Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Autoradio PH1 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Autoradio PH1
Ik zou graag mp3's willen afspelen op mijn C5 Ph1. Nu had ik eigenlijk al een wisselaar op de kopt getikt maar liever toch mp3. Nu las ik in een oud topic, uit 2008 dat een aantal pioneer autoradio's ook kunnen worden ingebouwd. Dit topic had ik eerder over het hoofd gezien.
In dat topic komen natuurlijk inmiddels verouderde typenummer voor, ook een hoop fabels, wel afmelding, niet afmelden, speciaal aansluiten, of juist niet, etc.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil niet kat in de zak kopen, vandaar dit nieuwe topic.

Heeft iemand tips welke van de nu verkrijgbare pioneers ingebouwd kunnen worden in mijn Ph1?
Eisen: ik wil mp3’s kunnen afspelen en een front USB aansluiting is wel zeer handig. Bluetooth is leuk maar niet noodzakelijk. Aansluiting voor een telefoon ook niet zo, maakt de radio weer zo'n stuk duurder volgens mij.
Stuurbediening boeit me ook niet zo overigens.

Ook zoek ik een goed bedrijf die hem kan inbouwen (omgeving Delft/Zoetermeer), want zelf ben ik daar niet handig genoeg voor.

Ook is nu waar, qua aansluiten (stroom) en af/aan melden etc?

16 apr 2010 13:08
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Autoradio PH1
Je kan alles inbouwen, daar is geen restrictie aan, maar wil je perse stuurwielbediening willen behouden moet je daar bij de fabrikant specifiek naar vragen, werking van het display kan ook, maar ook dit vergt een extra kabeltje/adapter en kan wederom niet met alle modellen ...

Let wel, dit geldt enkel indien je geen pack JBL hebt !

Sowieso Sony & Pioneer hebben beide adapters hiervoor, let wel dit is enorm prijzig :idea:
Kan je het niet schelen of de stuurwielbediening ( e/o het display ) blijft werken ( m.b.t. de radio uiteraard ) dan kun je dus zoals ik al schreef alles inbouwen, ook andere merken dan Pioneers & Sony ;)
Als voorbeeld een Becker : http://www.mijnalbum.nl/Foto=BUO848NO

Aanmelden is nooit nodig en afmelden ook niet ... aanmelden geldt enkel bij inbouw van een andere fabrieks-radio.
Heel soms is er een storing ( in de vorm van een piepje ) en dan kun je alsnog laten afmelden ( maar strikt genomen dus niet noodzakelijk )

Ik begrijp dat Hoofddorp misschien niet helemaal in de buurt is, maar deze inbouwer heeft erg veel kennis van Citroen en de mogelijkheden : http://www.dgce.nl , 1 van de weinige die ( naast m'n garage uiteraard ) aan m'n auto mag zitten.

Suc6 :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

16 apr 2010 13:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Hoofddorp is nog wel te doen, die 54 km rijden we nog wel.

Ik wist trouwens niet dat alles ingebouwd kan worden als stuurbediening en display niet zo boeiend zijn (voor mij niet, stuurbediening nog nooit gebruikt eigenlijk).

Misschien is ZOIETS of ZOIETS (met navigatie en DVB-T) nog wel leuk dan...

Wat is een pack JBL? Speciale uitvoering van je auto radio? Zo ja, zal ik vast wel niet hebben, heb sober model, zelfs de airco is niet digitaal...

17 apr 2010 01:20
V.I.P.
V.I.P.

Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb achter de orginele radio een auxgate van i-sotec geplaatst. Hierop kan en MP3 speler worden aangesloten.
Is een relatief goedkope oplossing ( ca. 105 Euro) en je houdt nog geld over voor nieuwe speakers :D

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)

17 apr 2010 06:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]