Auteur |
Bericht |
nafanja
|
 remklauw revisie
Hallo,
ik heb het indruk dat een van de remcilinders in mijn reklauw links achter vastloopt, met als gevolg dat een remblock bijna versleten is en de andere is bijna nieuw. De vraag is - hoe haal ik de achterste remklauw uit elkaar, en met name hoe haal ik de remcilinders eruit? Weet iemand dat misschien?
Thnx
|
12 jul 2007 23:29 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: remklauw revisie
Ik denk dat je remtangen scheef staan.
(kwaal)
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
13 jul 2007 00:07 |
|
 |
nafanja
|
 Re: remklauw revisie
remtangen? wat zijn dat voor beesten? de klauw zit in ieder geval goed op zijn plaats, niet scheef of zo...
|
13 jul 2007 10:17 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: remklauw revisie
Helaas moeten de remmen vrij regelmatig 'gangbaar' gemaakt worden , scheef zitten gaan ze namelijk allemaal , kwaal van de HP Citroen , ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
13 jul 2007 10:19 |
|
 |
nafanja
|
 Re: remklauw revisie
Menno, wat versta jij dan onder "'gangbaar gemaken" en "scheef zitten"? zoals ik het net zei, zit de remklauw goed op zijn plaats... ik kan het er af halen en weer daarop zetten, maar of dat helpt weet ik niet? als ik rij, dan hoor ik dat de remblokje aan de remschijf zit en niet los komt...
|
13 jul 2007 10:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: remklauw revisie
Corrosie verwijderen tussen de remklauw en de bevestigings .....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
13 jul 2007 10:45 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: remklauw revisie
Hierbij een antwoord van Johan Oldenhage van precies een jaar geleden.
Als het piepen van achteren komt:
Ik monteer nu al bijna drie jaar lang Textar remblokken, en heb eigenlijk geen problemen meer met piepende remmen. Daar komt wel bij dat we alle klauwen schoonmaken en de-monteren. Tussen de klauw en de draagarm komt een corrosie door verschil in materiaalspanning. Deze dikke koek zorgt ervoor dat de klauw scheef op de arm gaat staan met piepende remmen als gevolg
Deze is van Eviltwin van Januari
let erop dat je de klauw als een geheel verwijderd, dus eerst blokken eruit, dan de pin voor de blokken er weer in, zodat de twee klauwhelften bij elkaar gehouden worden, dan klauw demonteren dan schijf.
Terug in omgekeerde volgorde met als laatste de (nieuwe) blokken.
Let erop als je klauw eraf is of er oxidatie tussen klauw en langsarm zit, eventueel schoonmaken.
Gewoon even hier rechtsbovenin zoeken bij C5 club op "remklauw"vind je alles!
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 jul 2007 10:57 |
|
 |
nafanja
|
 Re: remklauw revisie
remklauw demonteren en schoonmaken doe ik ca. 1x per jaar, maar nu heb ik geen piepende maar zacht scheurende geluid... vandaar dat ik dank dat de remcilinder niet goed terug komt. Ook het slijtage verschil tussen de twee blokken is aanzienlijk groot, de ene is bijna versleten en de andere is bijna nieuw...
|
13 jul 2007 11:24 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: remklauw revisie
nafanja schreef: remklauw demonteren en schoonmaken doe ik ca. 1x per jaar, maar nu heb ik geen piepende maar zacht scheurende geluid... vandaar dat ik dank dat de remcilinder niet goed terug komt. Ook het slijtage verschil tussen de twee blokken is aanzienlijk groot, de ene is bijna versleten en de andere is bijna nieuw... Het ging hier alleen even om het aangeven van de corrosielaag tussen de remklauw en de draagarm, maar het hele spul moeten vrij links en rechts kunnen bewegen, als de klauw scheef zit en 1 blok niet meer beweegt moet alles van 1 kant komen, waardoor 1 blok niet meer vrij komt van de schijf en dus sneller slijt. Ik zou het eerst zoeken in het gangbaar maker van het geheel en in het bijzonder het verwijderen van de corrosie tussen klauw en draagarm, en het dan nog eens proberen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 jul 2007 11:32 |
|
 |
Xinghoe
|
 Re: remklauw revisie
Ja, heb ik ook gehad. En inderdaad vind je de oorzaak in scheve remklauwen. Als de remklauw demonteert en de dikke laag corrosie verwijderd, vervolgens insmeert met vloeibare pakking (om te voorkomen dat de delen tegen mekaar komen), dan nieuwe remmen (Textar) monteert dan remt weer als vanouds (zonder piepen). 
|
20 jul 2007 16:37 |
|
 |
|