Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Eigenwijze rechterbuitenspiegel 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Eigenwijze rechterbuitenspiegel
Naar verluidt moet de rechterbuitenspiegel bij de achteruitstand van versnellingspook a©n de spiegelselectieknop in de rechterstand, in staat zijn een "stoeprand-stand" in te nemen. So far so good, echter.........
Na maanden "oefenen" met instructieboekje in de hand, instellen, terugzetten en weer naar de grond of naar de blauwe lucht kijken geef ik het op en richt me teneinde raad tot de experts.

Mijn rechterbuitenspeigel vertikt het eigenlijk structureel om na achteruit gereden te hebben, bij het inschakelen van de "1", of na het weer het in de middenstand zetten van de selectieknop, weer netjes in de rijstand te gaan staan. Het naar "stoeprand-stand" duiken bij het inschakelen van de achteruit met het selectieknopje in de rechter-spiegel stand wil altijd wel werken, maar terug....., ho maar.

Wie heeft er tips, ervaringen of een ultieme oplossing ?
Het is een leuk feature die ik toch graag ten volle zou willen benutten.

B.v.d.


03 feb 2007 22:57
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij gebeurt het ook regelmaatig dat de spiegel niet helemaal terug komt uit de parkeerstand. Dan moet ik 1 richting nog zelf terugstellen. Beetje vreemd. Gebeurt ook niet constant.
Iemand een idee? :?:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


03 feb 2007 23:01
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Aha, meerdere slachtoffers dus, dat geeft enige troost. Misschien dat we het dan gezamenlijk kunnen doorgronden.

Aanvullend moet ik misschien wel vermelden dat ik hem eigenlijk primair gebruik als ik achteruit m'n oprit oprij, en de auto daarna alleen in z'n vrij en 1 zet, en niet direct weer wegrij. Ik heb wel geprobeerd 20 (en meer seconden) te wachten, zou 'ie ook terug moeten gaan, maar als ik een uur of een dag later alsnog wegrij ( en > 10kmh) gaat 'ie toch niet naar de normale stand.

Ten 2e, getriggerd door Wimmie's aanvulling, bij mij gebeurt er helemaal niets, bij Wimmie schijnt 'ie het nog in een richting te proberen.


03 feb 2007 23:14
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
toch zou ie dadelijk met het uit de achteruit halen, weer terug moeten stellen.

_________________
Pieter van Lenten


04 feb 2007 01:12
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hem volgens het boekje ingesteld maar werken ho maar. Het werkt bij mij alleen als ik, voordat ik hem in zijn achteruit zet, eerst de rechter spiegel iets verstel. Dat wil zeggen ik moet eerst de spiegel in zijn normale stand verstellen, voordat hij in zijn achteruit automatisch naar de stoeprand draait.


04 feb 2007 09:54
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13
Berichten: 592
Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
idem hier met de phI

_________________
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi


04 feb 2007 10:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lutkenhaus schreef:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hem volgens het boekje ingesteld maar werken ho maar. Het werkt bij mij alleen als ik, voordat ik hem in zijn achteruit zet, eerst de rechter spiegel iets verstel. Dat wil zeggen ik moet eerst de spiegel in zijn normale stand verstellen, voordat hij in zijn achteruit automatisch naar de stoeprand draait.


Maar komt 'ie daarna na inschakelen "neutraal" of "1" wel weer terug ?

Bij mij dus geen trucage om hem in z'n stoeprandstand te krijgen bij achteruit rijden, maar wel om daarna terug in normale rijstand te rkijgen. Blijkbaar zijn er meerdere "non-functionele" scenario's in omloop.

Groeten,


04 feb 2007 10:45
Antwoord met een citaat
Bericht 
Pieter1974 schreef:
toch zou ie dadelijk met het uit de achteruit halen, weer terug moeten stellen.


Als ik eens aan het proberen wel wil het bij mij zeeeer incidenteel wel eens gebeuren dat 'ie na het uit de achteruit halen van de pook wel bijstelt, maar dan gaat "ie naar hemelstand. De relatieve verticale hoekverdraaiing lijkt dan wel correct, maar dan t.o.v. de normale rijstand.

maeseelek schreef:
idem hier met de phI


Dus bij de PhII werkt het naar behoren? En de procedure om e.e.a. in te stellen is identiek ?
Dat suggereert dus een "bug" of in elk geval een verschil in firmware.

Groeten,


04 feb 2007 10:56
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij gaat hij direct na het inschakelen van de R naar de parkeerstand, en in N of D of afzetten contact gaat hij ook wel direct terug maar soms dus niet helemaal naar zijn oorspronkelijke stand. Meestal moet ik de hoogte zelf corrigeren (spiegel moet naar boven).

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


04 feb 2007 11:56
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik merk weleens dat de spiegel pas teruggaat naar de normale stand als de bak in D staat en je wegrijdt (boven de 10 km/u dus). Alle andere keren gaat hij bij het schakelen naar D direct terug naar de normale stand.


04 feb 2007 12:16
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ook bij mijn ph1 zijn dit geen onbekende verschijnselen. Ik heb eerlijk gezegd de moed uiteindelijk opgegeven. Hopelijk doet de ph2 het beter.

Verder heb ik het ook dat het inklappen van de spiegels niet altijd goed werkt. Uitklappen gelukkig wel, maar soms niet in. Ik heb er geen enkele regelmaat in kunnen ontdekken.


04 feb 2007 19:13
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het inklappen gaat meestal ditekt na het vergrendelen maar soms met een vertraging van ongeveer een seconde of 15 :?: maar ze doen het wel altijd.

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


04 feb 2007 19:39
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Ook bij mijn ph1 zijn dit geen onbekende verschijnselen. Ik heb eerlijk gezegd de moed uiteindelijk opgegeven. Hopelijk doet de ph2 het beter.


Ha, opgeven ?

Citroentje schreef:
Verder heb ik het ook dat het inklappen van de spiegels niet altijd goed werkt. Uitklappen gelukkig wel, maar soms niet in. Ik heb er geen enkele regelmaat in kunnen ontdekken.


OT: Bij mij werkte het uit-/inklappen links eerst niet 100% maar dat heeft de garage door smeren (teflonspray) goed opgelost.


04 feb 2007 19:56
Antwoord met een citaat
Bericht 
Net even een beetje aan het surfen, kom ik in deze link

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata ... &bouwjaar=

Het volgende citaat tegen:

"4. De beloofde waarschuwing omtrent de update van de software is recentelijk uitgevoerd. Het achteruitrijden gaat nu ook keurig met de spiegel in de achteruitstand"

Iemand hier al eens van gehoord of gebruik van gemaakt ?


04 feb 2007 22:05
Antwoord met een citaat
Bericht 
HOverbeek schreef:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata ... &bouwjaar=

"4. De beloofde waarschuwing omtrent de update van de software is recentelijk uitgevoerd. Het achteruitrijden gaat nu ook keurig met de spiegel in de achteruitstand"

Iemand hier al eens van gehoord of gebruik van gemaakt ?

Nee, in het eerste jaar van eigendom heb ik 2x een software update gehad vanwege problemen met motor en met de automatische transmissie. Nu alles in orde.
Het zou me overigens verbazen als die problemen met de achteruitrijstand van de spiegel met nieuwe software opgelost kunnen worden. Maar ja, nix is onmogelijk. Zou toch te mooi zijn om waar te zijn.

Wat kost een software upgrade bij de garage? Iemand enig idee?


05 feb 2007 00:01
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.