On a positive note: Ik vind juist dat er in/op dit forum heel schappelijk, beleefd en vooral respectvol wordt omgegaan met elkaar!! En rangen en standen zijn er eigenlijk niet, of het moet zijn dat iemand respect geniet om wille van zijn expertise, vakkennis of behulpzaamheid. Maar dan nog gaat dat intuïtief en geruisloos.
Er is zelden, om niet te zeggen nooit, interventie van een moderator nodig en iedereen, dus ook nieuwkomers worden warm verwelkomt en altijd meteen geholpen. Ondanks dat je bij sommige nieuwkomers op je sloffen kunt aanvoelen dat ze alleen even snel een probleempje willen oplossen en je er daarna niets meer van hoort.
Dat vind ik nu precies het bijzondere van dit forum. En ik weet uit serieuze ervaring, ook als moderator, dat het op andere fora echt een stuk minder tolerant en hartelijk is!!
Ik heb weinig ervaring met PB contacten van forumleden onderling. En eerlijk gezegd vind ik dat ook totaal irrelevant; het forum is immers juist bedoeld voor het delen van informatie voor het brede publiek. Met uitzondering van prive gegevens e.d. en daar is volgens mij dus ook de PB voor bedoeld.
Daar staat tegenover dat je in elke sociale kring altijd mensen hebt die zich niets van die conventies aantrekken en dus ook niet de moeite nemen om even terug te melden of te bedanken. Helaas! Maar juist hier op dit forum wordt daar weinig aandacht aan besteed en dus blijven de positieve berichten en antwoorden over. Mooie dynamiek dus!
@André, ik kan me voorstellen dat jij juist "slachtoffer" van die openheid en openhartigheid bent geworden doordat mensen soms alleen maar nemen en weinig terug geven. Dat is jammer want ik ben (was) een groot bewonderaar van al jouw gedetaillerde verslagen over reparaties en restoraties van mooie Citroëns!
Jij bent (was?) in mijn beleving juist één van die mensen die dit forum zijn huiselijke en vriendelijke karakter geeft.
Dus, samenvattend; Ja, jammer dat er "hit and run" forum leden zijn! maar als je de focus verlegt naar de positieve kanten van dit forum zul je zien dat het erg meevalt!
Dat neemt niet weg dat het wel een keer vermeldt mag worden natuurlijk