Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Storing hydraulisch systeem
Auteur |
Bericht |
AMI9
C5club Newbie
Auto: Break Prestige Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 138000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
 Storing hydraulisch systeem
Vorige week kreeg ik de melding, storing hydraulisch systeem, niet harder dan 90 rijden. Wij zaten met z'n 5en in de auto toen na ongeveer 1 kilometer deze melding kwam.
Gewoon doorgereden, hoefden niet heel ver weg, dus ik durfde het wel aan. Na uitstappen stond hij in z'n op 1 na hoogste stand.
Na 2 uur weer ingestapt, auto lag achter bijna op z'n kont en stoote op z'n aanslagrubbers. Verderop iedereen eruit auto, naar huis gereden. Dat ging goed, voldoende veerweg.
Auto naar citroendealer gebracht, deze kwam na een half uur met de mededeling dat de hoofdzekering van de pomp er uit lag, conclusie, pomp stuk, quanta Costa? € 1330 Ik had verwacht dat de hoogteregelaar defect zou zijn. Pfff....
Hierna second opinion gevraagd aan mijn "vakgarage" zij zeiden, eerst maar eens kijken waarom de zekering er uit vliegt. Conclusie, storing in voeding van zekeringkast naar relais van pomp. Nieuwe draad getrokken, bypass. Nu doet ie het weer ( ze gaven wel aan dat misschien de Storing in de draad is veroorzaakt door een storing in de pomp, ze konden alleen geen vreemd hoog stroomverbruik meten. Kortom probeer het maar een tijdje, de rekening volgt na een x weken als het goed blijft gaan, minder dan 1 derde van de € 1330.
Ik ga naar deze garage omdat zij altijd verder kijken dan hun neus lang is en zijn creatiever zijn dan de meeste anderen.
Iemand een idee of dit een goede zet is geweest? En -of ervaringen zoals deze, Ben al eens eerder gered door hun van een peperdure onnodige reparatie. Alvast dank!
|
09 dec 2012 14:52 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Storing hydraulisch systeem
Als je zulke goede ervaringen hebt met deze garage, waarom dan toch naar de Cit-dealer gegaan?
Ik vind je leeftijd en kilometrage van de auto nog niet erg hoog voor serieuze pompproblemen maar je kunt de pomp eens open maken en kijken of de koolborstelpartij er nog goed en degelijk uitziet en de zaak daar goed reinigen. Waarschijnlijk ben je er dan weer een tijd vanaf.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 dec 2012 15:23 |
|
 |
Bibendum
C5club extreme Fan
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
Bij mij was het de stuurbekrachtiging die soms wel soms niet werkte. Diagnose bij een wittekieltjesdealer ,pomp kapot, kosten waren toen ook rond de 1500 euro. Bij een kleine éénmans Citroën dealer bleek dat er een inwendige breuk in een voedingskabel was. Deze werd vervangen en daarna geen enkel probleem meer. Kosten , 312 euro!
|
09 dec 2012 16:00 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
5 uur mee bezig geweest?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
09 dec 2012 19:42 |
|
 |
AMI9
C5club Newbie
Auto: Break Prestige Athena
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 138000
Kleur: Zilver metallic
Naar boven
|
Ja kan me je reactie voorstellen, dat je je afvraagt waarom niet meteen naar die garage. Dit is geen Cit dealer en aangezien het om het hydraulisch syst. gaat leek me een citroen dealer de aangewezen weg te gaan. Maar goed bedankt voor de tip van de koolborstels. Mochten er weer problemen zijn laat ik het nakijken.
Het verhaal van die stuurbekrachtiging lijkt er wel veel op, ook het bedrag en tijd die er aan besteed is. Bedankt voor zover!
|
09 dec 2012 20:41 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|