Auteur |
Bericht |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 the never ending story
Het wordt bijna grappig maar dat is het eigenlijk helemaal niet meer. Onze starter is nog maar juist gemaakt en we vragen of we nu gerust op verlof mogen vertrekken en daarop antwoordt de garage dat je dat nooit weet met een oudere auto... Woorden waren nog niet koud of we kregen een melding esp/asr storing bij het naar huis rijden!! Aangezien we geen tijd meer hadden en garage meldt dat het ook niets ernstig kon zijn vertrekken we maar. Heel de reis door, bij starten en automaat in D te willen zetten springt melding aan. Soms krijgen we automaat zelfs niet uit P-stand en moeten we stoppen en starten of 2/3 maal rem indrukken om dan met een "klonk" los te komen! Rare is dat heel af en toe hij geen prob heeft bij starten. Wat is het nu? Automaat of rem-prob? Of combinatie van de twee? Staan ze met elkaar gelinkt? Op laatste dag 's morgens om 4 uur met kindjes in de auto, willen doorrijden en dan bij starten Pufpufpuf en niets meer!!!!!! Om zot te worden van die auto!!!! NIKS MEER!!!! Electronica werkt nog, maar auto start niet meer. Geen melding van fout of wat dan ook. Enkel één rood lichtje dat blijft branden van superslot dat ik had opgezet ivm bagage in koffer, dat blijkbaar niet uitgaat alhoewel de auto al lang open is?? Na lang zoeken dan maar startkabels op de 2 weken oude batterij!! en 5 min later konden we vertrekken. Deze morgen opnieuw pufpufpufvroeeeeem. Met moeite gestart alhoewel dat we 900km hadden gereden. Specialiteitje deze keer: storing airbag of pyrotechnisch defect.  Deze avond opnieuw zelfde scenario bij starten maar dan kreeg ik bij het afsluiten mijn gevarendriehoek die begon te knipperen , spontaan. Heb ik nu een auto die serieus aan het flippen is of wat? Dit wordt me toch wel wat teveel van het goede hoor. Wat zou dit allemaal kunnen betekenen? Dynamo stuk? Verborgen stroomverbruiker? Maar vanwaar dan alle andere storingen? Dit heeft toch geen logica meer? Auto is 4x binnen geweest op 2 maand tijd! Alles nagekeken. Wanneer gaat het ophouden?
|
18 apr 2010 22:20 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: the never ending story
biebie schreef: Heel de reis door, bij starten en automaat in D te willen zetten springt melding aan. Soms krijgen we automaat zelfs niet uit P-stand en moeten we stoppen en starten of 2/3 maal rem indrukken om dan met een "klonk" los te komen! ? Deze storing lijkt verdacht veel op het niet goed functioneren van een van beide remschakelaars (coherentie tussen beide contacten) biebie schreef: Deze morgend opnieuw pufpufpufvroeeeeem. Met moeite gestart alhoewel dat we 900km hadden gereden. Specialiteitje deze keer: storing airbag of pyrotechnisch defect.  Deze avond opnieuw zelfde scenario bij starten maar dan kreeg ik bij het afsluiten mijn gevarendriehoek die begon te knipperen , spontaan.  ? Deze storingen kunnen voortkomen uit het sterk dalen van de accuspanning tijdens het moeizame starten. biebie schreef: Heb ik nu een auto die serieus aan het flippen is of wat? Dit wordt me toch wel wat teveel van het goede hoor.? Dat kan ik me wel voorstellen biebie schreef: Wat zou dit allemaal kunnen betekenen? Dynamo stuk? Verborgen stroomverbruiker? Maar vanwaar dan alle andere storingen? Dit heeft toch geen logica meer? ? De meeste van deze storingen lijken idd verband te houden met de stroomvoorziening. De bevestiging van de +kabel aan de bsm de startmotor en de dynamo, en ook de verbinding van de Massakabels aan de bak en carrosserie zijn verdacht. Deze zou ik als eerste controleren, omdat de storing niet consequent is en dus een slecht contact zou kunnen zijn. Igv een gemonteerde trekhaakstekker controleer deze dan eens op oxidatie, ook dit kan via de constante voeding op de stekkerdoos voor rare storingen zorgen. Daarnaast zou het natuurlijk zoals je zelf ook al aangeeft ook in het laadcircuit, de accu of een verborgen verbruiker kunnen zijn.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 apr 2010 22:48 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Lijkt me enorm fustrerend!!! Ik zou eens beginnen met je accu polen en aansluitingen op te scheuren met een schuurpapiertje. Kijk maar eens of dat dat verandering brengt in het storings beeld. Greetz Iceman
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
19 apr 2010 05:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Storing airbag i.c.m. ESP/ABS storing is vaak de airbag computer, tyrap om alles goed vast te zetten en dan moet deze melding weer verdwenen zijn. Alhoewel het allemaal erg vaag is m.b.t. je andere problemen, ik kan het niet helpen om te denken eens naar een andere ( goede !!  ) garage te gaan, ook gezien het verleden met problemen en oplossingen ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 09:54 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Zeker als ze bij de garage een tijdje bezig zijn dan wil een accu die op het randje zat wel eens eroverheen geduwd worden.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
19 apr 2010 11:31 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Deze middag mocht mijn vrouw onmiddellijk langskomen want de garage kon het amper geloven. Gezien onze voorhistorie maakten ze een uitzondering want was lange wachttijd. Bleek dat de accu van 2 weken oud!! reeds stuk was. Dwz dat ik op amper 1 jaar aan mijn 3de accu zit. Er bleek 1 cel kortsluiting te geven... . Vandaar al de rare meldingen. Dit gebeurt dus 1 x op 20 jaar tijd hééé. Hebben wij geluk zeg!! Wat ESP prob betreft bleek er "ergens" een schakelaar de geest gegeven te hebben. Mijn vrouw heeft niet gevraagd waar dus... . Deze hebben ze al tijdelijk met een 2de handse vervangen. Stuk hebben we meegeleverd gekregen. Vermoed dat het dus die van de automaat is zoals ik ondertussen ook op dit forum bij iemand anders heb gelezen die idem-dito zelfde symptomen had. Type cp-100 van ?BITRON? Gekend probleem bleek wel. Dus dit viel nu al bij al wel mee. Voor 1/2uur werk 22eurokes kwijt en terug op de baan. Nu afwachten voor hoe lang. Maar we blijven er in geloven! Stevige microbeke, dat citrofilitis. 
