airco gaat wel harder blazen maar word niet koud
Auteur |
Bericht |
vincentkalk
C5club Rookie
Geregistreerd: 08 feb 2007 02:03 Berichten: 18
Auto: C5 sedan
Opties: Navi en parrot
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 airco gaat wel harder blazen maar word niet koud
hoi ik heb een vraag wie weet wat er met airco aan de hand is ik heb een c5 van 2002 maar de airco gaar wel harder blazen maar word niet koud
zit dit misschien in verbinding met de temperatuur sensor in de rechter spiegel of gaat dit ook via het raam wie heeft dit ook wel eens gehad
_________________ Mijn C5
|
25 apr 2007 22:49 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Airco vloeistofpeil te laag, zijn al meerdere berichtjes over, volg draadjes. of zoek functie
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 apr 2007 22:55 |
|
 |
vincentkalk
C5club Rookie
Geregistreerd: 08 feb 2007 02:03 Berichten: 18
Auto: C5 sedan
Opties: Navi en parrot
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 oke
maar in 2005 nog gevuld gaat dit zo snel
_________________ Mijn C5
|
25 apr 2007 23:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Geeft de auto de juiste buitentemperatuur aan ?? als deze een te hoge waarde aangeeft doet de airco het ook niet ( in mijn geval was het buiten 65 gr. C , sensor vervangen ) ....
Anders even naar de module laten kijken !
Als je airco in '05 gevuld is mag dat niet de oorzaak wezen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
26 apr 2007 06:45 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: oke
vincentkalk schreef: maar in 2005 nog gevuld gaat dit zo snel
Mij vorige C5 heeft een lekke airco gehad. Eerst bijgevuld met tracervloeistof, dan kunnen ze zien waar ie lekt. Ze konden niets zien, dus moest het de condensor achter het dashboard zijn.
Als de condensor lek is, hoed je dan maar. Daarvoor moet het hele dashboard er uit. Reparatie van ca 500 euro voor condensor, dash er uit ook 4-500 euro, en airco vullen etc 2-300 euro. Totaal 1200 euro, die 1/3 dealer, 1/3 citNL en 1/3 ik betaald heb. de wagen was toen 3,5 jaar oud en een bijna een half jaar uit de verlengde garantie.
Eest helemaal niet blij, later iets minder niet blij. Heb ook nog overwogen hem op vakantie te laten repareren bij een italiaanse citroen dealer, omdat mn veel arbeid er in zit en airco delen daar ook goedkoper zijn. Zou 600 euro worden (via een vriendje daar uitgevraagd).
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
26 apr 2007 08:49 |
|
 |
vincentkalk
C5club Rookie
Geregistreerd: 08 feb 2007 02:03 Berichten: 18
Auto: C5 sedan
Opties: Navi en parrot
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 airco
hij is weer klaar de condensor was kapot dit grapje kost bij de garage €600 euro ik had hem binnen een half uur er uit en er in even bij vullen
en hij is weer klaar maar niet voor € 600 
_________________ Mijn C5
|
21 mei 2007 22:28 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Voor hoeveel dan wel?
En hoefde het dashboard er niet uit?
Uiteindelijk bleek het bij mij ook maar een ringetje, maar ja wel na uren en uren arbeid om erbij te komen!
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
22 mei 2007 15:26 |
|
 |
Lemonvodka
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 mei 2010 20:57 Berichten: 32 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 break 2.0 16V prestige
Opties: automaat, climate control, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 273000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: airco gaat wel harder blazen maar word niet koud
Lek zat waarschijnlijk in de condensor voor de radiateur. Daar ben je ongeveer een half uur mee bezig. Radiateur naar voren klappen, twee slangen loskoppelen en de druksensor losmaken. Condensor zit vast in rubberen ringen en is er zo uit te pakken. Airco man waar ze mijn lek vonden zei dat de condensors van Citroen en Peugeot allemaal stuk gaan op dezelfde plaats. Aan de voorkant precies op de plaats achter de ventilator. Aluminium schijnt aangetast te worden door de koolstof van de koolborstels en pekel schijnt alles te versnellen. Nieuwe condensor heb ik gevonden bij www.winparts.nl voor € 115 euro incl. btw.
|
24 mei 2010 11:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: oke
exroosje schreef: vincentkalk schreef: maar in 2005 nog gevuld gaat dit zo snel Mij vorige C5 heeft een lekke airco gehad. Eerst bijgevuld met tracervloeistof, dan kunnen ze zien waar ie lekt. Ze konden niets zien, dus moest het de condensor achter het dashboard zijn. Als de condensor lek is, hoed je dan maar. Daarvoor moet het hele dashboard er uit. Reparatie van ca 500 euro voor condensor, dash er uit ook 4-500 euro, en airco vullen etc 2-300 euro. Totaal 1200 euro, die 1/3 dealer, 1/3 citNL en 1/3 ik betaald heb. de wagen was toen 3,5 jaar oud en een bijna een half jaar uit de verlengde garantie. Eest helemaal niet blij, later iets minder niet blij. Heb ook nog overwogen hem op vakantie te laten repareren bij een italiaanse citroen dealer, omdat mn veel arbeid er in zit en airco delen daar ook goedkoper zijn. Zou 600 euro worden (via een vriendje daar uitgevraagd). Daarbij heb je het over de verdamper. Díe zit in het interieur. De condensor zit vóór de radiateur, zie ook het verhaal van Lemonvodka en vincentkalk. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 mei 2010 12:30 |
|
 |
|