Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Welke radio gebruiken ? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Sorry, ben effe niet in de lucht geweest, dus het antwoord liet op zich wachten.
Ja inderdaad, ik heb zo'n standaard Clarion radio/cd-unit in het dashboard, zonder telefoonfunctie, zonder HiFi pack en zonder eindversterker. Wel zit er in het dashboardkastje zo'n navi-doos en tussen de voorstoelen het bedieningspaneel met een ronde- en drie drukknoppen.
Correct me if i'm wrong, maar uit de draadjes haal ik dat dit een RD2 moet zijn.
Ik heb me door de dealer op de mouw laten spelden dat als ik de radio verwijder en vervang door een after-market unit, dat dan het navi-systeem niet meer functioneert. Ik spring overigens een gat in de lucht als blijkt dat ik de standaard Clarion kan vervangen door een (veel)betere unit met behoud van navi. Ik wil nl. wel een eindversterker aansluiten. En dan niet met zo'n doosje van Caliber die het eindversterkersignaal vanuit de speakeruitgang van de radio haalt... Dat ik geen audio-functie meer op de kleurendisplay heb, is me gestolen. Zou bij gebruik van een aftermarket unit en navi het geluid van de radio worden onderbroken als de Navi-Truus haar vocale aanwijzingen geeft?


23 jan 2007 23:35
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Volgens mij moet dat kunnen , echter aanduiding op het display zal niet werken en je hebt een interface nodig om de stuurwielbediening te laten werken ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


24 jan 2007 09:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 00:09
Berichten: 40
Woonplaats: Vinkega
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Net zoals voorgaande 'sprekers' ben ik ook niet echt te spreken over de geluidskwaliteit van de standaard radio.
Ik heb een Ligne Prestige met een RT2 Radio er in (dus Navi, Telefoon en geen JBL boxen).
Bij de dealer heb ik een printje van de radio schema's voor mijn C5 gekregen. Link (Met dank aan Menno voor het plaatsen).

Na het afstruinen van de diverse sites van de aftermarket fabrikanten, is mijn keus op Pioneer gevallen.
Ze leveren de interface CA-D-PI.030, waarbij de stuurbediening en het display blijven werken.
Dan blijft alleen nog het probleem over van het aansluiten van de audio van de navigatie.

Hierover heb ik contact opgenomen met Pioneer, daar kreeg ik de volgende reactie op :

Citaat:
Het is mogelijk een radio te kiezen die dan de stuurwielbediening als het display blijft bedienen met de door u genoemde adapter (CA-D-PI.030)

Maar wat de navigatie betreft zal dit niet lukken dat deze automatisch gaat overschakelen.

Wel kan u deze aansluiten mits de juiste kabel op de aux ingang van de radio (wel een radio kiezen die deze mogelijkheid heeft)

Maar dan als je gaat navigeren zal je de radio op aux moeten laten staan om het geluid van de navigatie te horen.



Dus het lijkt mogelijk, maar het zou wel mooi zijn als alles over de speakers te horen blijft.
Misschien dat er een extra kastje van VDO/Dayton is wat op de navigatie aangesloten kan worden.
Maar daar moet ik me nog even in verdiepen. :?

_________________
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....


24 jan 2007 09:48
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mooi nieuws ... ben benieuwd of je het allemaal aan de praat gaat krijgen , suc6 :smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


24 jan 2007 09:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 00:09
Berichten: 40
Woonplaats: Vinkega
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Er is inderdaad een mutebox voor een VDO navigatie beschikbaar.
Wie weet zo welk type navigatie (RD2/RT2) wij in de C5 hebben :?:

_________________
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....


24 jan 2007 10:37
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
De PC van de C5 RD(T)2 is gebasseerd op een PC5000/5100 van VDO , echter met Citroen SW ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


24 jan 2007 10:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb het geluid van de VDO altijd uit staan omdat de mute icm het luisteren naar een Cd-tje erg irritant is. Is de Cd speler net weer opgestart, komt de volgende aanwijzing. Zeker met MP3 Cd's duurt het even alvorens hij de positie in het nummer weer gevonden heeft. Ik zou graag het geluid van de navi onafhankelijk hebben van de radio.

Ben benieuwd of dat ook kan.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


24 jan 2007 13:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
OK. Dus als ik het goed begrijp is het goed mogelijk om alle functies te behouden.
Daarvoor is een Pioneer radio nodig met interface en AUX-aansluiting, waarop de VDO-navi wordt aangesloten via een mutebox.
Wordt vol achter het dash....
Biedt in ieder geval perspectief :D
Ik zal ook 'ns informeren of de radio van het HiFi-pack separaat geleverd kan worden. Ik ga er tenminste van uit dat dat straffeloos op de standaard kabeltros van de aanwezige Clarion (RD2) geprikt kan worden. Die eindversterker en overige speakers kan ik er zelf wel inknutselen.
Ik heb namelijk een dijk van een MTX-woofer op zolder staan die er in moet.
Nog even een vervolg op m'n eerdere relaas betreffende de speaker-inbouw in de portieren. Ik heb gemeld dat de geluidskwaliteit drastisch verbetert met inbouw van kwaliteitsspeakers met een MDF-ring, na het wegsnijden van de foamkap. Eenieder dat dat ook wil doen: monteer meteen even een stukje PVC-pijp van een paar centimeter in het speakerhuis van het portier. En wel een klein beetje schuin omlaag.
Door schade en schande leert men: het foam dient ervoor om de speakers droog te houden.... (tussen het raam en raamrubber wil bij een goede regenbui nog wel wat water het portier in lopen, zoals bij elke auto overigens). Een stukje PVC-pijp houdt de boel ook droog, maar door de open achterkant blijft de klankkast behouden.