|
19 apr 2010 18:41 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Zal dan wel de remschakelaar geweest zijn, wat een pech zeg, maar mooi dat het verholpen is ... suc6 maar weer 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 18:51 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Inderdaad, wat een pech! Vooral dat het tijdens je reis in de bergen moet gebeuren dat je remsysteem het af laat weten.
Was er eigenlijk een gevaar of niet?
|
19 apr 2010 19:16 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Nee, remsysteem valt echt niet zomaar uit ... het is geen Toyota he 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
19 apr 2010 19:55 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: the never ending story
biebie schreef: Bleek dat de accu van 2 weken oud!! reeds stuk was. Dwz dat ik op amper 1 jaar aan mijn 3de accu zit. Er bleek 1 cel kortsluiting te geven... . was de oude accu wel van het juiste type, mn qua koudstart amperage? Zeker bij kou moet zo'n 2.2 nogal wat prik hebben om aangeslingerd te worden. (500 à 700A afhankelijk van meetmethode) Citaat: Vandaar al de rare meldingen. ja dat wisten we al  bij rare meldingen: check eerst accu.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
20 apr 2010 10:08 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Denk het wel, meen me te herinneren dat de eerste batterij slecht 360 ipv de oorspronkelijke 700 amph afgaf. Tja, ik dacht ook aan een stroomprob maar niet aan de accu natuurlijk. Ik geloof in toeval maar dit ging mij toch te ver.  Ben blij dat het dat is kwestie van garantie. Onders had ik weer in de buidel kunnen tasten en na mijn 800eurokes vorige maand had het niet grappig meer geweest. Het enige waar ik nog mee inzit is dat ik telkens ik wou vertrekken ik de automaat eruit moest 'trekken" met een klonk. Ik heb dit dus vaak moeten doen. Hoe nadelig is dit voor de automaat bak?
|
20 apr 2010 13:39 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Dat kan op zich geen kwaad, dat is enkel de parkeerzekering waar je hem uit trekt, heeft verder niets met het schakelen te maken. Je merkt dit b.v. ook als je hem op een heuvel parkeert zonder handrem, ... Ik neem maar aan dat je de rem intrapt 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 apr 2010 13:43 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Oh, moet dat soms? Staat er daarom een voetje naast de P getekend?? Ok, dan ben ik gerustgesteld! Zag al de volgende kosten aankomen  .
|
20 apr 2010 22:01 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: the never ending story
biebie schreef: Het enige waar ik nog mee inzit is dat ik telkens ik wilde vertrekken ik de automaat eruit moest 'trekken" met een klonk. Ik heb dit dus vaak moeten doen. Hoe nadelig is dit voor de automaat bak? Dit probleem heb ik ook (gehad) met allebei de V6´en, die hebben dezelfde ZF bak als de 2.2. De auto´s hoefden maar minimaal na te rollen in de stond P of je moest ze er met een grote plonk uittrekken. Al snel aangeleerd om toch weer de handrem te gebruiken als bij een handbak. En dan eerst de handrem natuurlijk en dan pas P inschakelen. Gaat nu al 200.000 km pijnloos. Komt allemaal goed. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
20 apr 2010 22:22 |
|
 |
biebie
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 okt 2008 22:58 Berichten: 351 Woonplaats: Mortsel/Belgïe
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Naar boven
|
 Re: the never ending story
Klopt! Zo heb ik het ook vorig jaar moeten ondervinden in de bergen. Te laat handrem aangetrokken op een helling en hij zat keivast. Wist niet wat doen en uiteindelijk dan maar uitgesleurd en mijn vrouw maar roepen dat ik het stuk ging maken Toch lees je hier dat sommigen nooit hun handrem gebruiken in combinatie met een automaat. Maar ja, Nederland is dan ook vrij plat hé. Of zou het te maken hebben met een andere type automaat dan de ZF?
|
20 apr 2010 22:36 |
|
 |
|