Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Auteur |
Bericht |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe TomTom. Mijn oude TomTom heeft problemen met de folie in de C5 voorruit, vandaar dat er wat nieuws moet komen. Waarom uitgerekend een TomTom zal menigeen nu denken. Wel, ik heb zulke goede ervaringen opgedaan met mijn oer TomTom dat ik in zee wil gaan met hun allernieuwste generatie. Nu heb ik links en rechts iets opgevangen over SiRF3. Als je navigatie-unit van deze gevoelige chipset is voorzien dan zou je dus ook geen last meer hebben van de voorruitfolie? Klopt dit? Ik heb er al op los gegoogled maar uitsluitsel hierover vind ik nergens (of ik heb niet goed genoeg gezocht). Kunnen de TomTom bezitters hier iets zeggen over de werking van hun apparaat in de C5? Veel last van de voorruit of niet? Binnenkort staat weer een weekje Frankrijk gepland en daar wil ik liever niet heen met de standaard navigatie die er nu inzit. Zeker beter als niks maar ik ben het helaas veel beter gewend 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
20 sep 2010 21:01 |
|
 |
alfred
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 apr 2010 19:27 Berichten: 9
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Ik heb pas een nieuwe tomtom xxl maar is bijna niet tegebruiken in mijn C5 hij valt steeds weg bij het voorraam als iemand hem op de achterbank vast houd doet hij het goed. Nu heb ik gehoord dat de Mio beter is weet iemand of dat zo is?
|
20 sep 2010 23:52 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Da's minder Alfred Hopelijk zijn er nog forumbezoekers die betere ervaringen hebben (zonder meteen een extra antenne tegen de ruit te moeten plaatsen) 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
21 sep 2010 07:40 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Geen ervaring met die tomtom, maar de GPS-ontvangst is toch eenvoudig op te lossen met een goede GPS-muis? Al denk ik dat zeker de nieuwe tomtoms vrijwel geen probleem hebben met de warmtewerende voorruit. De hard- en software is de afgelopen jaren echt flink vooruit gegaan op dat gebied.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
21 sep 2010 07:54 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Heb pas een TT XXL gekocht en doet het super in de C5, zowel op brodit ventilatiehouder als met de zuignap tegen de voorraam. Zelfs in de garage heb ik al ontvangst 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
21 sep 2010 08:27 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Ik heb begrepen dat de 1000 nog niet leverbaar is.
Ik kreeg eergisteren een mailtje van TT dat ik hem kan reserveren. ( €300)
Met die ontvangst zit het wel goed bij de nieuwe generatie, zowel bij Garmin als bij TT
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
21 sep 2010 08:30 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Klopt, de nieuwe TT 1000 is pas vanaf morgen leverbaar maar ik wil graag op de 1e rang zitten omdat ik binnenkort op een korte vakantie ga. Dan wil ik natuurlijk niet de dag voor vertrek dat ding pas in huis hebben Maarre... geruststellende gedachte dat er ook mensen zijn die de TT probleemloos kunnen gebruiken in hun C5  Ligt dat overigens aan die SiRF3 chipset? TT vermeldt helaas niet expliciet dat de TT 1000 daar ook van is voorzien... Als het even kan dan wil ik die TT 1000 sowieso eerst even uitproberen/testen voordat ik 'm koop. @Zandvoorta: hoe werkt dat eigenlijk met die brodit ventilatiehouder, is dat enkel een houder of voorziet dat ding ook in stroomvoorziening voor de TT? Met de standaard houder zit je natuurlijk nog steeds te klooien met een verplichte losse kabel want de ingebouwde accu heeft tegenwoordig nog maar sap voor 2 uurtjes gebruik 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
21 sep 2010 09:26 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
zandvoorta schreef: Heb pas een TT XXL gekocht en doet het super in de C5, zowel op brodit ventilatiehouder als met de zuignap tegen de voorraam. Zelfs in de garage heb ik al ontvangst  in mijn C5 ook geen problemen met de genoemde TT
|
