Auteur |
Bericht |
manny21479
|
 accu metertje
hallo  komt het accu metertje ooit eigenlijk in het midden terecht? De stand bij mij is altijd recht van het midden,is die bij meerdere mensen het geval? Hoort dit zo of....  graag jullie ervaring of bevinding hier over... thx voor jullie reacties 
|
09 feb 2010 14:06 |
|
 |
fbss
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 aug 2009 13:31 Berichten: 327 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Wat ik me zelf wel afvroeg, was of het metertje ooit helemaal rechts terechtkomt. Mijn metertje staat meestal ongeveer op 75% en ik zou willen weten of dat ooit 100% wordt. Mogelijk is dat alleen als er net een nieuwe accu in is geplaatst.
_________________ Groet,
Frank
|
09 feb 2010 14:10 |
|
 |
manny21479
|
 Re: accu metertje
Mijn metertje staat ook niet links,maar recht van het midden uit gezien,zeg maar 75 procent ja,zou hij in het midden moeten staan of volledig naar rechts? 
|
09 feb 2010 14:15 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: accu metertje
De 5 uur stand is gezond!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
09 feb 2010 14:22 |
|
 |
manny21479
|
 Re: accu metertje
ok helemaal goed  thx 
|
09 feb 2010 14:23 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Volgens mij is het goed zolang hij het rood niet bereikt. Iets onder tot iets boven gemiddeld lijkt me allemaal helemaalgoed. Helemaal rechts is net zo slecht: te hoge spanning.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
09 feb 2010 15:49 |
|
 |
Dinxcitro
|
 Re: accu metertje
|
09 feb 2010 17:31 |
|
 |
manny21479
|
 Re: accu metertje
wat kan 75% toch heerlijk zijn 
|
09 feb 2010 17:36 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Die zou altijd rechts van het midden moeten staan bij lopende motor. Anders laadt de acu niet goed bij. Alleen op contact zal ie lager staan, misschien iets links vh midden (maar niet te veel)
Ruwweg hoor je bij lopende motor ruim 14V te meten, een stilstaande auto aan de accu 12,5V. Bij lang stilstaan zakt dit weg, kom je onder de 12V kom je in de gevarenzone. Het metertje zal ongeveer afgsteld staan op een bereik van 9-16V. 14V is dan 75%.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
09 feb 2010 17:42 |
|
 |
manny21479
|
 Re: accu metertje
wat een wijsheid 
|
09 feb 2010 17:44 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Hier ook, rond 60-75%. Ook met nieuwe accu 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
09 feb 2010 21:08 |
|
 |
websurfer
C5club Bikkel
Geregistreerd: 07 jan 2009 21:17 Berichten: 473
Auto: x
Naar boven
|
 Re: accu metertje
toen het heel koud was veel meer links (bijna tegen gevaar gebied aan) maar na normaal starten (gelukkig dat wel) bijna direct weer op 75 %
nu met dit warme weer gewoon in het midden en na start weer 75%
|
09 feb 2010 21:16 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Na een weekendje stilstaan en 's ochtends -10 graden, staat de mijne ook maar net voorbij de linker rode streepjes. Maar nulkommanul startproblemen hoor.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
09 feb 2010 21:18 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: accu metertje
Ik zal even ET'en Zoals zoveel zaken bij een C5 is de werkelijk ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt.... Volgens CENTRE INTERNATIONAL DE FORMATION COMMERCE, CITROËN C5, DOCUMENT 1, p. 81, is er een verschil tussen stilstaande en draaiende motor. Wijzerstand - Stilstaand - Draaiend 8 uur - beide 10 Volt 7 uur - 11.5 V - 13 V 5 uur - 13 V - 15 V 4 uur - beide 16 V Jacco
|
09 feb 2010 22:11 |
|
 |
tjob
|
 Re: accu metertje
Draaiend geeft de wijzer dus eigenlijk de afgegeven spanning van de dynamo aan? In de Peut zat geen wijzer, wel had ik elke 2 maanden een nieuw koplamplampje nodig. Toen eens gemeten wat de dynamo aan spanning af gaf, dat was te hoog. Omdat dat mede een risico kan zijn voor de computers in het vehikel heb ik toen de dynamo laten reviseren. Was trouwens onverwacht duur (iets van 300 euro) omdat een 2.2HDI een dynamo heeft met extra toeters en bellen (ik hoorde de term vrijloop vallen). Sindsdien geen kapot lampje meer gehad. Dus inderdaad is teveel niet goed. Bij Peugeot wordt dat gemeten in aantallen lampjes, bij Citroen dus middels een wijzertje 
|
10 feb 2010 13:13 |
|
 |
|