24 jan 2007 14:18
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 00:09
Berichten: 40
Woonplaats: Vinkega
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ondertussen heb ik ook nog een andere oplossing gevonden.
http://www.i-sotec.com/pdf/i-soamp-4_manual-en.pdf

Deze versterker kun je rechtstreeks op de bestaande radio aansluiten,
waarbij het vermogen tot 70 W per kanaal vergroot kan worden.
Iemand hier ervaring mee :?:

_________________
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....


24 jan 2007 15:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
OK. Dus als ik het goed begrijp is het goed mogelijk om alle functies te behouden.
Daarvoor is een Pioneer radio nodig met interface en AUX-aansluiting, waarop de VDO-navi wordt aangesloten via een mutebox.
Wordt vol achter het dash....
Biedt in ieder geval perspectief :D
Ik zal ook 'ns informeren of de radio van het HiFi-pack separaat geleverd kan worden. Ik ga er tenminste van uit dat dat straffeloos op de standaard kabeltros van de aanwezige Clarion (RD2) geprikt kan worden. Die eindversterker en overige speakers kan ik er zelf wel inknutselen.
Ik heb namelijk een dijk van een MTX-woofer op zolder staan die er in moet.
Nog even een vervolg op m'n eerdere relaas betreffende de speaker-inbouw in de portieren. Ik heb gemeld dat de geluidskwaliteit drastisch verbetert met inbouw van kwaliteitsspeakers met een MDF-ring, na het wegsnijden van de foamkap. Eenieder dat dat ook wil doen: monteer meteen even een stukje PVC-pijp van een paar centimeter in het speakerhuis van het portier. En wel een klein beetje schuin omlaag.
Door schade en schande leert men: het foam dient ervoor om de speakers droog te houden.... (tussen het raam en raamrubber wil bij een goede regenbui nog wel wat water het portier in lopen, zoals bij elke auto overigens). Een stukje PVC-pijp houdt de boel ook droog, maar door de open achterkant blijft de klankkast behouden.


De radio is bij het pack hifi identiek aan het originele exemplaar. Er is een versterker vergelijkbaar met het soort wat je net zelf beschrijft achter de radio geplaatst van JBL, die dus de speaker out connecties van de radio oppakt en deze versterkt. Verder zijn er andere /betere speakers geplaatst. Maar de radio zelf is dus geen spat beter, vandaar dat het pack hifi nog steeds te wensen overlaat. Ook de RT2 is niet wezenlijk beter.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


24 jan 2007 17:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
De radio is bij het pack hifi identiek aan het originele exemplaar. Er is een versterker vergelijkbaar met het soort wat je net zelf beschrijft achter de radio geplaatst van JBL, die dus de speaker out connecties van de radio oppakt en deze versterkt. Verder zijn er andere /betere speakers geplaatst. Maar de radio zelf is dus geen spat beter, vandaar dat het pack hifi nog steeds te wensen overlaat. Ook de RT2 is niet wezenlijk beter.


Ok. Da's duidelijk. Bedankt.
Dat laat dus twee mogelijkheden over: een aftermarketradio of een "caliber-box" op de standaardradio met een separate versterker.
Ik denk dat ik eerst maar 'ns ga experimenteren met het laatste. Als het resultaat voor mij niet bevredigend genoeg is, kan ik altijd nog bij Pioneer boodschappen doen.


24 jan 2007 21:40
Antwoord met een citaat
Bericht 
...al moet ik zeggen dat dat gevaarte van i-sotec er niet eens verkeerd uitziet. Nu nog even een verkooppunt in ons eigen land vinden. Ik weet niet of de (duitse) webwinkel in NL levert....


24 jan 2007 21:41
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 00:09
Berichten: 40
Woonplaats: Vinkega
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
De importeur is http://www.tomacarparts.nl bijna elke auto onderdelenzaak is daar wel leverancier van.
Het zal alleen wel op bestelling zijn. Maar dit lijkt me eigenlijk wel een hele mooie oplossing, omdat alles keurig blijft werken i.c.m. de navigatie. :)

_________________
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....


24 jan 2007 21:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dan ga ik maar 'ns de plaastelijke Brezan opzoeken en een weekendje hobbyen...


25 jan 2007 13:57
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 00:09
Berichten: 40
Woonplaats: Vinkega
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
@Co, is het nog gelukt met hobbyen ?

Ik heb zelf besloten om maar niet de hele boel om te bouwen,
vanwege de integratie met de navigatie. Mocht iemand (zonder navi) wel
een Pioneer radio in willen bouwen, dan heb ik daar nog wel een mooie interface voor in de aanbieding :wink:

_________________
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....


03 maart 2007 01:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.