Auteur |
Bericht |
piwi
|
parkeersensoren voor
Ik ben net in het bezit van een 1.8 difference van mei 2003, waar standaard de parkeersensoren achter op zitten. Aangezien je de voorzijde van de auto niet goed kunt zien vraag ik mij af of het mogelijk is om voor ook een setje parkeersensoren te plaatsen. Was al bij de Citroen dealer geweest en deze vertelde mij dat dit met een compleet nieuwe set wel ging maar een set voor bij plaatsen niet.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een adres weet waar dit los wel kan. Alvast bedankt, ook namens mijn vrouw.
|
24 jan 2007 17:29 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Je zou een gewone set kunnen kopen (er is al een draadje over parkeersensoren en daar staat ook het adres in van een goede goedkope webwinkel) en de schakeling niet op de standaard manier aan brengen maar gewoon met een eigen schakelaartje.
Dan kun je hem zelf aan en uit zetten.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
24 jan 2007 17:36 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Tonk heeft een setje aan de voorkant ingebouwd ( deze : Park pilot serie van Bosch )
Valeo heeft trouwens ook een zeer fraai en betaalbaar setje ( beep en Park )
Je kan dat inbouwen doormiddel van een aan/uitknop zoals R1200C ook al aangeeft ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
24 jan 2007 17:45 |
|
|
piwi
|
Sorry. Had eerst even een zoekslag moeten doen op het forum. Zie nu dat er redelijk wat over geschreven is.
|
24 jan 2007 17:57 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
26 feb 2007 11:04 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Wat ik mis een foto van hoe de draden van de bumper naar het zekeringen kastje lopen.
Dus als dat er nog bij mag dan graag!
Ik moet ze namelijk zelf ook nog steeds inbouwen...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
26 feb 2007 11:08 |
|
|
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
R1200C schreef: Wat ik mis een foto van hoe de draden van de bumper naar het zekeringen kastje lopen.
Dus als dat er nog bij mag dan graag!
Ik moet ze namelijk zelf ook nog steeds inbouwen...
Bedoel je het zekeringenkastje in de motorruimte of die in de cabine???
De draden in de motorruimte zijn weggewerkt en daardoor erg moeilijk te fotograferen maar dat kun je zelf ook makkelijk bepalen. De draden lopen van de voorbumper naar de zekeringkast in de motorruimte. De verbinding(en) die je dan nog nodig hebt met de cabine (zekeringenkastje) pieper en naar aan/uit schakelaar lopen via de reserve draden in de bestaande kabelboom (4 reserve draden)( maar dat is afhankelijk van welk merk parkeershulp je gebruikt). Zie daarvoor het eerste draadje bij dit onderwerp " Elektronica" onder "Sticky" daar vindt je aanwijzingen waar je de reservedraden kunt vinden. De +12volt die je nodig hebt wordt afgetakt van de oranje draad zoals aangegeven op de laatste foto bij "Sticky" onder " +12V geschakeld via contactslot".
Succes, Ton
|
28 feb 2007 21:05 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Ik bedoelden idd hoe de draden liepen tot aan het zekeringenkastje "binnen". Maar op basis van je beschrijving denk ik dat ik wel een eind kan komen.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
28 feb 2007 21:24 |
|
|
|