Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Auteur |
Bericht |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
roncitf schreef: Ik heb de auto op assteunen gezet. Is het dit scharnier:  Die kan ik bewegen, er zitten 2 standen op lijkt wel. Als ik daar aan draai gebeurt er niets. Wat kan ik daar nog meer mee doen? Groeten, Ron Beste Ron. Leg een gewicht (baksteen of zo) onder de wagen ter hoogte van de regelaar. Maak aan de steen een touwtje en breng het eind van dat touw, over het gewricht dat je kon bewegen, naar achter de wagen. Als je aan het touw zou trekken zou de steen omhoog willen gaan en het armpje naar beneden. Zet de auto weer op zijn wielen, start de motor en trek aan het touwtje. Iemand anders kan dan eventueel op de naar beneden knop in de wagen drukken. De wagen zal dan gaan zakken. Laat daarna het touw los, rij vervolgens wat weg en ruim de steen op. Laat binnenkort de hoogte afstelling in orde maken voordat je hem weer eens omhoog zet. Succes. 
_________________ Groet, Jan  20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
16 mei 2016 20:55 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Als hij twee standen heeft is het zeker niet goed......
Je zou hem traploos rond moeten kunnen draaien.....
_________________ Zeg maar André
|
16 mei 2016 21:04 |
|
 |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
@André: Ik denk dat de stang toen niet los was gemaakt maar alleen wat over het dode punt in de "overstrekte" situatie is bewogen. En een vrij hangend wiel zal nooit hydraulisch omhoog gebracht kunnen worden. Ook niet bij een BX lijkt mij.  , Jan
|
16 mei 2016 21:15 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Zeker weten, dat gebeurt niet. Ook niet bij de DS, zoals hierboven gesuggereerd werd.
Wat je kon doen bij de DS was 'm aan een kant ondersteunen als hij in de hoogste stand stond, en dan de regelaar op z'n laagst zetten. Dan trok hij aan die kant z'n wielen in, maar dat gebeurde door de stabistangen die met de inzakkende wielen aan de andere kant verbonden zijn.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 mei 2016 23:05 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
roncitf schreef: Kan ook aan mij liggen, bij mn BX was dat wel zo. De wielen gingen op en neer als ik de hoogteverstelling veranderde. Echt niet, zie m'n posting hierboven. Wel de auto als hij op z'n wielen stond, uiteraard, maar dat gebeurt dan onder invloed van het gewicht van de auto. Staat hij alweer op z'n wielen, nadat je de steunen er onderuit gehaald hebt? Ik vermoed dat hij dan lager zal staan, er even vanuit gaand dat je de hoogteregelaar weer vastgemaakt hebt. Je schreef namelijk eerder: roncitf schreef: Armpje losgehaalt en in alle standen gezet; omhoog, omlaag, naar voren, naar achteren. Bij een wijziging veranderde het toerental vd motor even, maar met de achterwielen gebeurde niets.
In die situatie heeft de pomp gewerkt, er is dus iets gebeurd in het veercircuit. En dat zou kunnen betekenen dat hij toch nog werkt. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 mei 2016 23:13 |
|
 |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
@JW: Van een even werkende pomp zal het voertuig niet gaan zakken. In tegendeel, het zal stijgen als het al niet in de hoogste stand zou staan.
_________________ Groet, Jan  20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
17 mei 2016 11:07 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Mijn inschatting is dat, door het bewegen van de hevel van de hoogteregelaar er eerst wat LDS teruggestroomd is richting vat. En dat, toen de hevel de andere kant op geduwd werd, de pomp weer ging werken. Na het op de wielen zetten van de auto zal wel blijken hoe het echt zit Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 mei 2016 11:20 |
|
 |
roncitf
C5club Fan
Geregistreerd: 16 jan 2015 23:54 Berichten: 57 Woonplaats: Spierdijk
Auto: C5 Tourer BlueHDI 180
Opties: Panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 152000
Kleur: Metallic zwart
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Computer uitgelezen en geeft een storing aan het veersysteem. Garage heeft na wat rommelen de auto weer op de normale stand gekregen en kan er mee rijden. Garage heeft een nieuwe hoogteregelaar-potmeter besteld (€100 incl montage), omdat ik deze niet meer vertrouw.
Bedankt voor alle tips!
Groeten,
Ron
_________________ Groet, Ron
|
17 mei 2016 18:01 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Achterkant blijft op hoogste positie staan Ph.1 Break
Hoe stond 'ie nou achter, toen je de hoogteregelaar weer vastgezet had en de assteunen er onderuit gehaald had?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 mei 2016 18:46 |
|
 |
|