21 sep 2010 09:30 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Tomtom heeft een aantal generaties de sirf3 gebruikt (vanaf de one v2 dacht ik) (die komt door folie heen), in de meest recente modellen zit weer een ander model gps chip, de global locate van broadcom. Ik haal de volgende info vh net: Citaat: I’m an electrical engineer that has been using GPS for many years. I have owned more units than I can count and have “grown up” with the technology. I do not work in GPS receiver or systems design, and I am not an expert in the field. I study the subject just enough to settle my curiosities and to make educated buying decisions. The key is not the chip manufacture or the number of channels (once you get to 12-channel receivers), it’s the number of correlators. GPS satellites transmit with very low power and they are very distant. In addition, they all transmit on the same frequency. The correlators find the very weak signal among the noise and confusion. As a result, the receiver technology, along with the map accuracy/currency, seems like a major purchasing decision to me. I don’t care how clever the style, packaging, or user interface is if the unit can’t get a fix when I need it and if the maps are not accurate. The key aspect of the SiRFStar III chipset is a design feature referred to as massively parallel correlators. This is what enables the receiver to have the ability to receive very weak signals. I would not buy a GPS navigator that doesn’t use this technology. In fact, I own 4 GPS receivers at any one time (two for cars and two for hiking) and I have revamped my entire set with units that utilize this technology. Anyone that has been frustrated by the lack of a fix when hiking in canyons, or hiking in deep cover, or driving in cities with tall buildings will appreciate this recent improvement in receiver technology. This technology also has the ability to improve a phenomenon called multi-path (where the receiver sees more than one signal because it is being bounced off objects or structures). This is counter intuitive to some, because the technology can make the problem worse due to it’s inherent design. The Motorola Instant GPS, the SiRFStar III, and Global Locate’s chips all have designs that incorporate massively parallel receivers. To my knowledge, Magellan has not incorporated this technology into their chips yet, Garmin is hit and miss so read the specs, and TomTom is pretty committed. I agree with the author in that I would not buy units that only use the SiRFStar III chips. Instead, I look at the receiver sensitivity. For example, the SiRFStar III advertises a sensitivity of -159 dBm. The Global Locate Hammerhead is -160 dBm. The Motorola Instant GPS was part of a SiRF acquisition of the Motorola GPS line. The SiRF Instant GSCi-5000 is -142 dBm. The larger (more negative) the number the better. Dus dat lijkt OK , ook de nieuwe chpset is high sensitivity. Wel hebben ze de externe antenne aansluiting laten vervallen. Dus alternatieven heb je niet. Je oude tomtom heeft dat wel nl. Op een tomtomt forum als Webloq kun je vinden hoe je je oude tomtom kunt upgraden naar de firmware van de recente modellen (op eigen risico)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 sep 2010 09:35 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Heb een TomTom XL Live IQ Routes. Is in een Brodithouder in het midden van het dashboard bevestigd, rechts van de radio/Cd-speler. Nooit enig probleem met de ontvangst. Hij doet het zelfs als ik hem uit de houder haal en op de passagiersstoel leg (b.v. wanneer ik een leenauto van de garage heb).
|
21 sep 2010 10:28 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Allen bedankt voor het delen van de ervaringen! @exroosje: THX voor de specifieke chipset info, ga er eens even op googlen 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
21 sep 2010 11:10 |
|
 |
alfred
C5club Newbie
Geregistreerd: 03 apr 2010 19:27 Berichten: 9
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Ik wil toch nog even reageren over mijn TomTom XL Live IQ Routes hij is twee maanden oud maar als ik door bebostgebied rij valt de gps weg ik was van de week in Wenen en daar liet hij ons ook in de steek bij het voorraam op de achterbank ging het goed ik had hier voor een tt.go en geen probleem met ontvangst heb ik dan soms een miskoop?? 
|
21 sep 2010 13:21 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Als ik zo de ervaringen van onze mede-forummers lees dan zou ik zeker even teruggaan met je TT.
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
21 sep 2010 13:26 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Cyberbob schreef: Als ik zo de ervaringen van onze mede-forummers lees dan zou ik zeker even teruggaan met je TT. Hier sluit ik me graag bij aan. Hij hoort overal prima te werken. Misschien dat een update uitgevoerd moet worden? (Via TomTom Home. Doe ik wekelijks. Zo blijft hij up-to-date en heb je steeds de laatste versie).
|
21 sep 2010 15:22 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Aanschaf Tom Tom Go Live 1000
Zo heb ik 'm 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
21 sep 2010 16:06 |
|
 |
|