Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Welke radio gebruiken ? 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 dec 2006 05:14
Berichten: 46
Woonplaats: Midden Nederland
Auto: C5 Exclusive Ph1
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Donker Groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Welke radio gebruiken ?
Erg nieuw op dit forum. Maar ik zie en lees veel bekende namen van het Xantia forum dus ik voel me alweer thuis.

Afgelopen week begaf mijn Xantia Break het toen ik volledig door mijn koppeling heen ging en dus moest er nar 250.000 KM maar een andere voiture komen. Kwam eigenlijk nog niet uit, maar nood breekt wet zeg maar.

Ik heb uiteindelijk een C5 2.0 16V Berline uit eind 2001 gekocht bij Rovam met weinig kilometers. Type Ligne Prestige in de kleur Gris Fulminator met lichte teddybeer stof op de stoelen. Echt een plaatje.

Waar ik ernstig van baal is de geluidskwaliteit van de radio, het laag is niet strak en het hoog ketst af op de voorruit en is daarna akelig kil. Er zit nu de standaard radio in zonder telefoon etc. In mijn Xantia had ik een Becker zitten met apart woofers en tweaters op het dashboard en dat geluid mis ik ernstig.

Vraag is nu: Wat zit er standaard in de C5 (ik meen Clarion) en zijn er mensen die een en ander al hebben aangepast (ik ga in elk geval mijn woofers en tweaters weer monteren inclusief scheidingsfilter) en een ervaring hebben met een radio die tevens op de bediening aan het stuur kan worden aangesloten, want dat is wel handig.

Iemand tips over hoe ik achter het dashboard kom om de draden van de tweaters etc en het scheidingsfilterblokje weg te werken?


Martijn

_________________
Vous n´imaginez pas tout ce que´on peut faire avec une Citroen


03 dec 2006 05:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
bespaar je de moeite en energie. Wil je een goed geluidje, schaf dan een nieuw setje aan. Dus radio + speakers. Kijk maar eens rond op dit forum.


03 dec 2006 21:11
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 dec 2006 05:14
Berichten: 46
Woonplaats: Midden Nederland
Auto: C5 Exclusive Ph1
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Donker Groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Misschien even vermelden dat ik dus een geluidsfreak ben en de standaard set valt dus daarom door de mand bij mij.
Ik heb vandaag uit de Xantia de Caliber tweeters gehaald alsmede het 2-weg filter en de Becker radio.

Sinds ik een Becker Mexico radio had in de Xantia ging er een wereld voor mij open, het kon nog beter dan de Pioneer die ik daarvoor had (en die ook niet kinderachtig was) dus eigenlijk zoek ik info over inbouwen van Becker radio's met gebruikmaking van de stuurbediening uit de C5, iemand?

Martijn

_________________
Vous n´imaginez pas tout ce que´on peut faire avec une Citroen


04 dec 2006 00:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je je set weer inbouwt heb je weer prima geluid in je C5. Heb nu een weer een Clarion erin, maar nu een goede. Clarion biedt een interface voor stuurbediening voor dik honderd euro. Je display ben je wel kwijt. Heb het nu nog niet gekocht, misschien straks wel.


04 dec 2006 09:38
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33399
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
M schreef:
dus eigenlijk zoek ik info over inbouwen van Becker radio's met gebruikmaking van de stuurbediening uit de C5, iemand?

Martijn


Neem even contact op met http://www.tomacarparts.nl over de mogelijkheden , zij leveren erg veel verschillende stuurwiel/displayadapters :)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 dec 2006 11:16
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 dec 2006 05:14
Berichten: 46
Woonplaats: Midden Nederland
Auto: C5 Exclusive Ph1
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Donker Groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Iemand ook ervaring met het wegwerken van de bekabeling onder het dashboard.

