Welja, ga er maar bij liggen!
Auteur |
Bericht |
marius rook
|
 Welja, ga er maar bij liggen!
Ik heb al veel gelezen over veerbollen enzo, maar iets over de kwaal van mijn auto heb ik nog niet gelezen op dit forum.
Voor de kenners, ik heb een 2.0i automaat, met sportstand, echter geen Exclusive uitvoering. Dus volgens mijn snelle analyse een HA3+ ??
Wat is er aan de hand; Zodra ik mijn auto parkeer en afsluit in de normale positie lijkt er niets aan de hand. Echter als ik de volgende ochtend terugkom is de auto aan de achterkant doorgezakt naar de laagste stand. Zodra ik de deuren open doe, pompt de auto de vering weer op en komt ie overeind. ik wel de indruk dat dit oppompen steeds iets langer duurt. Tijdens het rijden bemerk ik niets vreemds. Heeft iemand en suggestie om het probleem te diagnostiseren?
En omdat bij de reparatie nog wel eens een (dure) vergissingen worden begaan, wil ik mezelf even inlezen p dit forum alvorens ik de dialoog aan ga met mijn reparateur. En natuurlijk laat ik m repareren, want mijn auto rijdt het lekkerst.
Groet, Marius
|
29 dec 2010 16:04 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Gokje, Veercilinders?
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
29 dec 2010 16:07 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Denk ik ook lekke veercilinder! Is wel zelf te doen 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
29 dec 2010 17:39 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Inderdaad: één of meer lekke veercilinders.
Schiet er wel mee op: Mijn ervaring is dat als het -15 is de accu het er erg zwaar mee heeft. Ik moest vorig jaar de auto opendoen als ik ernaast stond en meteen starten anders had de vering al een zodanige aanslag op de accu gepleegd dat het starten nauwelijks nog lukte.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
29 dec 2010 19:57 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
veercilinders idd
anders 's avond zelf de auto laten zakken en de dag erna na het starten weer op rijhoogte brengen is nu beter voor de accu
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
29 dec 2010 20:00 |
|
 |
marius rook
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Allemaal bedankt voor de tips; het zijn wellicht de veercilinders. En inderdaad mijn accu heeft het (bijna) begeven met dit koude weer. Maar nu een technische aanbeveling, moet ik de plakkende kleppen nog schoonmaken met dezelfde reparatie? en heeft de hoogteregelaar nog iets van doen?
Gr,
Marius
|
29 dec 2010 20:37 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Als hij niet meer omhoog komt en de pomp hoor je niet, zijn het de hoogte regelaars.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
30 dec 2010 00:52 |
|
 |
marius rook
|
 Welja, ga er maar bij liggen! - vervolg
Allen,
Nadat ik de lekkende veercilinders heb laten repareren, heb ik na een maand weer exact hetzelfde euvel.
Een analyse door de reparateur wijst uit dat het deze keer niet de veercilinders zijn, maar een ventiel in de pomp die het hele systeem op druk dient te houden. Hiervoor dient de hele pomp vervangen te worden, omdat het klepje daarin geïntegreerd is.
Hoe plausibel is deze tweede analyse ?
Alweer bedankt voor jullie enthousiaste reacties Marius
|
22 maart 2011 22:58 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
samengevoegd ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
22 maart 2011 22:59 |
|
 |
Citrowout
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10 Berichten: 517 Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
Beste,
als je eens zoekt op "vriesweer" dan zal je snel het draadje vinden van mijn vorige C5. Ik had hetzelfde probleem. Bij mij zijn zekering, hoogteregelaars, pomp en veercilinders vervangen, in die volgorde. Na de zekering kwam de wagen opnieuw omhoog, maar zakte telkens terug weg...
Een zekering is het bij u niet, aangezien de wagen opnieuw omhoog komt. De pompkleppen zouden volgens de experts hier wel met Lexia te triggeren zijn, dus misschien toch even proberen?
Succes!!
_________________ Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011 Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
|
22 maart 2011 23:36 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: Welja, ga er maar bij liggen!
bij mijn vorige C5 bij koud weer in de ochtend de auto op zijn gat gehad. De winter daarna niets meer aan de hand. Oftewel het is vanzelf verdwenen en ook niet meer terug gekomen?
|
23 maart 2011 10:10 |
|
 |
|