Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Remklauwen.... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauwen....
Mijn gedachte is dat die gaatjes voor de locktite er in gekomen zijn om te proberen op die manier het piepen van de achterremmen op te lossen.
Bij het remmen konden/kunnen de klauwen zonder die locktite in de gaatjes wat meebewegen als er geremd wordt, dan bewegen ze ook weer terug. Dat zou het piepen dat door de blokken veroorzaakt wordt kunnen versterken.

Later zijn er de anti-piepplaatjes gekomen. Die maakte het vullen van de ruimte met locktite tussen de bouten en de klauwen overbodig.

Het "invetten" dat Citroën nu "voorschrijft" is niet met gewoon vet.
Dat is een soort keramisch vet van Locktite dat daarvoor "voorgeschreven" wordt.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 okt 2013 21:15
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauwen....
Tussen klauw en plaat FORMAJOINT 510 Oftewel locktite 510 is wat ik aantref in de docs.
Is geen keramisch vet.
http://tds.loctite.com/tds5/docs/510-EN.PDF

De voorremklauwen en meer zaken zou men Loctite Frenetanch horen te gebruiken.
Als je leest is het wel een erg sterk borgmiddel. leuk als het eens los moet. :cry:
http://www.autobacs.fr/outillage-depann ... e-271.html


16 okt 2013 21:37
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Remklauwen....
Voor het vullen van de bouten en klauw is dit wat Citroen voorschrijft.
http://tds.loctite.com/tds5/docs/121078-EN.PDF

Voor cilindrische bevestigingen om sterkte te geven.
Dat bevestigingen aan de klauw piepen veroorzaken vind ik heel vreemd in de oren klinken.

Ferodo heeft ook heel wat tips voor de remmerij.
http://www.ferodo.com/nl-be/Technische- ... eluid.aspx


16 okt 2013 21:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.