Bij mijn BX-en kon het handschoenen kastje eruit evenals bij de Xantia zodat je in die loze ruimte de zaak weg kon bouwen en je draden naar links en rechts weg kon werken.
Bij de Xantia kostte dat iets moeite vanwege de meerdere electronische meuk die daar te zien is.
Hoe zit dat bij een C5?

Wat zit er eigenlijk standaard in een C5 Ligne Prestige wat betreft speakers in de deuren en op het dashboard, iemand enig idee?

Martijn

_________________
Vous n´imaginez pas tout ce que´on peut faire avec une Citroen


05 dec 2006 02:21
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33399
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dashboardkastje in de C5 is erg simpel te verwijderen , een paar torxschroefjes en je kunt hem erzo uithalen ( indien er een navi-comp aanwezig is gaat het wat lastiger , maar nog steeds prima zelf te doen ) .De ruimte is groot en je kan er dan ook makkelijk bij , heel anders dan bv een Xantia waar het idd beperkt is ...

Standaard speakers zijn in mijn ogen prut , zelf de upgrade JBL speakers zijn niet echt super , deze hadden wat mij betreft als standaard norm mogen gelden :oops:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


05 dec 2006 09:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
M&M schreef:
Standaard speakers zijn in mijn ogen prut , zelf de upgrade JBL speakers zijn niet echt super , deze hadden wat mij betreft als standaard norm mogen gelden :oops:


Ik ben op zich tevreden met de JBL's. Ik stel echter niet van die hoge eisen aan het geluid in mijn auto. Als het aardig klinkt en niet vervormt bij een wat hoger volume, dan vind ik het al goed. Dit is trouwens de beste installatie die ik ooit in een auto heb gehad :oops:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


05 dec 2006 14:25
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wimmie schreef:
M&M schreef:
Standaard speakers zijn in mijn ogen prut , zelf de upgrade JBL speakers zijn niet echt super , deze hadden wat mij betreft als standaard norm mogen gelden :oops:


Ik ben op zich tevreden met de JBL's. Ik stel echter niet van die hoge eisen aan het geluid in mijn auto. Als het aardig klinkt en niet vervormt bij een wat hoger volume, dan vind ik het al goed. Dit is trouwens de beste installatie die ik ooit in een auto heb gehad :oops:


Bij mij ook hoor ;) dus geen man over boord


05 dec 2006 14:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb de std speakers vervangen door

http://www.homezone.nl/redir.cgi?page=i ... 1724.xhtml


een hele verbetering :lol:


05 dec 2006 14:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb een nieuwe Becker GrandPrix laten monteren met goede speakers.
Scheelt wel een carkit omdat die radio bleutooth heeft.
Daar ben ik zeer tevreden over.
Filters van de voorspeakers zijn bij mij achter het dashboardkastje gemonteerd. (binnenwerk dashboordkastje demonteren)
Ik mis ook de stuurkolombediening.
Daar was een aantal maanden geleden nog geen passende oplossing voor.
Het inbouwbedrijf verwacht daar ook niet veel van voor een auto die niet meer gemaakt wordt (C5 2001)
Ben nog steeds niet helemaal tevreden over het geluid maar weet ook niet wat ik er nu nog aan kan doen, misschien een versterker want de radio is "maar" 4x 18 Watt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BUO848NO.jpg

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


05 dec 2006 22:05
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 dec 2006 05:14
Berichten: 46
Woonplaats: Midden Nederland
Auto: C5 Exclusive Ph1
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Donker Groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Frank,

Er schijnt voor de nieuwe Beckers wel iets met stuurwiel bediening te zijn.
Heb je het standaard inbouwraam gebruikt van de C5 of een ander bestelt?

Ik had in de Xantia (en daarvoor in de BX) een 2 weg filter met woofers in de deur en tweeters op het dashboard. In de Xantia een paar Caliber CT1 tweeters langs de voorraam stijl vastgemaakt en richting interieur gericht. Het nadeel van de standaard inbouwplaats van de tweeters is dat ze omhoog richting voorruit gaan en dat het geluid dan tegen de voorruit "knalt" waardoor ik het minder vond klinken.

