Auteur |
Bericht |
Tomas
V.I.P.
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:30 Berichten: 32 Woonplaats: Delft
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Naar boven
|
 verwarming cabine
Vanmiddag viel tijdens het rijden spontaan de ventilator uit van de kachelradiator. Bleef op stand Auto staan. Toetsen voor ECO en Auto reageren niet meer, ook de ventilatorregeling werkt niet meer.
Iemand ervaring met reparatie hiervan?
Groet,
Tomas
|
29 apr 2007 13:29 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
beginnen in de zekeringenkast ??
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
29 apr 2007 13:33 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Even denken, Ronald heeft dit ook al eens meegemaakt, dacht ik. Is vast wel ergens iets over gemeld...
Toen is dacht ik de bedieningsunit op het dashboard vervangen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 apr 2007 20:25 |
|
 |
Tomas
V.I.P.
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:30 Berichten: 32 Woonplaats: Delft
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Naar boven
|
 Re: verwarming cabine
Tomas schreef: Vanmiddag viel tijdens het rijden spontaan de ventilator uit van de kachelradiator. Bleef op stand Auto staan. Toetsen voor ECO en Auto reageren niet meer, ook de ventilatorregeling werkt niet meer.
Iemand ervaring met reparatie hiervan?
Groet, Tomas
Inmiddels weet ik dat die ventilator door het leven gaat onder de naam "aanjager".
Uiteraard is die zekering al gecontroleerd.
Vlak na het starten van de motor lijkt alles normaal. De bediening van alle toetsen is normaal. De aanjager gaat echter niet aan. Na enige seconden geeft het display aan, dat de aanjager uitstaat. De toetsen reageren dan niet meer. Erg irritant.
Komt dit bekend voor?
Gr.,
Tomas
|
30 apr 2007 21:10 |
|
 |
Tomas
V.I.P.
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:30 Berichten: 32 Woonplaats: Delft
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Naar boven
|
 't is gelukt
Dank aan allen!
Ook op het citroen-forum trof ik veel over dit onderwerp aan.
Garage Van Bemmelen in Delft riep meteen, "tja, dat is je kachelweerstand, die gaan wel vaker stuk". In zijn magazijn lagen ze direct voor het grijpen. Het hele ding is niet meer dan een kleine printplaat met een groot koelblok erop met grote koelvinnen. De lucht voor de cabine stroomt langs die koelvinnen.
Veelal gaat die 'kachelweerstand' stuk, als de luchtinlaat is geblokkeerd. Vuil in de luchtinlaat, of een verstopt pollenfilter.
De hele boel heb ik met de stofzuiger schoongemaakt.
Het is eenvoudig zelf te doen. Die kachelweerstand zit achterin de middelconsole. Het is te bereiken vanaf de passagierskant. Het kunststof dat helemaal doorloopt naar het voeteneinde moet verwijderd worden. Da's een beetje pielen. Vergeet niet, om de torx los te draaien die bij de luchtopening zit.
De kachelweerstand is een kastje die met twee koperkleurige schroeven vastzit. Maar liefst twee stekkers zitten erop. Kan niet missen.
Kosten voor de kachelweerstand licht rond de 80 euro.
Vive le C5!
|
02 mei 2007 13:34 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 't is gelukt
Klopt helemaal, ding wordt in de wandelgangen ook wel gewoon ´module´genoemd.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
04 mei 2007 18:15 |
|
 |
mrmike
|
 Re: verwarming cabine
Een perfect forum hierzo! Blower valt uit - zoeken op aanjager op dit forum - langs de dealer voor module - zelf erin zetten - prettig toeren met een 'windje'. Kijk, zo kan je elkaar echt helpen! 
|
05 jul 2007 15:41 |
|
 |
rnoordermeer
|
 Re: verwarming cabine
Na jaren van C5 plezier heb ik mijn wagen ingeruild voor een MB C220.
Ik heb voor de C5 nog een aantal nieuwe power transistors liggen die ik speciaal voor de reparatie van de kachelweerstand gebruikt kunnen worden. Uiteraard heb ik ze niet meer nodig. Wie interesse heeft kan ze tegen kostprijs overnemen: 5 euro per stuk incl. verzending of alle 4 voor 18 euro. Het zijn de bekende componenten zoals verkocht door o.a. Farnell.
Wie o wie?
Ruud ruud(AT)nids.nl
|
18 aug 2010 14:17 |
|
 |
|