeerd. Volgens Promaxx, Apeldoorn kan het wel degelijk, en kunnen de verlangde artikelen zo besteld en geleverd worden, en dat geldt tevens voor JMTuning, te Dirkshoorn.
De wielen komen origineel van een Peugeot 307, zijn 16" (steek 4 X 108), 6,5 J, en dus ET-waarde 31.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar...........
Heeft iemand ervaring met deze aanpas-truuk (spacer+verlengde bouten), en beviel het?
Laat maar koooomen die orkaannnn..... .
Dank vast,
Zietroen.
P.S. die bekende advertentiesite adv.nr. 576666168, dat zijn ze.
|