Re: Parkeersensor defect | Waar te koop.
Wat ik van de dealer te horen kreeg wel.
Afgezien dat.
Zoals ik al verwachte kost de sensor 67 euro in de btw. En bij bart ebben kosten ze ongeveer 55 euro.
Schiet niet echt op die 2de handse prijzen daar !
Dus gedachte tip: go see the dealer.... voordat je wat bij de nattevingerprijzenwerk sloopboeren wat haalt.
Afgezien dat:
We hadden de sensoren voor los gehaald en de conectoren schoon gemaakt.

Achter alleen de stekkers los gehad en er weer op gedaan. Wat nu bleek dat de melding "Parkeerhulp defect" direct bij starten kwam en daarna verdween en niet meer terug kwam. Wat daarvoor in de plaats kwam was de melding "storing parkeerhulp achter"

Na het uitlezen kregen we de melding op de plus pool rechts achter.
Tijd was echter te kort om verder wat te doen dus de volgende ochtend de auto weer gestart en weer de zelfde melding.
Dus het moet wel rechts achter zijn.
Aangezien de sensoren wel werkte ondanks de melding voordat we de boel los haalden wilde ik even testen of het nu nog steeds werkte.
dat bleek niet het geval te zijn. Na deze nieuwe melding (storing parkeerhulp achter) wordt blijkbaar het hele systeem uitgeschakeld.
Vanmiddag de auto geparkeerd in de volle zon. uurtje of anderhalf
en wat bleek. De boel werkte weer. althans alleen achter.
Ik ga er even vanuit dat de sensor rechts achter morgen weer niet zal werken.
dit vanwege dat morgen de auto weer "koud" is.
De warmte heeft denk ik de connector doen uitzetten en weer contact laten maken.
Maar nu deed voor het niet.
Na uitlezen en googlen op welke zekering er gebruikt wordt en waar etc... toch eerst maar voor gekozen om de accu los te halen.
En voila. alles werkt weer. pfffff scheelt weer 70 euro.. Mits de sensor morgen het nog doet.

Dus voor de tip:
alle sensoren los halen en de connectoren schoon maken al dan niet met wat contact spray in spuiten.
dan accu los en de auto starten zonder accu (dus echt leeg trekken)
dan accu d'r weer op en voila !
Kan je zomaar een hoop geld schelen want de garage zet er gewoon nieuwe in.