Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 CD wisselaar wel geactiveerd, niet herkend 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht CD wisselaar wel geactiveerd, niet herkend
Na het lezen van alle berichten in dit forum aan de slag gegaan om mijn XCarlink werkend te krijgen op de rd3 autoradio. Via via een cd wisselaar gescored en die laten activeren bij Auto Brockhoff In Amsterdam Noord (een eerdere poging lukte niet door het ontbreken van cd wisselaar, en toen ben ik eens *alle* berichten in dit forum gaan doorploegen ;-) )
De activatie van de cd wisselaar is wel gelukt (tenminste: ze lieten me een lijst zien waarop aangevinkt stond dat de cd wisselaar actief was), maar het lukt niet om van source te wisselen. Niet via de cd-speler en niet via de remote aan het stuur. De wisselaar doet het, krijgt spanning, maar verder noppes. Ook de X-Carlink kan niet gevonden worden als ik die aansluit. Voor het activeren een half uur werkplaats betaald, maar nu ben ik weer op dood spoor. Zij weten het ook niet en stellen dat de cd wisselaar echt geactiveerd is. Heeft iemand nog goede raad?

23 sep 2010 00:15
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar wel geactiveerd, niet herkend
Hoi,

van belang te weten is dat de originele bedrading de CD wisselaar apart van stroom voorziet, los van de radio. Zie hiervoor de CD wisselaar perikelen op mijn site , http://www.frankknot.com Dus als de CD wisselaar aan gaat hoeft dit niet te betekenen dat radio en wisselaar ook communiceren.

Ik zou zeggen , meet de bedrading door conform de daar gemelde schema's. Dan moet je iets kunnen vinden. Anders is er toch een defect in bv je radio .

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

23 sep 2010 09:20
Profiel
Antwoord met een citaat
Dank voor de info, en de link naar site (die overigens op Chrome en Safari deels zwarte tekst op zwarte achtergrond laat zien, heeft wel wat van geheimschrift zo... ).

Ik ben nog steeds wel benieuwd of de garage iets fout kan doen hier. Volgens hen is er weinig aan te passen of in te stellen, maar ik vertrouw dit nog niet helemaal...

23 sep 2010 09:42
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als je hem kan activeren moet hij hem ook zien.

Dus er moet dan communicatie zijn, en wil er communicatie zijn moet er spanning op de wisselaar zitten. Tot zo ver moet het verhaal van de dealer kloppen.

Ik heb het vermoeden dat de radio niet meer helemaal fris is.
Toch vind ik het vreemd dat de dealer je zo met het kluitje het riet weer in stuurt ik vind dit niet kunnen. Ik ga er van uit dat ook zij er een CD in hebben gehad om het te testen? ik zou toch eens terug gaan om verhaal te halen.

Momenteel heb ik er een Dension GW 300 in zitten deze is wel een stuk duurder dan de Xcarlink maar heeft ook veel meer opties dan de X, ook meld de Dension zich zelf aan.

Ook heeft de dealer een MP3 box(stiekem de Dension zonder label) deze zou ongeveer 200 euro kosten vraag eens aan de dealer op hij deze eens wil proberen, werkt deze wel, dan werkt de Xcarlink hierna ook automatisch :smt203 maar dat hoef je de dealer niet de zeggen :D
de meeste dealers moeten deze wel op voorraad hebben

zo kan je de radio testen en tevens activeren, ook dit kan niet meer dan een 1/2 uurtje kosten.

gr michel

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010

30 sep 2010 22:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Toevalligerwijs werd ik deze week gebeld voor een 'klanttevredenheidsonderzoek'. Dat was een goed moment om mijn ergernis over het feit dat ze niet even zelf geprobeerd hadden of de wisselaar werkte te uiten. Ben nu erg benieuwd of ze nog reageren, dat is in ieder geval een moment om uit te vinden of ze het eigenlijk niet goed wisten of er echt iets mis is. Want als dat laatste dan werken andere oplossingen ook niet...

30 sep 2010 23:24
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 3.0 V6 exclusive break
Opties: pack JBL
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 199000
Kleur: gijs met.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hallo Gerkui, Mij is hetzelfde overkomen na wat drukken op de knop van de testkast was de wisselaar aangemeld maar werkte nog niet. De wisselaar moest toen ook nog aangemeld worden aan de display in het dashboard. Daarna werkt alles zoals het hoorde.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groet, Jeroen Busser

02 okt 2010 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat gebeurt heel vaak, je moet dingen op meerdere plekken aanmelden/veranderen. Daarvoor is een grondige kennis nodig van het systeem, zonder dat kom je er vaak niet uit.
En bovenal: dan kun je fouten maken, met de nodige risico's :oops:

Oorzaak: elke computer heeft z'n eigen taak en database, er is geen sprake van een relationele database, om een oude uitdrukking te gebruiken, maar van een hiërarchieke. En daarbij moet je data op verschillende plekken inbrengen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

02 okt 2010 11:01
Profiel
Antwoord met een citaat
@Jeroen: dank voor dit concrete voorbeeld; dat maakt het makkelijker om nog eens langs te gaan. To be continued... ;-)

02 okt 2010 17:40
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Michel schreef:
..... Momenteel heb ik er een Dension GW 300 in zitten deze is wel een stuk duurder dan de Xcarlink maar heeft ook veel meer opties dan de X, ook meld de Dension zich zelf aan....gr michel

Even om te voorkomen dat iemand (Ph1-rijders) misschien op een verkeerd spoor komt: een Dension werkt alleen op een zgn. CAN-bus (communicatienetwerk) en die zit wel in de Ph2, maar niet in de Ph1; daar zit een VAN-bus in.

Gr.
Martin

Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km

14 okt 2010 22:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Laatste stand van zaken: vorige week belde de garage n.a.v. het klant-tevredenheidonderzoek. Dat leverde een wat moeizaam gesprek op. Het was vooral: we hebben van te voren gezegd dat we niks kunnen garanderen (activeren cd wisselaar) en, overigens, wat u er dan mee wilt doen (X Carlink op aansluiten) kan helemaal niet.

Mijn punt was dat a) ze niet zelf gecontroleerd hadden of de activatie wel/niet geslaagd was en b) dat ik inmiddels signalen had gekregen dat het ook goed mogelijk was dat de activatie van de cd wisselaar niet (volledig) goed was gegaan. Dreigde wat in welles-nietes te belanden; om dat te voorkomen voorgesteld die informatie per mail toe te sturen. Verwijzing naar deze thread doorgestuurd, daarna niks meer gehoord. Inmiddels een week geleden, niks meer op gehoord.

Niet slim. Ik woon in 020N en had best wel open gestaan voor een andere dealer. Maar ik vermoed niet dat deze nog kans maakt...

14 okt 2010 22:58
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]