Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 aansluiten carkit c5 2006 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht aansluiten carkit c5 2006
Ik ben een nokia carkit aan het inbouwen in de c5.
Ik wil de 12 volt aansluiting en de mute alledrie op de radio draden aansluiten. Kan dat ?
En zo ja heeft iemand een aansluitschema, kleurcoderingen ??

Alvast bedankt

Arie

20 apr 2010 21:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aansluiten carkit c5 2006
Je moet een tussenstekker gebruiken. Als je dat niet doet krijg je problemen.
Er zit nl geen +na contact achter de radio. De radio herkent zelf via CAN-Comfort weksignaal dat het contact wordt aangezet. De tussenkabel herkent dit signaal ook en schakelt dan een extra + in.
TCP levert handige tussenstekkers waarbij er een nokia voedingsstekker op zit voor voeding van de carkit.
Kijk wel ff goed welke je moet hebben, maar zo op het plaatje lijkt het me deze:

http://www.tomacarparts.nl/?show=page&i ... 77&taal=NL

Eventueel kun je hier dan ook andere voedingen vanaf halen. Zo krijg je geen problemen op je netwerken in de auto,
suc6

Hobbyauto: Burton Classic zie website

20 apr 2010 22:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
De opmerking dat er geen geschakelde plus is naar de radio toe (input) is op zich correct. Echter de radio output zelf wel een geschakelde plus als je hem aanzet op diverse pinnen.

Even de pin layout ter bij gehaald van de RD4, connector A (de grote die ook de luidsprekers op pin 1-8 heeft) bevat een boel bruikbaars:
Pin 12 is de permanente 12V, Pin 16 is de massa, die kun je sowieso gebruiken.
Pin 10 is de CAN bus (bij andere merken zit op die pin de geschakelde 12V) daar moet je dus AFblijven.
Wat je zou kunnen pakken is pin 9 (voeding naar het scherm) of pin 11 (die heet geschakelde 12V, wat ie doet weet ik niet) Op de andere connector (C) is mogelijk pin5 (voeding naar evt gemotoriseerde antenne) of pin 11 (stuursignaal evt amplifier JBL) bruikbaar. Wel even testen met de multimeter, ik heb het nog nooit gebruikt.

Of dat geschikt is voor een carkit weet ik niet natuurlijk. Deze gaan nl. aan en uit met de radio, dus als je de radio tijdens rijden uitzet zou de carkit ook uit kunnen gaan. Testen met een multimeter dus.

Vlak bij de radio vind je echter het lampje van de dashboardkastje. Daar is wel een perfecte geschakelde plus af te tappen.

Dat ding van toma carparts is handig om de aftakkingen te maken zonder de aan de originele draden van de auto te zitten. Je kunt dan echter beter de mute box variant pakken (model 20.1041-902), dan heb je dat direct ook geregeld. Of monteer je een aparte luidspreker? Als je alleen de 3 draden wilt aftakken, dan kun je ook de soldeerbout pakken of in de connector zelf de aansluiting maken voor die 3 draadjes. Kroonsteentjes of draadaftakkers zijn voor de + en - van de radio niet zo'n goed idee vanwege het te leveren vermogen.

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

21 apr 2010 11:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
ariecitroen schreef:
Ik ben een nokia carkit aan het inbouwen in de c5.
Ik wil de 12 volt aansluiting en de mute alledrie op de radio draden aansluiten. Kan dat ?
En zo ja heeft iemand een aansluitschema, kleurcoderingen ??

Alvast bedankt

Arie

Hoi Arie,

Als het gelukt is kun je dan uitgebreid beschrijven hoe je het hebt gedaan? Dat scheelt mij met het 2e keer uitvinden van het wiel. :D

beter goed gejat dan slecht bedacht

21 apr 2010 12:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Je hebt volledig gelijk exroosje.
Ook wat betreft de te kiezen stekker.

Ik ben alleen altijd wat huiverig om onbekenden te adviseren de soldeerbout te pakken en aan de bedrading te gaan knustelen. Ik ben een aantal malen daardoor vervelende storingen tegengekomen. Dus vandaar, maar dat neemt niet weg dat het idd kan zoals jij zegt.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

21 apr 2010 22:27
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
bedankt voor jullie adviezen, ik ga van het weekedn even kijken of we eruit komen , zal wel de draden gaan solderen ( heb dat wel meer gedaan en leidt tot minder ( verbindings) problemen)

als het gelukt is zal ik aangeven hoe ik het gedaan heb

tot op heden ,
* de microfoon geplakt aan de zijkant bovenaan de speigel , draad via de hemelebekleding , in de voorstijl weggewerkt . Voorstijl losmaken door allereerst het deurrubber los te maken , daarna de bekleding van de voorstijl van bovenaf voorzichtig losmaken , zit geklemd. VOORZICHTIG de spanband van de airbag loopt hierook door . Beter nog de airbag uitschakelen

* het scherm aan de linkerkant vande voorstijl gemonteerd met twee kleine parkertkes. Ook hier de bekleding losgemaakt NADAT ik in de auto gepst heb hoe de stand van bevestiging moet komen.

* de aparte luidspreker heb ik onder de zekeringkast opgehangen. Twwe kleine parkertkes die net in het wittet plastic gedraaid kunnen worden .

* de afstandbediening heb ik links naast de pook van de ( automatishe) versnelling geplaatst. De draad kan je
makkelijk naar beneden doorvoeren als je de ovale plaat waar de sigarettenaansteker inzit los maakt. Met een kleine schroevedraaier voorzichtig loswippen.

Ik wil de centrale eenheid van de telefoon boven het voeten eind van de bestuurdersstoel leggen, vastzetten met klitteband. De draden van de luidspreker en het display kun je relatief makkelijk acher het interieurfilter door laten. lopen

De rest volgt

22 apr 2010 19:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Even een beschrjijving van de verdere werkzaamheden :

Met de multimeter alles nagemeten en de aansluitingen bleken geod te zijn zoals hierboven weergegeven. Ik heb het als volget aangesloten :
* 12 + aan de aansluiting op de radio ( NB met een scherpe striptang ingesteld op de dikte van de draad twee "knipjes" gegeven, daarna met een scherp mes de islotaie weggehaald en de draad daaraan gesoldeerd. NB Allereesrt even de accu losmaken!!)
* 12 + via contact en massa via de schakelaar van het dasboard kastje
* de mute draad zit op 14, ik heb aan de "pool" van de radio een draadje gesoldeerd en dat weer gesoldeerd met de mute draad van de carkit
Alles werkt een stuk makkelijker als je het dashboard kastje eveneruit haalt , kan je er makkelijk bij

Hopelijk is alles duidelijk anders hoor ik het wel geef ik nog en toelichting en bel ik je even want het werkt perfect !

24 apr 2010 07:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dus pin 14 van connector A is de ext mute?
Hoe ben je daar achter gekomen? Ik heb ergens een schema liggen van de RD4 en RT3, waarin de mute niet voorkomt. Wel staat er bij pin 14 niet aangesloten. Maar dat klopt natuuurlijk, normaliter is die ook niet aangesloten

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

26 apr 2010 09:04
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]