Was altijd wel een gedoe met inbouwen en draden trekken van 4.0mm daar kan tenminste wat meer power door maar is wel erg stug.

Ik ga van het weekeinde maar eens aan de slag denk ik ...

_________________
Vous n´imaginez pas tout ce que´on peut faire avec une Citroen


07 dec 2006 01:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
er is een ander frame omheen gemonteerd.
Dat is wel iets minder van kwaliteit als origineel maar beter is niet te krijgen.

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


07 dec 2006 20:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Gezien de datum van het laatste bericht wat aan de late kant, maar toch nog even een reactie.
Mijn 2.0 16V Exclusive uit midden 2002 is voorzien van een af fabriek Nav.systeem met kleurenscherm. Erg leuk, maar als je een redelijke muziekfreak bent, heb je toch wel een klein probleem. Je kan namelijk niet straffeloos de standaard radio eruit slopen en een after market erin bouwen. Dan ben je de werking van het nav. systeem kwijt en je helpt de werking van je boardcompu mogelijkerwijs om zeep.
Mij rest dus een filter aan te sluiten op de achterspeakeruitgangen van de standaard Clarion radio om zodoende een eindversterker te kunnen aansluiten.
Ik heb overigens wel een aanzienlijke geluidsverbetering gerealiseerd door die kartonnen speakers uit de deuren te halen en deze te vervangen door passende 3-weg MTX speakers. De standaard tweeters zijn van goede kwaliteit dus die heb ik gewoon laten zitten. Voorafgaand aan de montage van de speakers in de deuren heb ik wel even dat grijze schuimrubber weggesneden, want dat beperkt de geluidskwaliteit. Tevens heb ik een MDF tussenring tussen portierbak en speaker gezet.
Resultaat: een veel voller geluid en het totale gebrek aan bas van de kartonnen standaardspeakers is verleden tijd.


12 jan 2007 14:28
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Gezien de datum van het laatste bericht wat aan de late kant, maar toch nog even een reactie.
Mijn 2.0 16V Exclusive uit midden 2002 is voorzien van een af fabriek Nav.systeem met kleurenscherm. Erg leuk, maar als je een redelijke muziekfreak bent, heb je toch wel een klein probleem. Je kan namelijk niet straffeloos de standaard radio eruit slopen en een after market erin bouwen. Dan ben je de werking van het nav. systeem kwijt en je helpt de werking van je boardcompu mogelijkerwijs om zeep.
Mij rest dus een filter aan te sluiten op de achterspeakeruitgangen van de standaard Clarion radio om zodoende een eindversterker te kunnen aansluiten.
Ik heb overigens wel een aanzienlijke geluidsverbetering gerealiseerd door die kartonnen speakers uit de deuren te halen en deze te vervangen door passende 3-weg MTX speakers. De standaard tweeters zijn van goede kwaliteit dus die heb ik gewoon laten zitten. Voorafgaand aan de montage van de speakers in de deuren heb ik wel even dat grijze schuimrubber weggesneden, want dat beperkt de geluidskwaliteit. Tevens heb ik een MDF tussenring tussen portierbak en speaker gezet.
Resultaat: een veel voller geluid en het totale gebrek aan bas van de kartonnen standaardspeakers is verleden tijd.


Begrijp ik het goed dat je een exclusive hebt met navi, maar niet het pack hifi met eindversterker en JBL speakers?

Ik dacht dat deze altijd als combi kwamen. Ik begrijp overigens niet je opmerking aangaande de radio en de navi, deze 2 delen wel het scherm maar zijn verder aparte units. Een andere radio zou dus moeten kunnen, die gebruikt dan alleen niet het centrale display. Pas vanaf de RT3 is de radio met de navi geintegreerd. Maar jij zou een RT2 of RD3 moeten hebben en een aparte navi computer in het dashboardkastje van VDO.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 jan 2007 16:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.